Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KLASICISMUS.
Advertisements

Empír - (z lat. empire = císařství )
Obecná charakteristika Architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_04_DĚJINY UMĚNÍ IV. – Umění románské.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_05_DĚJINY UMĚNÍ V. – Gotika Téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_11_Československá republika.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Umění starověkého Říma
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_18_DĚJINY KULTURY VIII. - Klasicismus Téma: 14A_VV8.roč. Datum ověření: VM ověřen dne Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis:   VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější. DUM si klade za největší cíl naučit žáky rozdíly mezi hlavními a nejdůležitějšími slohy a styly, umět je poznat, poznat hlavní znaky a identifikovat v praxi. K presentaci je přidáno krátké video, které pohyblivým způsobem přibližuje žákům detaily děl a staveb.

KLASICISMUS na přelomu 17. a 18. přísné linie striktní antické dědictví využití jednoduchých antických sloupů trojúhelníkovitý štít

Klasicismus ve Francii přísné linie antické sloupy trojúhelníkovitý štít Chrám sv. Genofery v Paříži - Pantheon

Vítězný oblouk v Paříži Najdi a urči hlavní znaky architektury Vítězný oblouk v Paříži

Anglická architektura Urči hlavní znaky Národní galerie v Londýně

Braniborská brána v Berlíně Klasicismus v Německu silné římsy antické sloupy Braniborská brána v Berlíně

Klasicismus v Rusku Najdeš hlavní znaky? kostel v Petrohradu

Kapitol ve Washingtonu Klasicismus v USA Kapitol ve Washingtonu

Zámecké parky francouzský park

Jaký je v parcích hlavní rozdíl…? anglický park

Architektura v České republice Najdeš i zde hlavní znaky…? Stavovské divadlo v Praze

Zámek Kynžvart

Typické znaky tohoto zámku…? Zámek Kačina Video Kačina 1:02

Použité zdroje a citace: AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pantheon_(Pa%C5%99%C3%AD%C5%BE) AUTOR NEUVEDEN. www.letenky-pariz.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.letenky-pariz.cz/pamatky-pariz/arc-de-triomphe-vitezny-oblouk/ AUTOR NEUVEDEN. www.holidaycheck.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.holidaycheck.cz/fullscreen-Národní+galerie+Londýn+National+Gallery-ch_ub-id_1156663824.html AUTOR NEUVEDEN. www.dinheirodemetal.com [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.dinheirodemetal.com/2012_08_01_archive.html AUTOR NEUVEDEN. www.promitani.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.promitani.cz/petrohrad/ AUTOR NEUVEDEN. www.dovolena.eu [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.dovolena.eu/usa/kapitol/ AUTOR NEUVEDEN. www.kafe.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.kafe.cz/rodina-a-domov/cestovani/versailles-nevidany-francouzsky-luxus-582.aspx AUTOR NEUVEDEN. www.reflex.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.reflex.cz/clanek/zivot-a-styl/38521/vstupte-do-strasidelneho-pokoje-dobrisskych-spisovatelu.html AUTOR NEUVEDEN. www.vizovice.eu [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vizovice.eu/turistika/zamek-vizovice/zamek-vizovice.html?tisk=ano AUTOR NEUVEDEN. paweru.blogspot.com [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://paweru.blogspot.cz/2011_02_01_archive.html AUTOR NEUVEDEN. turistickyatlas.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://paweru.blogspot.cz/2011_02_01_archive.html

AUTOR NEUVEDEN. www. cnb. cz [online]. [cit. 28. 5. 2013] AUTOR NEUVEDEN. www.cnb.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.cnb.cz/cs/platidla/numismatika/plan_emise_2001-2005/plan_kacina_soutez.html AUTOR NEUVEDEN. blog.visionequartet.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://blog.visionequartet.cz/2010/12/tanecni-sal-kacina.html Použitá videa: AUTOR NEUVEDEN. www.youtube.com [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=LBdOuKeY1TI

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:    VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění: pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 1997, 67 s MRÁZ, Bohumír a Marie ČERNÁ. Dějiny výtvarné kultury. 2., upr. vyd., V Idea Servis 1. vyd. Praha: Idea Servis, 1995-2002, 4 sv. (183, 209, 219 s.). ISBN 80-85970-01-51. Citace: viz výše Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis:   VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější. DUM si klade za největší cíl naučit žáky rozdíly mezi hlavními a nejdůležitějšími slohy a styly, umět je poznat, poznat hlavní znaky a identifikovat v praxi. K presentaci je přidáno krátké video, které pohyblivým způsobem přibližuje žákům detaily děl a staveb.