Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
POZNÁMKY ve formátu PDF
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Porovnávání přímek v rovině
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzájemné polohy 8. ročník
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Trojúhelník těžnice, výška
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Lineární lomená funkce ChrM611 říjen 2013 Číslo klíčové.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Vzájemná poloha dvou kružnic
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník Ročník: 8. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3775 Vytvořeno: 23. 1. 2013 Ověřeno: 6. 2. 2013

Anotace: Materiál je určen ke krátkému opakování a seznámení s novou látkou. Žáci si zopakují pojmy týkající se kružnice a její vzájemné polohy s přímkou. Následně jsou seznámeni s možnými polohami dvou kružnic a se souvisejícími pojmy. Součástí je i několik příkladů k procvičení.

Vzájemná poloha 2 kružnic

Opakování: kružnice vzájemná poloha přímky a kružnice Navrhněte kolik může nastat vzájemných poloh 2 kružnic.

1. Totožné kružnice Kružnice mají: - společný střed S1 = S2 x r1 S1=S2 r2 k1=k2 Kružnice mají: - společný střed S1 = S2 - shodné poloměry r1 = r2 nekonečně mnoho společných bodů

2. Soustředné kružnice Kružnice mají: - společný střed S1 = S2 x S r1 k2 r2 S1=S2 Kružnice mají: - společný střed S1 = S2 - různé poloměry r1  r2

3. Kružnice leží vně sebe k1∩k2 =  |S1 S2|  r1+ r2 x S2 r2 k2 r1 k1∩k2 =  |S1 S2|  r1+ r2 - nemají žádný společný bod x S1

4.Kružnice leží uvnitř sebe x S2 r2 k2 r1 S1 k1∩ k2 =  |S1 S2|  r1 - r2 - nemají žádný společný bod

5. Kružnice mají vnější dotyk k1∩k2 = {T} |S1 S2| = r1+ r2 - mají jeden společný bod T T..bod dotyku t..tečna kružnic S2 x k2 . r1 r2 x T x S1

6. Kružnice mají vnitřní dotyk k1∩k2 = {T} |S1 S2| = r1- r2 - mají jeden společný bod T T..bod dotyku t..tečna kružnic r1 . r2 x x T S1 S2 k2

7. Kružnice se protínají k1∩k2 = {A, B} |S1 S2|  r1+ r2 - mají dva společné body A, B…průsečíky A x r1 r2 x x S2 S1 x B

Úkoly: Sestrojte kružnice k(S;4 cm) a l(O;2,5cm) je-li: a) |SO| = 4,5 cm b) |SO| = 6,5 cm c) |SO| = 1,5 cm Určete vzájemnou polohu kružnice k a l. Bez konstrukce určete vzájemnou polohu kružnic k a l je-li: a) k(S;3,5cm), l(O;4cm),|SO|=7,5 cm b) k(S;4cm), l(O;5,5cm),|SO|=7,5 cm c) k(S;6 cm), l(O;3cm),|SO|=10 cm

Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech ZŠ. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.