Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_11_ test-paměť, pozornost, city Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 8. ročník. Slouží k testování znalostí a vědomostí v oblasti Paměť, pozornost, city. Test obsahuje osm otázek, jednotlivé stránky jsou samostatně načasované, na konci nalezneme řešení k testu.
Paměť, Pozornost, city test
Mezi dělení paměti patří: paměť nedělíme p. veselá a smutná p. krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá Mezi fáze paměti patří: zapomínání, vybavení, oživení zapamatování, uchování, vybavení procesy paměti nejsou
3) Paměť úmyslná znamená: nechci si to zapamatovat a přesto si to zapamatuji vědomý proces, záměrně se na něco soustředíš jde o druh paměti 4) Co je to paměť? Psychický proces, kde se odráží minulé zážitky, prožitky, vědomosti Psychický proces, kde si vymýšlím úplně nové zážitky, věci, lidi
5) Jaký je rozdíl mezi citovými reakcemi a stavy? žádný citové reakce doplňují citové stavy citové reakce jsou krátkodobé, stavy dlouhodobé 6) Co patří k vyšším citům? tělesné city pocit vinny, hodnocení krásy tělesné stavy, vztahy
7) Je pozornost důležitá pro paměť? ne není jsou to oddělené procesy ano, pozornost je pro paměť důležitá 8) Když Tě něco zaujme a ty si to díky tomu zapamatuješ, je to paměť: bezděčná (spojená s emocemi) krátkodobá záměrná (chci si to pamatovat)
Konec Zkontroluj si podpis Zadní seberou
Řešení: C B A
Použitá literatura a odkazy: Obrázky použity ze sady Office Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: JANOŠKOVÁ, D. a kol. autorů. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-393-0. JANOŠKOVÁ, D., ONDRÁČKOVÁ, M.,ČABALOVÁ,D. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, příručka pro učitele. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-394-9. Citováno dne 18.12.2011