Pilotní projekt duálního systému v msk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technické a profesní vzdělávání na VŠ – pohled zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Advertisements

Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 STÁŽE Inovativní prvek v náboru nových zaměstnanců STÁŽE Inovativní prvek v.
VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“
Strana 1 TECHNODAYS HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY RNDr. Zdeněk Somr Viceprezident HKČR.
Střední zdravotnická škola v Karviné. oslavila v roce let své existence vybudovala si tradici kvalitní odborné školy její brány již opustilo přes.
Manažer obchodu příspěvek VŠE ke vzdělávání dospělých.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
1 Strojírenská 657/6, Žďár nad Sázavou 1. 2 Mobilita do Francie „země galského kohouta“  konference na krajském úřadě k zahájení projektu  prohlídka.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Individuálně, ale společně a jinak
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Dokument KAP MSK - obsah
Obchodní akademie Náchod
Ing. Kateřina Lichtenberková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Interreg V-A Česká republika – Polsko
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Propojení odborného vzdělávání s praxí ve firmách
Projev kandidáta na rektora Českého vysokého učení technického v Praze
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Prvky duálního systému přípravy žáků
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Gymnasium Jižní Město Praha
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 3: Internacionalizace
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Zpráva o činnosti Renata Schejbalová
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inovace VOV informace o projektu
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Setkání kariérových poradců Teplice –
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

Pilotní projekt duálního systému v msk Jan rafaj 1. Viceprezident svazu průmyslu a dopravy ČR Uplatnitelnost a podpora technického vzdělávání inovativními metodami ostrava, 3. 10. 2017 www.spcr.cz

Svaz průmyslu a dopravy ČR Tradice již od r. 1918, znovuobnoven r. 1990 (27 let) Zastupuje 27 odvětvových svazů, celkem 10,5 tis. firem (přes 850 tis. zaměstnanců) Obhajuje zájmy zaměstnavatelů a podnikatelů v České republice i v zahraničí Vyhlašovatel Roku průmyslu a technického vzdělávání 2015

Zaměstnatelnost absolventů Německo, rakousko (duál) vs. zbytek Evropy Bude všeobecné vzdělávání zárukou uplatnitelnosti na trhu práce?

SP ČR v počátečním vzdělávání prosazuje Zavést prvky polytechnické výuky v MŠ a ZŠ (stavebnice, dílny) Podpořit projekty na podporu MAT, FYZ a CHE na ZŠ a SŠ, vč. učitelů Oslabit vliv financování „na hlavu“ – nastavovat kapacity oborů podle predikce trhu práce Povinné přijímací zkoušky do maturitních oborů, pov. mat. z MAT Prosadit prvky duálního vzdělávání do odborných SŠ Vytvořit systém hodnocení VŠ podle úrovně absolventů, včetně jejich uplatnitelnosti Úpravou bakalářských programů zvýšit jejich profesní zaměření

SP ČR prosazuje zavádění prvků duálního vzdělávání Daňové úlevy pro zaměstnavatele, kteří vzdělávají žáky (vyřešeno - viz následující slajd) Úprava kapacit oborů na základě predikcí trhu práce (v řešení – projekt KOMPAS) Realizace praktické výuky SŠ na reálných pracovištích, vliv firem na obsah školních vzdělávacích programů (v řešení – doporučení POSPOLU) Smluvní vztah žák-škola-firma: stipendia a motivační příspěvek (vyřešeno) Pozice instruktorů a odborníků z praxe (řeší částečně novela zákona o pedagog. pracovnících)

Duální systém – pilotní projekt v MSK Obory strojní a elektro Zapojeny 4 střední školy (SŠ Na Jízdárně, Vítkovická střední, SPŠ Kopřivnice, SPŠ Frenštát) Firmy ArcelorMittal Ostrava, Brose, ČEZ, Varroc, Vítkovice Praxe výhradně u firem Školy vyučují všeobecné předměty a technickou teorii Start pilotu 1.9. 2018 Memorandum s MŠMT

Děkuji Vám za pozornost! Jan rafaj Svaz průmyslu a dopravy ČR E-mail: jrafaj@spcr.cz www.spcr.cz, www.rokprumyslu.eu