Fyzika hrou-opakování I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Advertisements

Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
Hustota a její měření.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření fyzikálních veličin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Fyzika hrou-opakování I. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 02/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.16_fyzika_hrou_-_opakovani_I. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Fyzika hrou-opakování I. Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. Žák si formou odpovědí na otázky a vyplňování různých typů doplňovaček opakuje znalosti fyzikálních veličin. Žák zná symboly, jednotky, měřidla a charakteristiku délky, obsahu, objemu, hmotnosti, hustoty, teploty, času a síly.

1. Poznáte název fyzikální veličiny 1. Poznáte název fyzikální veličiny? Tuto fyzikální veličinu zjišťujeme pomocí odměrného válce, kádinky, baňky… Vyberte správný název fyzikální veličiny: OBSAH DÉLKA OBJEM

2. Poznáte název fyzikální veličiny 2. Poznáte název fyzikální veličiny? Je to základní fyzikální veličina, jejíž měřidlem jsou stopky. Vyberte správný název fyzikální veličiny: DÉLKA TEPLOTA ČAS

3. Vyberte ZÁKLADNÍ fyzikální veličiny: délka obsah hustota čas hmotnost objem termodynamická teplota

termodynamická teplota 4. Ke každé základní fyzikální veličině přiřaďte správnou základní fyzikální jednotku: kilogram délka kelvin hmotnost čas metr termodynamická teplota sekunda

5. Doplňte chybějící text: A) Hustota je ….……… fyzikální veličina. B) Její jednotkou je ……. a .…… C) Hustota se vypočítá podle vzorce………… odvozená kg/ m3 g/ cm3 ρ=m:V

A)posuvné měřidlo B)délky C)ve strojírenství a průmyslu 6. Odpovězte na otázky: A) Řekněte název měřidla na obrázku. B) Jaké fyzikální veličiny to je měřidlo? C) Kde se nejčastěji toto měřidlo používá? D) Jak se tomuto měřidlu říká v řemeslnickém slangu? A)posuvné měřidlo B)délky C)ve strojírenství a průmyslu D) šuplera

7. Přiřaďte předměty na obrázku k uvedeným hmotnostem. 100 g 15 kg 9,5 t 18 g

8. Vyberte jednotky obsahu: m2 ha kg g/cm3 km dm2 a mm3

délka V obsah m objem S hmotnost hustota t teplota ρ 9. Přiřaďte k sobě název fyzikální veličinu a její fyzikální značku (symbol): délka V obsah m objem S hmotnost l hustota t teplota ρ

10. Při měření délky plotu naměřili žáci následující hodnoty: 124m, 122m, 125m, 123m, 126m. Určete průměrnou délku plotu (aritmetický průměr naměřených hodnot). Pokuste se odvozovat logicky. 124 m

11. Jak vypočítáme objem kvádru? Vyberte správný vzorec: V=a∙a∙a V=2∙(a+b) V=a∙b∙c

12. A) Řekněte, kolik mililitrů je jeden dílek na odměrném válci na obrázku. B) Jaký je objem kapaliny v odměrném válci na obrázku? 1dílek =2 ml V=26 ml

13. Přiřaďte k fyzikální veličině fyzikální značku a fyzikální jednotku: t, [s] SÍLA F, [N] ČAS G, [N] TEPLOTA t, [°C] TÍHA

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 www.office.microsoft.com http://www.meridla-nastroje.cz/obchod/images/PO03sr.jpg [cit:2013-02-27] http://www.zsdobrichovice.cz/ukoly/matika/testy/image_m35_08/kva dr.jpg [cit:2013-02-27] http://www.fyzika-zs.wz.cz/mereni/objem/mereni_1.gif [cit:2013- 02-27]

Metodika prezentace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. Žák si formou odpovědí na otázky a vyplňování různých typů doplňovaček opakuje znalosti fyzikálních veličin. Žák zná symboly, jednotky, měřidla a charakteristiku délky, obsahu, objemu, hmotnosti, hustoty, teploty, času a síly. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy, vybírá správné odpovědi a údaje. Žák doplňuje chybějící text. Otázky a úkoly se můžou použít k testu, ke zkoušení, k upevnění naučených znalostí.