Inf Tabulkový procesor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkové procesory (MS Excel)
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – editace ( formát ) buněk
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
(předpisy zobrazující výsledek podle daného vzorce a zadaných dat)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Microsoft Excel Tabulkový procesor – veškeré operace se provádí v tabulce (v LISTu), která se skládá z buněk Jednotlivé listy nesmí mít vzhledem k jednoznačnosti.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Práce s tabulkami.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
MS EXCEL Charakteristika
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Informatika – Podmíněné formátování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Bezpečný počítač.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Inf Princip streamování videa a hudby
Inf Prezentace informací
Informatika – Práce s listy
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
MS Excel – Absolutní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Barevné ladění dokumentů
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
Informatika – Funkce KDYŽ
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
Inf Formáty grafických souborů
MS Excel – Relativní odkaz
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Inf Tabulkový procesor

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_03_32_INOVACE_01

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Tabulkový procesor Předmět: INF Ročník: 4. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Anotace: Žákovi je vysvětlen pojem tabulkového procesoru, základní práce v něm a rozdíl mezi absolutním a relativním odkazem. Klíčová slova: tabulkový procesor, buňka, absolutní odkaz, relativní odkaz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Tabulkový procesor tabulkový procesor (spreadsheet) je program zpracovávající tabulku informací základním prvkem tabulky je buňka, v ní mohou být uložena data či vzorce, které s daty počítají tabulkové procesory jsou dnes hojně integrovány do kancelářských balíků nejpoužívanější jsou dnes: Microsoft Excel OpenOffice.org Calc Gnumeric

Tabulkový procesor umožňuje vytváření tabulek a grafů tabulky lze rozdělit na: matematické tabulky – výpočet mat. výrazů a funkcí statistické tabulky – zvláštní druh mat. tabulek prezentační tabulky – nejsou primárně k výpočtům, jsou spíše k prezentaci hodnot finanční tabulky – různé ceníky, kalkulace nákladů, výpočty splátek, ...

Práce s tabulkou tabulka je většinou nazývána sešit a ten se skládá z jednotlivých listů tabulku tvoří sloupce a řádky (v progamu MS Excel je 1 048 576 řádků a 16 384 sloupců) každá buňka v tabulce je určena svými souřadnicemi (sloupec, řádek)

Microsoft Excel

Buňka a odkazy Buňka může obsahovat: číslo – pokud k číslu napíšeme i nějaký jiný znak (písmeno), bere jej program jako text a není možné s ním počítat např. 32 Kč – tento zápis program bere jako text, znak měny musíme zadat jako vlastnost buňky text – může být i širší než šířka buňky, zobrazí se poté přes buňky napravo od té, do které text píšeme výrazy a funkce – výrazy musí být napsány podle pravidel pro syntaxi zápisu začíná znakem =

Buňka a odkazy vše co zadáme se umístí do buňky, ve které je právě kurzor výraz, který zadáváme, se vypisuje také na řádku vzorců nad tabulkou a v buňce se objevuje jen výsledek pro výpočet můžeme použít i adresy buněk, ve kterých jsou zadána čísla, se kterými chceme počítat

Buňka a odkazy Do buňky A1 zadáme číslo, se kterým chceme počítat, do buňky B1 napíšeme výraz, který chceme vypočítat (např. desetinásobek buňky A1, tedy výraz =10*A1“) když změníme hodnotu v buňce A1 změní se i výsledek v buňce B1 Toto je základní princip práce tabulkového procesoru – do vzorců se neuvádí konkrétní čísla, ale souřadnice buněk

Buňka a odkazy Plnění buněk: chceme-li nějaký výraz použít pro velké množství argumentů (hodnot), tak stačí výraz napsat jen do jedné buňky a poté jej do ostatních buněk zkopírovat (doplnit) tažením myši kurzor myši musí ale být na začátku tažení v pravém dolním rohu buňky a jeho tvar musí připomínat kříž

Buňka a odkazy Relativní odkaz při automatickém doplňování výrazů se nepřenáší odkaz na konkrétní buňku, ale odkaz na buňku se stejnou relativní polohou do B1 jsme zadali relativní odkaz na buňku o jedno místo vlevo od ní, do B5 se doplní také odkaz na buňku o jedno místo vlevo, tedy na A5

Buňka a odkazy Absolutní odkaz: pokud se ve výrazu chceme odkazovat stále na nějakou konkrétní buňku, musíme na tuto buňku zadat tzv. absolutní odkaz zadává se tak, že se před označení řádku i sloupce napíše $ (CTRL+ALT+ů) např.: „$C$1“ lze použít i klávesu F4, která také zadává absolutní odkaz

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Praktická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c2010. 106 s. ISBN 978-80-251-3227-2. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu www.office.microsoft.com a vlastní tvorby. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.