VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UCHO Marcela Hanáková.
Advertisements

Lidské ucho Alžběta Svobodová.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Autor: Lenka Kraváčková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Sluch a rovnovážné ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
Smyslové vnímání Sluch
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_14_MII_ROTAČNÍ VÁLEC.
VY_32_INOVACE_15_PR_ZÁKLADY GENETIKY Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_14_PR_SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
VY_32_INOVACE_08_PR_NERVOVÁ SOUSTAVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_11_AJI_HODINY
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace

ANOTACE Předmět: Přírodopis Název: Sluch Anotace: Cílem prezentace je seznámit žáky se stavbou a činností sluchového ústrojí člověka. Výstup: Žák určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Klíčová slova: Ucho, středoušní kůstky, statokinetické čidlo Autor: Mgr. Leona Brezovská Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ Ročník: 8.- 9. ročník Vzdělávací program: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, 793/2009 , Škola pro každého Druh učebního materiálu: Prezentace Formát: MS PowerPoint 2010 Celkem 12 snímků

SMYSLOVÁ SOUSTAVA SLUCH

UCHO Ucho je smyslovým orgánem, jehož smyslové buňky vnímají zvukové podněty z vnějšího prostředí.

STAVBA UCHA 1) VNĚJŠÍ UCHO 2) STŘEDNÍ UCHO 3) VNITŘNÍ UCHO lidské ucho se skládá ze 3 částí: 1) VNĚJŠÍ UCHO 2) STŘEDNÍ UCHO 3) VNITŘNÍ UCHO

1) VNĚJŠÍ UCHO je tvořeno chrupavčitým boltcem a zevním zvukovodem

2) STŘEDNÍ UCHO od vnějšího ucha je odděleno vazivovou blankou - bubínkem tvoří jej středoušní dutina se středoušními kůstkami (kladívko, kovadlinka, třmínek) obsahuje také oválné a kulaté okénko

ze středního ucha do nosohltanu ústí Eustachova trubice (vyrovnává tlak ve středním uchu s tlakem v okolním prostředí)

3) VNITŘNÍ UCHO je uloženo v kostěném labyrintu kosti skalní je tvořeno blanitým hlemýžděm a 3 polokruhovitými kanálky, jež jsou součástí blanitého labyrintu vyplněného tekutinou nachází se zde smyslové sluchové buňky a začíná tu sluchový nerv

součástí blanitého labyrintu je čidlo pro vnímání polohy a pohybu

POUŽITÉ ZDROJE: NOVOTNÝ, Ivan a Michal HRUŠKA. Biologie člověka pro gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1995, 136 s. ISBN 80-716-8234-9 KANTOREK, Jan, Jaroslav JURČÁK a Jiří FRONĚK. Přírodopis 8. Olomouc: Prodos, 1999, 127 s. ISBN 80-723-0040-7 Lidské ucho. In: [online]. [cit. 2011-08-29]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=ucho&hl=cs&sa=X&biw=1440&bih=683&tbm=isch&tbnid=wUDELzX02IfpHM:&imgrefurl=http://www.ulekare.cz/clanek/zanet-zvukovodu-1107&docid=RPNI5UxOEw9SVM&imgurl=http://img.ulekare.cz/dbpic/dite_ucho-f526_290&w=526&h=290&ei=V1rCT4XFFoK6hAfus6D7CQ&zoom=1

Word of Mouth aneb O čem se mluví. In: [online]. [cit. 2011-08-29] Word of Mouth aneb O čem se mluví. In: [online]. [cit. 2011-08-29]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=%C5%A1ept%C3%A1n%C3%AD&hl=cs&biw=1440&bih=683&tbm=isch&tbnid=ob8K221tR2GAaM:&imgrefurl=http://www.septanda.info/index.php/septiny.html&docid=OKV44oH_PQj9sM&imgurl=http://www.septanda.info/images/stories/septani%252520ilustracni%252520obrazek%2525204.jpg&w=600&h=300&ei=-lrCT7OOAoS2hAekndGaCg&zoom=1 Sluchové ústrojí. In: [online]. [cit. 2011-08-29]. Dostupné z: http://skolajecna.cz/biologie/Sources/Photogallery_Detail.php?intSource=1&intImageId=277