Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Advertisements

Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
Mechanika VY_32_INOVACE_05-02 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
VY_32_INOVACE_
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
POHYB.
Identifikátor materiálu: EU
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Pohyb těles-fyzika hrou
Volně žijící zvířata – rybník, potok
4. Kinematika – základní pojmy, pohyb
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Pohybová (kinetická) energie tělesa
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Fyzika 7.ročník ZŠ K l i d a p o h y b t ě l e s a Creation IP&RK.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Velikonoční vajíčko VY_32_Inovace_06MD-2
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
UPOVÍDANÝ PAPOUŠEK VY_32_Inovace_10MD-2
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_03NE-8 Co je pohyb? Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace: Prezentace slouží jako pomocný materiál k výkladu nového učiva. Lze ji použít i k samostudiu. Součástí je několik vzorových příkladů. Autor: Mgr. Eliška Nováková Datum: červenec 2012 Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák pozná, kdy je těleso v klidu a kdy v pohybu; rozpozná křivočarý a přímočarý pohyb Speciální vzdělávací potřeby: -žádné- Klíčová slova: pohyb, klid, trajektorie Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 7. třída Celková velikost: 431 kB

Pokus se definovat POHYB na daném obrázku. Co je pohyb? Pokud těleso koná pohyb, mění svoji polohu vzhledem k jinému tělesu. Pokus se definovat POHYB na daném obrázku.

Co je pohyb? Těleso je v pohybu, mění-li svou polohu vzhledem k jinému tělesu. Těleso je v klidu, nemění-li svou polohu vzhledem k jinému tělesu.

Co je pohyb? Uveď dvě tělesa v klidu vzhledem k lokomotivě. Uveď dvě tělesa v pohybu vzhledem k cestujícím na loďce.

Pohyb tělesa Totéž těleso může být v pohybu vzhledem k jednomu tělesu a současně v klidu vzhledem k druhému tělesu pohyb je relativní. Př. Řidič kamionu: je v klidu vzhledem k sedadle kamionu, je v pohybu vzhledem k míjejícímu stromu. Pokus se vymyslet několik vlastních příkladů.

Pohyb tělesa Některá tělesa za sebou nechávají stopu. Většina těles však za sebou stopu nezanechává. Myšlená nebo skutečná čára, kterou těleso opisuje při svém pohybu, se nazývá TRAJEKTORIE.

Pohyb tělesa přímočarý křivočarý Podle tvaru trajektorie rozlišujeme pohyb: přímočarý přímka - trajektorií je ………… křivočarý křivka - trajektorií je ………. Délka trajektorie = DRÁHA.

s m (metr) Dráha tělesa Co je to fyzikální veličina? = délka trajektorie - fyzikální veličina s značka: …………… základní jednotka: …………….. m (metr) Uveď další jednotky dráhy.

Opakování vzhledem k sedadle autobusu Cestující sedí v jedoucím autobusu. Urči, zda je v klidu nebo pohybu: vzhledem k sedadle autobusu vzhledem ke značce na okraji silnice vzhledem předjíždějícímu automobilu vzhledem ke kamionu, který jede za ním stejnou rychlostí vzhledem k řidiči autobusu

Pohyb tužky při malování ………… Pohyb osobního auta v obci ………… Opakování Uveď, zda se jedná o pohyb přímočarý nebo křivočarý. křivočarý Pohyb tužky při malování ………… Pohyb osobního auta v obci ………… Jablko padající ze stromu …………. Výtah jedoucí do přízemí ………….. Pohyb dítěte na houpačce …………. křivočarý přímočarý přímočarý křivočarý

Metodika Prezentace je určena jako pomocný materiál při výkladu nového učiva zaměřeného na klid a pohyb tělesa. Na základě několika příkladů se učitel snaží zobecnit, kdy těleso koná pohyb a kdy je naopak v klidu. Naučí se rozpoznat přímočarý a křivočarý pohyb na základě nového pojmu trajektorie.

Zdroje http://www.puzzle-puzzle.cz/ImgZbozi/Maxi/m-maly-autobus-oboustranne-puzzle-2681.jpg http://www.clker.com/clipart-9344.html http://www.clker.com/search/tree/1 http://www.clker.com/clipart-3210.html http://www.clker.com/clipart-2411.html http://www.clker.com/clipart-tire-marks.html http://www.clker.com/clipart-6870.html http://www.clker.com/search/track/2 http://www.clker.com/search/bus/1