AUTOR: Lenka Hrnčířová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
Nahosemenné rostliny „Gymnospermae“
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Listy, květy a plody rostlin
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
jednoduchý klíč k určování jehličnany
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Semenné rostliny 1.Rostliny dělíme na výtrusné a semenné. Jaký je mezi nimi rozdíl? Píšu!!!!!!!!
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

AUTOR: Lenka Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_28_Přírodopis 7.ročník_Nahosemenné rostliny Téma: Nahosemenné rostliny CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: únor 2012

Anotace Přírodopis, 7. ročník, Nahosemenné rostliny Prezentace k výkladu Nahosemenné rostliny – odvození názvu, rozdělení Jinany, jinan dvoulaločný Jehličnany – znaky, rozmnožování, výskyt a význam Procvičení – otázky, doplňování Pomůcky – fixy na interaktivní tabuli

- semena bez oplodí, nejsou v plodech Nahosemenné rostliny - semena bez oplodí, nejsou v plodech - větrosnubné - pylová zrna dopadají na nahá vajíčka 2 skupiny 1) Jinany 2) Jehličnany 1 2

- největší vývoj v druhohorách, v třetihorách většina druhů vymřela Jinany - největší vývoj v druhohorách, v třetihorách většina druhů vymřela jinan dvoulaločný - listy vějířovitého tvaru opadávají na podzim - velká semena - léčivé látky – prevence proti infarktu, mozkové mrtvici, zlepšuje paměť 1

2) Jehličnany - největší vývoj a rozšíření v druhohorách - listy jednoduché jehlicovité odolné chladu – na rostlině několik let (až na modřín) - ve dřevě i v listech – pryskyřičné kanálky – chrání před dřevokaznými houbami

rozmnožování jehličnanů - větrosnubné - samčí šištice s tyčinkami, samičí šištice s šupinami, na každé šupině většinou 2 vajíčka - po oplození z vajíček křídlatá semena - samičí šištice po dozrání: 1) zdřevnatí v šišky – smrk, borovice 2) zdužnatí – jalovec samičí šištice samčí šištice 3 4

- šišky různý tvar, velikost, barva - k určování jehličnanů Spoj obrázky se správnými jmény 5 6 7 borovice limba borovice lesní borovice vejmutovka - jehlice po 5 - jehlice po 2 - jehlice po 5

výskyt jehličnanů - v mírných a chladnějších oblastech význam jehličnanů - dřevo - pryskyřice – do barev

Procvičení Nahosemenné rostliny nemají semena ukrytá v ….. Nahosemenné rostliny dělíme na: a na 3) Období, ve kterém došlo k největšímu rozvoji jinanů

4) Jediný zástupce jinanů rostoucí v ČR …….. 5) Pryskyřičné kanálky ve dřevě a v listech jehličnanů chrání rostlinu před dřevokaznými ……………… 6) opyluje nahosemenné rostliny.

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gingko-Blaetter.jpg č. 1 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kuusk_KeilaPaldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg č. 2 http://www.pumila.cz/obr/samice.jpg č. 3 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/81/Pine_cone_crop_bgiu.jpg/250px-Pine_cone_crop_bgiu.jpg č.4 http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_rostliny/foto05/foto_030.jpg č.5 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Pinus_strobus_Cone.jpg/180px-Pinus_strobus_Cone.jpg č. 6

http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_rostliny/html05/foto_031.html č.7 ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-424-4.