Utíká ti trepka! Pavlicová Kristýna, Mintělová Tereza, Vincena Petr, Augustin Marek, Gűcklhorn David, Škvára Jan.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PRVOCI.
BARVENÍ MIKROSKOPICKÝCH PREPARÁTŮ
Život se strunou hřbetní..
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ZOOLOGIE PRVOCI - PROTOZOA
Nativní preparát, vitální barvení
PRVOCI.
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování a procvičení pro žáky 6.C
PLANKTON.
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Trepka velká Mgr. Helena Roubalová
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
ŽIVOČICHOVÉ.
Kmen: PRVOCI.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Zkoumání a ochrana přírody
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Jednobuněční živočichové
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Prvoci Mgr. Helena Roubalová
Pozorování nálevníků.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Prvoci – jednobuněční živočichové
Živočichové Dělení.
Základní struktura živých organismů
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
SLOUŽÍ K:  NEPOHLAVNÍMU ROZMNOŽOVÁNÍ  K RŮSTU MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ  K REGENERACI MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ.
Živočichové rybníka a jeho okolí
PRVOCI I 8. září 2013 VY_52_INOVACE_210201
HOUBY 28.září 2013 VY_52_INOVACE_210203
BUŇKA.
Hajduk, Davídková, Bendová, Dočkalová, Schůtová, Krátký Utíká ti trepka.
Utíká ti trepka! Karolina Lavrinčiková, Laura Miklasová, Martina Navrátilová, Denisa Tomanová, Lucie Volná, Magdaléna Zacpalová VI. a.
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
PRVOCI (PROTOZOA). CHARAKTERISTIKA nejníže postavení živočichové s jednobuněčným tělem eukariotická buňka obsahují kolem 90% vody jsou rozšíření po celém.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Eliška Jurčicová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS. TÉMA: RYBNÍK A.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Jednobuněční.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Eukarya Monofyletická skupina vzniklá endosymbiosou s protomitochondrií Prvoci - jednobuněční chemoheterotrofové chromista - fotoautotrofové s velkým podílem.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
HYdroponie.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Projekt Biológia Drobné vodné živočíchy
Jednobunkové organizmy
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
říše: Živočichové podříše: Prvoci
4. Buňky.
Nativní preparát, vitální barvení
Prvoci.
Název projektu: Moderní škola
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
Transkript prezentace:

Utíká ti trepka! Pavlicová Kristýna, Mintělová Tereza, Vincena Petr, Augustin Marek, Gűcklhorn David, Škvára Jan

Trepka velká prvok kmen nálevníci, žije v organicky znečištěných vodách (stojaté, sladké vody) živí se mikroorganismy, které přijímá buněčnými ústy

Trepka velká většinou nepohlavní rozmnožování pohlavní rozmnožování = konjugace na těle má brvy, pomocí kterých se pohybuje buňka obsahuje dvě jádra macronucleus zajišťuje vegetativní funkce micronucleus zajišťuje generativní funkce Trepka dorůstá velikosti 0,2-0,3 mm

1. Stanovení optimálního prostředí Na podložní sklíčko jsme nanesli kapku senného roztoku a pozorovali pod mikroskopem. Ve zkumavce se senným nálevem jsme měřili teplotu prostředí, v němž trepka žije. Pomocí indikátorového papírku jsme zjistili pH senného výluhu. Pozorovali jsme chování trepky v destilované a znečištěné vodě.

Datum Teplota prostředí pH prostředí pach 11.12.2012 10°C 7 - 8 Hnilobný, intenzivní 4.12.2012 19°C 6,5 - 7

4. Trepka je indikátorem čistoty vodního prostředí Na hodinové sklíčko jsme kápli senný roztok a na okraj jsme vložili malý krystalek příslušné chemické látky. Pozorovali jsme jak trepka reaguje na chlorid kobaltnatý a chlorid kademnatý.

Chlorid kobaltnatý – CoCl2 Chlorid kademnatý – CdCl2 Shromažďují se Trepka zahyne

6.Sledování tepelné stimulace Senný roztok jsme rozdělili do zkumavek a nechali 10 minut ustát, trepky se shromažďovaly na povrchu zkumavky. Namočili jsme vatu do horké vody a omotali kolem zkumavky, trepka se schová do nižších poloh ve zkumavce. Stejný postup jsme provedli i pro éter (odebírá teplo a ochlazuje prostředí), trepky opět utekly do nižších poloh. Děj je reverzibilní = vratný.

Teplota prostředí Éter Teplá voda 19°C Trepka se nachází u hladiny Po přiložení vaty Trepka se přesunula do hloubky Po odebrání vaty Trepka se po cca 7 minutách opět nacházela u hladiny

Závěrečné zhodnocení – taxe trepky velké

Zdroje www.eprojekt.gjs.cz http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/ 2007-2009/trepka-velka-1

Děkujeme za pozornost 