Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zdroj světla. Šíření světla
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Stín (Učebnice strana 157 – 159)
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Měsíc a jeho podoby.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Fáze Měsíce Název : VY_32_inovace_06 Fyzika – fáze Měsíce
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_ZEMĚPIS
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_49_MĚSÍC TEMA: FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 05.3.2012 Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Optika 1 Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Opakování základních pojmů optiky Optika 1 Opakování základních pojmů optiky

Přiřaď příklady k jednotlivým optickým prostředím: průhledné průsvitné neprůsvitné člověk sklo překližka slabý papír mléčné sklo vzduch

označ zdroje světla:

Doplň názvy měsíčních fází: Měsíc couvá nov Měsíc dorůstá úplněk nov úplněk Měsíc couvá nov Měsíc dorůstá

Doplň do obrázku pojmy: Plný stín, polostín plný stín stínítko zdroj světla polostín plný stín

Kde se nachází Slunce, Měsíc a Země při zatmění: Měsíce Slunce Země Slunce Měsíc Měsíc Země Slunce

Vyřeš úlohu: 10 km od nás byla vystřelena světlice, která má světelný i zvukový signál. Ve vzduchu nejsou žádné překážky. Jak dlouho po spatření světelného signálu uslyšíme zvukový signál? v= 340 km/h ( rychlost zvuku) s=10 km = 10 000m t= ? s t=s/v t= 10 000/340 t=29,4s Zvukový signál uslyšíme asi za 30s.

Vyřeš úlohu: Ve vodě je rychlost světla 1,33 krát menší než ve vzduchu. Urči rychlost světla ve vodě, jestliže víš, že rychlost světla ve vzduchu je v= 300 000km/s. vzduch: v=300 000km/s voda: v=300 000 : 1,33 = 225 563,9km/s v= 226 000km/s Rychlost světla ve vodě je asi 226 000 km/s.

Vyřeš úlohu: V diamantu je rychlost světla 2,4 krát menší než ve vzduchu. Urči rychlost světla ve vzduchu, jestliže víš, že rychlost světla v diamantu je přibližně v= 125 000 km/s. diamant: v=125 000km/s vzduch: v=125 000 . 2,4 v= 300 000km/s Rychlost světla ve vzduchu je asi 300 000 km/s.

Vyřeš křížovku: N O V P L O Š N Ý S T Í N Z Á Ř I V K A S K L O Fáze měsíce Zdroj světla větších rozměrů je zdroj _______ Prostor, kam neproniká světlo Příklad plošného zdroje světla Průhledná látka Na obloze můžeme pozorovat _______ Slunce nebo Měsíce. N O V P L O Š N Ý S T Í N Z Á Ř I V K A S K L O Z A T M Ě N Í

Domácí úkol: Najdi další informace o zatmění Slunce a Měsíce, například jak souvisí s chováním živočichů a rostlin. Proč dříve babky kořenářky sbíraly některé byliny jen za úplňku? Najdi na internetu. Co všechno kolem nás může být zdrojem světla? Jak se dá využít znalost stínu při určování velikosti těžko dostupných míst? Jak to souvisí s matematikou a poměrem?

Anotace Opakování základních pojmů z úvodu tématu optika, světlo, stín, souvislost s přírodními jevy – Měsíc. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 7. 8. ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 2. Praha: SPN a.s., 2008. ISBN 978-80-7235-381-1. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992. BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, 2000, ISBN 80-7196-119-1.