ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_541 Spotřeba potravin a výroba mouky 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_359.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_66 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Vlastivěda Tematický okruh: Místo, kde žijeme Téma: Pardubický kraj Jméno autora: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Rostliny z našeho okolí
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_VLASTIVĚDA
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
HOSPODÁŘSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Polsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola T. G
ZEMĚDĚLSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČESKO - JIHOZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Přírodní poměry - vodstvo
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Olomoucký kraj 8 největší kraj v ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Zemědělství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Velká Británie.
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
zpracovaný v rámci projektu
ČESKÁ REPUBLIKA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ústecký kraj Marková Vendula.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_08_Zemědělství České republiky TEMA: Česká republika ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 2.2.2013

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 6. ročník 6. letého gymnázia Výstup: Powerpointová prezentace Vzdělávací oblast: Česká republika Obor: Zeměpis/Geografie Tematický okruh: Socioekonomická geografie ČR Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, atlas Inovace:Materiál je určen jako doplnění k přípravě pedagoga, přičemž má za cíl zvýšit atraktivitu a názornost v rámci vyučovací hodiny. V některých částech je formou animací zajištěno, aby studenti pouze pasivně neposlouchali výklad, ale také museli hledat v atlase a společně s pedagogem tím vytvářeli svůj zápis do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.  

Zemědělství České republiky

zemědělství - pěstováním plodin a chov hospodářských zvířat Zajišťuje přímou obživu obyvatelstva a suroviny pro průmysl Dělíme na rostlinnou a živočišnou výrobu Jaké přírodní faktory mají vliv na zemědělství? půda reliéf podnebí

pro zemědělskou výrobu je využíváno zhruba 50% rozlohy Česka Zemědělský půdní fond pro zemědělskou výrobu je využíváno zhruba 50% rozlohy Česka Z grafu je vidět, že se po revoluci změnilo rozdělení půdního fondu – čím je to dáno?

Rostlinná výroba obživa obyvatelstva krmivo suroviny pro průmysl Spojte plodiny a významné produkční oblasti v ČR Chmel a) Litoměřicko Vinná réva b)Českomoravská vrchovina Brambory c) Žatecko Ovoce d) Jižní Morava

Pšenice Kukuřice Ječmen Pěstování obilnin Nejdůležitější část Více než 50% osevních ploch Nejvíce pšenice a ječmen V menší míře žito, oves a kukuřice Přiřaď k obrázkům názvy obilnin Pšenice Kukuřice Ječmen

b) Další zemědělské plodiny Brambory – Českomoravská vrchovina - široké využití – spotřeba obyvatelstva, krmivo, lihovary, škrobárny Cukrová řepa – nížinné oblasti Řepka olejka Jaké je využití řepky v ČR? Pole řepky- v poslední době často v ČR využívané k výrobě bionafty

Zelenina – nížinné oblasti Ovoce – Litoměřicko,Kolínsko Vinná réva – Jižní Morava Chmel - Žatecko Vinice Chmelnice

snižuje se podíl na celkové produkci Živočišná výroba snižuje se podíl na celkové produkci Chov skotu Po roce 1989 výrazný pokles stád skotu (cca o polovinu) Nejvíc východní Čechy a Českomoravská vrchovina Na maso a mléko

b) Chov prasat V okolí velkých měst Velkovýkrmny s velkou kapacitou c) Chov drůbeže Po válce nárůst konzumace drůbežího masa V místech koncentrace obyvatelstva Na maso a vejce d) Rybolov Jihočeská a Třeboňská pánev Nejdůležitější rybou kapr

Zemědělské výrobní oblasti v ČR

Slide 7– pšenice. Wikimedia. [on line][cit. 2. 2 Slide 7– pšenice. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheat_close-up.JPG> Licence: Licence: GNU free documentation license. Slide 7– ječmen. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Hordeum_z003.JPG?uselang=cs > Licence: GNU free documentation license. Slide 7 – kukuřice. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Corn_03.JPG?uselang=cs > Licence: GNU free documentation license. Slide 8 – řepka. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Colza_cultivation.JPG?uselang=cs> Licence: Public domain. Slide 9 – Chmelnice. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chmelnicem.jpg> Licence: GNU free documentation license. Slide 9 – Vinice. Wikimedia. [on line][cit. 2.2.2013] Dostupné z WWW:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:South_Moravian_vineyard.jpg?uselang=cs >Licence:Creative commons 3.0 unported autor:Vejvančický Slide 12 – Kastner, J. a kol. Geografie:Česká republika pro střední školy 4. 1.vyd. Praha: SPN a.s.,1999. ISBN 80-7235-085-4. s.39