Jak naprogramovat akvarijní rybičku Tereza Voltrová
Programování pro děti a začátečníky Kodu Game Lab Skratch Lego Mindstorm Pro větší a pokročilé: Touchdevelop Arduino
Základní informace o Kodu game lab Je to nástroj k vytváření her Vytvořil ho Microsoft Je zdarma ke stažení Je plně ve 3D
Demo: jak vypadá…
Terén Terén je základem hry, po kterém se pohybuje většina postav Terén můžeme: Rozšiřovat – na začátku je terén jen malý Zvyšovat Snižovat Srovnávat Měnit jeho barvy a materiál A mnoho dalších věcí Můžeme ho také naplnit vodou různých barev V nastavení můžeme nastavit například velikost vln, průhlednost vody, typ oblohy a osvětlení
Postavy Na připravený terén můžeme umisťovat postavy Postavy můžeme naprogramovat, ne každá však umí všechno Např. některé postavy jsou neživé, tudíž se nemohou pohybovat Postavy na sebe mohou reagovat Např. sebrání mince, průzkum skály,…
Ovládání Postavy můžeme ovládat: Klávesnicí herní konzolí Myší Dotykem
Demo: vytvoření terénu
Programování postav Každá postava má vlastní kód, který běží nezávisle na kódech ostatních Lze psát kódy na více stránek Běží ale jen jedna aktuální Kód se přidává rozkliknutím zeleného plus Pokud plus zmizí, nejde do dané kolonky přidat nic dalšího
Demo: vytvoření a naprogramování postav
Demo: akvarijní rybička Terén Postavy Programování
Dotazy?
Děkuji za pozornost Tereza voltrová @TerezaVoltrova