Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Grantový projekt multimediální výuky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VÝKON.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název materiálu: PRÁCE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Návod k počítání práce s příklady k procvičení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
17 POLOHOVÁ ENERGIE - opakování VY_32_INOVACE_17 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace:Opakování a procvičování.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
MECHANICKÁPRÁCE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Fyzika hrou-opakování I.
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VÝKON.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: 3.10. 2013 Ročník: Osmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Práce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál o práci jako fyzikální veličině. Žáci se seznámí s tím co je to práce, kdy práci konáme a co potřebujeme znát, abychom práci mohli vypočítat.

Práce – fyzikální veličina Značka: W Jednotka: J (joule) Směr síly F Dráha s Konáme-li práci, působíme silou F po nějaké dráze s

Kolikrát větší síla, tolikrát větší práce Pán č. 1 zvedl cihlu do výšky 1m. Působil při tom silou F = 50 N po dráze s = 1 m. Pán č. 2 zvedl 2 cihly do výšky 1m. Působil při tom silou F = 100 N po dráze s = 1 m. s = 1 m s = 1 m F = 50 N F = 100 N Pán č. 3 zvedl 2 cihly do výšky 2m. Působil při tom silou F = 200 N po dráze s = 2 m. s = 2 m Kolikrát větší síla, tolikrát větší práce Kolikrát větší dráha, tím větší práce F = 200 N

Výpočet práce Když působíme silou F po dráze s, vykonáme práci: W = F . s Dráha (m) Práce (J) Síla (N) Další jednotky: Kilojoule, 1 kJ = 1000 J Megajoule, 1 MJ = 1000 kJ = 1 000 000 J F = m . g Práci jednoho joulu vykonáme, když silou 1 N působíme po dráze 1 m.

Vzorové příklady: 1,Traktor při orbě táhne pluh silou 10 kN. Jakou práci vykoná, když ujede vzdálenost 100 m ? W = F . S W = 10 000 . 100 W = 1 000 000 J W = 1 MJ F = 10 kN = 10 000 N s = 100 m W = ? J Traktor vykoná práci 1 MJ. 2, Bedna tlačí na podlahu silou 1 000 n. Máme ji přesunout o 2 m dál. Tlačíme ji po podlaze silou 350 n. Jakou práci přitom vykonáme? W = F . S W = 350 . 2 W = 700 J F = 350 N s = 2 m W = ? N Při tlačení bedny vykonáme práci 700 J.

Příklad na přemýšlení: Odhadněte (vypočítejte) práci, která je třeba k zvednutí 1 m3 černého uhlí nakladačem ze země na korbu malého nákladního auta. K výpočtu práce potřebujeme znát sílu, kterou nakladač působil a dráhu po které působil. Hustota černého uhlí je 1500 kg/m3. Proto hmotnost 1 m3 černého uhlí je 1500 kg. Síla je tím pádem F = 15 000 N. Dráhu, nebo-li výšku korby odhadneme na s = 1,2 m. F = 15 000 N s = 1,2 m W = ? J W = F . s W = 15 000 . 1,2 W = 18 000 J = 18 kJ

Použité zdroje: Obrázky vytvořeny pomocí klipartů PowerPoint – www.office.microsoft.com František Jáchym a Jiří Tesař, Fyzika pro 8. ročník základní školy, SPN, 2000 Jiří Bohuněk, Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 2. díl, Prométheus, 1994