ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Zpracovala Jitka Ciprová
Lesní obratlovci – savci
Základní skupiny živočichů
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
SPOLEČENSTVO VOD Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Obratlovci: opakování
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
SPOLEČENSTVO VOD Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Třídění živých organizmů
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Transkript prezentace:

ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504 Č. DUMu: VY_52_INOVACE_440 Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II . Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Ukázka tvorby DUMu v Powerpointu - procvičuje a ověřuje znalostí žáků o živočiších.

ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ PŘÍRODOVĚDA - 4. ROČNÍK

Živočichy dělíme do dvou základních skupin podle stavby jejich těla. Jak se tyto dvě skupiny nazývají a proč se tak jmenují? …………………………………………………

4. ……………….napiš příklad………………………………… Obratlovce dělíme na : 1. …………………napiš příklad………………………………… 2. …………………napiš příklad…………………………………. 3. …………………napiš příklad………………………………… 4. ……………….napiš příklad………………………………… 5. ……………….napiš příklad…………………………………

Co víš o : rybách ………………………………………… obojživelnících………………………………… savcích………………………………………… ptácích………………………………………… plazech…………………………………………

Doplň : Obratlovci používají plíce k …………………………………. žaludek ke …………………… potravy ledviny slouží vylučování ………… srdce rozvádí ……………………….. správný chod celého těla řídí …….

Podle toho, jakou potravu obratlovci přijímají, je dělíme na: napiš příklad……………………… b……………………………. c……………………………. napiš příklad ……………………..

KONTROLA

Živočichy dělíme do dvou základních skupin podle stavby jejich těla. Jak se tyto dvě skupiny nazývají a proč se tak jmenují? OBRATLOVCI - PÁTEŘ BEZOBRATLÍ – NEMAJÍ PÁTEŘ

Obratlovce dělíme na 2. ptáci napiš příklad - vlaštovka, čáp, … 1. savci napiš příklad – liška, ovce, … 2. ptáci napiš příklad - vlaštovka, čáp, … 3. plazi napiš příklad - slepýš, užovka, … 4. obojživelníci napiš příklad – mlok, ropucha, … 5. ryby napiš příklad – kapr, lín, …

Co víš o : Obojživelnících -žijí poblíž vody, kůže je tenká, pokryta slizem, významnou úlohu má kožní dýchání, rozmnožování ve vodě: vajíčko – pulec – dospělec, nedospělí jedinci (pulci) dýchají žábry, dospělí jedinci dýchají plícemi Rybách - dýchají kyslík rozpuštěný ve vodě, mají zvláštní dýchací ústrojí – žábra, povrch jejich těla je suchý a drsný, ryby mají ploutve. rozmnožování ryb - samička může naklást do vody až milion vajíček – jiker. Samec vypouští do vody mlíčí, kterým se vajíčko oplodní. Říkáme, že ryby se třou Savcích - savci sají mateřské mléko, většina savců má zuby, někteří savci žijí ve vodě,tělo mnoha savců je pokryto srstí, mnoho savců má dobře vyvinutý hlas Ptácích - teplokrevní vejce snášející obratlovci, vyznačující se především opeřením, křídly vyvinutými z předních končetin a dutými kostmi, ptáci mají zobák, snášejí vejce, z kterých se líhnou mláďata Plazech patří: hadi, ještěrky, želvy , tělo je pokryto suchou zrohovatělou kůží, želvy mají krunýř.Hadi nemají vyvinuté končetiny – plazí se.Ještěrky a želvy mají vyvinuté přední i zadní končetiny. Hadi jsou obratní lovci, loví hmyz, malé ptáky a drobné savce.

Doplň : Obratlovci používají plíce k dýchání žaludek ke zpracování potravy ledviny slouží vylučování vylučování škodlivin srdce rozvádí krev správný chod celého těla řídí mozek

Podle toho, jakou potravu obratlovci přijímají, je dělíme na: a masožravci napiš příklad – vlk, rys, … B býložravci napiš příklad – kůň, srnec, … C všežravci napiš příklad - kachna, …

Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná