SUDOKOPYTNÍCI - NEPŘEŽVÝKAVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Šablona : V/2 Sada: 1/25 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
LOGICKÉ DVOJICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Gošová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Převody – jednotky délky
Pracovní listy k vytisknutí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
RYBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
Ruský obrázkový slovník XXII Kolektivní sporty –коллективныe спортa
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Sudokopytníci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pořadí obrázků – domeček
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Graf nepřímé úměrnosti
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Základní skupiny živočichů
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Najdi a přiřaď tělo k hlavě zvířete
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PLOŠTICE.
Převody – jednotky délky
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

SUDOKOPYTNÍCI - NEPŘEŽVÝKAVÍ OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SUDOKOPYTNÍCI? od sudého počtu funkčních prstů osa končetiny prochází mezi prsty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kasalová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

KOLIK FUNKČNÍCH PRSTŮ MÁ PRASE BRADAVIČNATÉ? 2 funkční prsty prase našlapuje na 2 prsty – na 3. a 4. prst pouze v bahnitém terénu došlapuje ještě na 2. a 5. prst

2 prsty, na které prase došlapuje krajní prsty se nedotýkají země 2 prsty, na které prase došlapuje

KOLIK FUNKČNÍCH PRSTŮ MÁ HROCH OBOJŽIVELNÝ? 4 funkční prsty hroši našlapují na 4 prsty – z nichž krajní 2. a 5. prst jsou výrazně menší 1. prst u sudokopytníků vymizel

zavalité tělo hrocha na krátkých končetinách se boří do bahna hroch došlapuje na 4 prsty zavalité tělo hrocha na krátkých končetinách se boří do bahna

JAK JSOU HROŠI PŘIZPŮSOBENI K ŽIVOTU VE VODĚ? oči navrch hlavy nozdry navrch tlamy uzavíratelné nozdry a uši ochranný sekret před smáčením – vylučovaný mazovými žlázami v kůži

oči navrch hlavy nozdry navrch tlamy oči navrch hlavy

POVALUJÍCÍ SE HROŠI VE VODĚ ČASTO OTVÍRAJÍ TLAMU. ZA JAKÝM ÚČELEM? tlamou vypouštějí plyny vznikající při trávení rostlinné potravy

VĚTŠINU DNE TRÁVÍ HROŠI VE VODĚ. PROČ? kůže hrochů je téměř bez srsti voda chrání jejich kůži před poškozením od slunečního záření

trávou – jsou to býložravci ČÍM SE HROŠI ŽIVÍ? trávou – jsou to býložravci HROŠI TRÁVÍ VĚTŠINU DNE VE VODĚ. ŽIVÍ SE I VODNÍMI ROSTLINAMI? zcela minimálně KDY VYRÁŽEJÍ NA PASTVU? po setmění hroch vracející se ráno z noční pastvy

spodní špičáky tvaru klů Z DOLNÍ ČELISTI VYSTUPUJÍ U HROCHA 2 ZUBY TVARU KLŮ. O JAKÝ TYP ZUBŮ SE JEDNÁ? špičáky spodní špičáky tvaru klů

HROŠI MAJÍ NA KŮŽI ČETNÉ JIZVY. CO JE ZPŮSOBUJE? souboje mezi samci jizvy po soubojích se samci

CO DALŠÍHO KROMĚ ŠPIČÁKŮ Z HORNÍ ČELISTI VYSTUPUJÍ U PRASETE BRADAVIČNATÉHO 2 ZUBY TVARU KLŮ. O JAKÝ TYP ZUBŮ SE JEDNÁ? špičáky JAKÝ JE JEJICH VÝZNAM? pomáhají dolovat ze země potravu CO DALŠÍHO KROMĚ ŠPIČÁKŮ JIM POMÁHÁ DOLOVAT POTRAVU ZE ZEMĚ? pohyblivý rypák špičáky rypák

klečí na nich, když spásají trávu Z JAKÉHO DŮVODU MAJÍ PRASATA BRADAVIČNATÁ NA ZÁPĚSTNÍCH KLOUBECH MOZOLY? klečí na nich, když spásají trávu prasata bradavičnatá při požírání potravy klečí

ČÍM SE PRASATA BRADAVIČNATÁ ŽIVÍ? trávou kořínky příležitostně i mršinami - jsou to všežravci, ale upřednostňují rostlinnou potravu

SUDOKOPYTNÍCI – NEPŘEŽVÝKAVÍ ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ SUDOKOPYTNÍCI – NEPŘEŽVÝKAVÍ 1) středně velcí až velcí pozemní býložravci někteří jsou všežraví (prasata) 2) kopyta – kryjí špičky prstů 3) funkční prsty jsou dva, u hrochů čtyři 4) na rozdíl od lichokopytníků v ose končetiny neleží žádný prst osa končetiny prochází mezi 3. a 4. prstem