ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Smyslová soustava.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
50.1 Člověk – smyslová soustava
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Sluch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Lidské oko Optické čočky Název školy
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Smysly Název sady: Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 – VY_32_Inovace_11.2.16 Anotace: Žáci zopakují stavbu smyslových orgánů (zrak a sluch)

Smysly zrak a sluch

Stavba oka sklivec cévnatka slepá skvrna čočka rohovka zornice zrakový nerv duhovka sítnice řasnaté tělísko bělima Obr. 1

Přiřaď správnou možnost Jaké vidění zajišťují tyčinky? barevné černobílé Čípky zajišťují vidění barevné

Stavba ucha Obr. 2

Vyber správnou možnost Ve vnitřním uchu jsou smyslové orgány na vnímání zvuku, polohy těla a pohybu, kde mají centrum? 3 polokruhovité chodby vnímání zvuku 2 váčky hlemýžď

Vyber správnou možnost Ve vnitřním uchu jsou smyslové orgány na vnímání zvuku, polohy těla a pohybu, kde mají centrum? 3 polokruhovité chodby vnímání polohy 2 váčky hlemýžď

Vyber správnou možnost Ve vnitřním uchu jsou smyslové orgány na vnímání zvuku, polohy těla a pohybu, kde mají centrum? 3 polokruhovité chodby vnímání pohybu 2 váčky hlemýžď

Vyber správnou možnost Ve vnitřním uchu jsou smyslové orgány na vnímání zvuku, polohy těla a pohybu, kde mají centrum? vnímání polohy 3 polokruhovité chodby vnímání pohybu 2 váčky vnímání zvuku hlemýžď

Zdroje Obr. 1: upraveno dle: AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eye_Diagram_without_text.gif#file Obr. 2: CHITTKA, L; BROCKMANN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anatomy_of_the_Human_Ear_cs.svg