ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_10 TÉMA: Příroda a člověk.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Základy automatického řízení 1
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_16 Název Ota Pavel Téma hodiny Autoři druhé.
Polární oblasti.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Současná architektura
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Seznámení se slovy s protikladným významem.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
WORD Číslování stránek
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Netvořice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Filozofické disciplíny
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
WORD Tabulky - ohraničení
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Téma: Německo Číslo projektu: 02
Transkript prezentace:

ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Autor Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Autor Jaromír Kužela Číslo VY_32_INOVACE_04_03 Název Umění 20. století Téma hodiny Filozofický pohled na období 20. století Předmět Hudební výchova Stupeň/Ročník II. st., 9. ročník Anotace Materiál obsahuje text s obrázky Očekávaný výstup Znalost ovzduší, ve kterém umění vznikalo Druh učebního materiálu Prezentace Speciální učební pomůcky Nejsou potřebné Klíčová slova Doba moderní, doba postmoderní Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3441 Použité zdroje: Viz. Poslední strana

UMĚNÍ 20. STOLETÍ

Neskutečné hrůzy světových válek přinutily člověka, aby změnil pohled na svět, na sebe samého, a tím i na umění. Dvacátým stoletím končí doba moderní a začíná doba POSTMODERNÍ.

DOBA MODERNÍ Křesťanství převzalo biblickou myšlenku zaslíbení, určitější představy Božího plánu s lidstvem, které má očekávat druhý příchod Kristův a konec světa. Když se středověká náboženská jednota vyčerpala a rozpadla, mnozí už tuto představu nepřijímali. Kromě toho měli před očima nápadné změny v lidském životě, v hospodářství, ve vědě atd., a hledali hlubší porozumění pro svoji současnost. Lidé se tedy snažili nahradit myšlenku dějin spásy úvahami o možném celkovém směřování a zaměření lidských dějin. V 18. století se z ní stává myšlenka pokroku: lidstvo nejenže není v procesu úpadku, ale naopak se vyvíjí ke stále lepší a dokonalejší společnosti. Filosofie 15.-20. století byly většinou optimistické a spojovaly představu vývoje s více méně automatickým pokrokem.

DOBA POSTMODERNÍ Totalitní hnutí 20. století různé dějinné koncepty vydatně propagandisticky využila: v nacismu to byla hlavně RASOVÁ TEORIE a SOCIÁLNÍ DARWINISMUS, v komunismu Marxova a Engelsova filosofie dějin. V 21. století islámský radikalismus a terorismus. S příchodem zbraní hromadného ničení a možnosti několikanásobného zničení Světa přichází obrovská nejistota zítřka.

Doba moderní 15. – 20. století Svět je nepoznaný, ale poznatelný. Je to krásné místo k životu. Doba postmoderní Od 20. století Nic není, jak vypadá, každý má svou vlastní pravdu, svět se řítí do záhuby.

20. století. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] 20. století. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/20._stolet%C3%AD