Speciální pedagogika (podzim 2016)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

KPG/0296 Sociální práce s mentálně postiženými
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Minimální preventivní program školy
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Integrativní speciální pedagogika
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Základy speciální pedagogiky
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogika jako vědecká disciplína
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
9. Tvorba individuálního plánu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Speciální pedagogika (podzim 2016) Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá E-mail: 416849@mail.muni.cz Konzultace: dle domluvy – převážně odpolední hodiny

Abych prošel/a… Účast na seminářích je povinná! Max. 2 omluvené absence – musíte se omluvit mě a vložit omluvenku do ISu Pokud budete mít více absencí (dlouhodobá nemoc) – alternativní úkol Aktivní účast na semináři Výroba a prezentace pomůcky pro danou cílovou skupinu

Průběh semestru Průběh semestru: - skupina 01 (středa): 1. seminář – 21. 9. 2016 2. seminář – 28.9.2016 - odpadá 3. seminář – 5. 10. 2016 – nahlásit druh pomůcky a pro koho bude určena - skupina 08 (čtvrtek): 1. seminář – 22. 9. 2016 2. seminář – 29. 9. 2016 – nahlásit druh pomůcky a pro koho bude určena (1.12. seminář odpadá)

Seminární práce – výroba pomůcky Výběr cílové skupiny (viz dále) Výroba pomůcky + písemné zpracování Představení pomůcky na semináři – možnost vyzkoušet si ji Pomůcky se nesmějí opakovat Do „odevzdávárny“ vložíte popis dané pomůcky i s fotografií Rozsah: 2-4 A4 1. strana – název semináře, „pomůcka“ + oblast/typ postižení, který si vyberte; jméno a příjmení studenta; učo; jméno cvičícího; délka textu max. 2A4 + foto; 1, 5 řádkování; písmo Timest New Roman; vel. 12; okraje 2,5; termín odevzdání textové podoby do 5.12.2015 „odevzdávárny“ PŘÍSLUŠNÉHO semináře (označeno číslem) NEZAPOMÍNEJTE NA UVEDENÍ ZDROJŮ!!!

VÝROBA POMŮCKY PRO DÍTĚ S …. Žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky Žák s Downovým syndromem Žák s lehkým mentálním postižením Žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50-60 dB). Kompenzace sluchadly Žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost), korekce brýlemi Žák s balbuties (koktavost) Žák s dyslexií, IQ nad průměrem Žák s dyslexií, IQ v normě Žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií

VÝROBA POMŮCKY PRO DÍTĚ S …. Žák s dyskalkulií Žák s ADHD, IQ nad průměrem Žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo Žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB), komunikuje verbálně (odezírání) Žák s nepodnětného socio-kulturního prostředí, sociálně slabá rodina (nespolupracuje), IQ v normě Žák z rodiny imigrantů ze země Blízkého východu, částečná znalost češtiny Žák s autismem (prvky autismu) Mimořádně nadaný žák Žák s … podle vlastní zkušenosti na základě konzultace s vyučujícím

Témata seminářů setkání: organizační záležitosti setkání: legislativní opatření, vyhláška 72/2005, 73/2005 + novelizace Školská poradenská zařízení (PPP, SPC, SVP) Poradenské služby poskytované ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, školní psycholog, školní spec. Pedagog) Možnosti vzdělávání, alternativní a augmentativní komunikace Možnosti vzdělávání žáků se sluchovým postižením Edukace jedinců s mentálním postižením Edukace jedinců s tělesným postižením, profesní příprava Edukace jedinců se zrakovým postižením, projevy při vyučování Legislativa, edukace, preventivní principy v edukaci, školská zařízení pro ústavní a ochrannou výchovu; systém školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy + úkoly, SVP Systém vzdělávání žáků s SPU, zásady přístupů, reedukace, podpůrná opatření Terapie ve speciálně pedagogické péči

Povinná a doporučená literatura !!!!! PIPEKOVÁ, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010, 3. přepracované vyd. ISBN 978-80-7315-198-0. !!!!! MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007. ISBN 80-7178-197-5. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071- 9. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. ISBN 807315-134-0. (druhé vydání).