Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy e-learning
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
9.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
10.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Násobení a dělení lomených výrazů
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení zlomků.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
Vy_32_Inovace_04_Rozšiřování lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lomené algebraické výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_388_Rozšiřování a krácení lomených výrazů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Věra Lišková Průřezové téma Občan v demokratické společnosti Předmět Matematika Ročník 2. Datum tvorby 8.2.2013 Datum a místo ověření 12.2.2013, matematika 2.Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Materiál je určen žákům 2. ročníku učebního oboru. Procvičuje se rozšiřování a krácení lomených výrazů. Je přínosem pro práci na interaktivní tabuli, kdy si žáci okamžitě kontrolují postup a výsledky. Klíčová slova lomený výraz, krácení, rozšiřování Metodický pokyn Při použití na interaktivní tabuli se za příkladem zobrazí po kliknutí výsledky. Pod každým příkladem je vynecháno místo na napsání postupu. Příklady 3) jsou náročnější a mohou se použít podle uvážení vyučujícího. V tomto učebním textu se neuvádí podmínky existence výrazů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

ROZŠIŘOVÁNÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ Jedná se násobení čitatele a jmenovatele stejným číslem různým od nuly.

Rozšiřte tak, aby se zlomky rovnaly: Čím se liší jmenovatelé? Čitatele i jmenovatele rozšíříme - vynásobíme stejným výrazem v čitateli i jmenovateli Řešení:

1) Doplňte chybějící čitatele tak, aby se sobě zlomky rovnaly:

KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ Jedná se dělení čitatele a jmenovatele stejným číslem různým od nuly Zkraťte: Lze rozepsat: Výsledek:

2) Zadané lomené výrazy zkraťte:

nelze vytýkat, ani krátit

3) Za použití algebraických vzorců zkraťte: