NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyselost a zásaditost látek
Advertisements

Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Acidobazické indikátory
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
HALOGENY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_26.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Silvie Šime č ková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Chemie 9.ro č ník TÉMA: Proteiny-opakování Č.
PLYNNÉ PLANETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_32.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu:
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vápno a Stanovení pH Stavební hmoty I.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Pokus inteligentní voda
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Procvičení a upevnění učiva
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obecná a anorganická chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola Záboří nad Labem, okres Kutná Hora, příspěvková organizace Autor: Ivana Stará Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Protonová teorie kyselin a zásad, vodíkový exponent pH
Roztoky Acidobazické děje
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Název školy: Základní škola Záboří nad Labem, okres Kutná Hora, příspěvková organizace Autor: Ivana Stará Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
PH.
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Chemie 8. ročník TÉMA: pH ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1262

Anotace Prezentace seznamuje žáky učivem pH roztoků. V prezentaci jsou úkoly k zopakování učiva.

pH 7 14 kyselé neutrální zásadité Je mírou kyselosti kyselin nebo zásaditosti zásad. Stupnice pH nabývá hodnot od 0 do 14. kyselé neutrální zásadité 7 14

Zásaditost roztoků způsobují ionty OH- NaOH Na+ + OH- Kyselost roztoků způsobují ionty H+ HCl H+ + Cl- Neutrální roztoky mají ionty OH- a H+ v rovnováze

Indikátory Jsou to látky, které mění svou barvu v závislosti na stupnici pH.

Určování kyselosti a zásaditosti látek Zkumavky s látkami bez indikátorů 1. roztok NaOH 2. jedlá soda s vodou 3. voda 4. ocet 5. citrónová šťáva 6. HCl 1. 2. 3. 4. 5. 6. Obr.1

Výluh z červeného zelí Zkumavky po přilití výluhu z červeného zelí Obr.2

Výluh z červeného zelí Odpověď V zásadách modře až zeleně. Jak se zbarvil výluh z červeného zelí v zásadách a jak v kyselinách? Odpověď V zásadách modře až zeleně. V kyselinách červeně.

Fenolftalein Zkumavky po přikápnutí fenolftaleinu Obr.3

Fenolftalein Odpověď V zásadách zrůžověl. V kyselinách je bezbarvý. Jak se zbarvil fenolftalein v zásadách a jak v kyselinách? Odpověď V zásadách zrůžověl. V kyselinách je bezbarvý.

Lakmus Zkumavky po přikápnutí lakmusu Obr.4

Lakmus Odpověď V zásadách je modrý. V kyselinách je červený. Jak se zbarvil lakmus v zásadách a jak v kyselinách? Odpověď V zásadách je modrý. V kyselinách je červený.

Univerzální indikátorový papírek Obr.5

Univerzální indikátorový papírek Jak se zbarvil univerzální indikátorový papírek v zásadách a jak v kyselinách? Odpověď V zásadách je modrý. V kyselinách je červený.

Podle pH urči, zda je látka kyselá nebo zásaditá Citronová šťáva pH =2,4 Čistá voda pH =7 Mořská voda pH =8 Krev pH =7,4 Mýdlo pH =9 Ocet pH =2,9 Hydroxid sodný pH =13,5

Řešení Citronová šťáva pH=2,4 kyselá Čistá voda pH=7 neutrální Mořská voda pH=8 zásaditá Krev pH=7,4 zásaditá Mýdlo pH=9 zásaditá Ocet pH=2,9 kyselá Hydroxid sodný pH=13,5 zásaditá

Citace Veškerý text byl vytvořen autorem materiálu, 7.6. 2012. Obr.1-5:Veškeré fotografie jsou dílem autorky, 7.6.2012.