Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ! VY_22_INOVACE_68 Anglický jazyk 9. ročník
Advertisements

Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
vezmi si tužku a velký papír
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Sloveso BÝT – přítomný čas
Content Something about me Basic things about Czech Republic
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Czech language Our language is one of the hardest languages in the world. You don‘t believe? We will try to persuade you.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Suggestions VY_22_INOVACE_34 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008.
Elektronická učebnice – l
OPAKOVÁNÍ 7.ročník 1. – 3. lekce
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Záporné otázky.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Revision test Relative clauses.
EVERYDAY LIFE SITUATIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 2 - Geography
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ Jazyk anglický TEMA: Human body ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Doplňte otázky. Complete the questions. 1._____ je to?To je Martin. 2._____ jste?Jsem z Norska. 3._____ je to? To je počítač. 4._____ děláte v Brně?Studuju.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová HOLIDAY - TRAVELLING.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
TO HAVE MÍT – VLASTNIT NĚCO Long form I have got You have got
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
BRITISH EDUCATION Yes, I would. Would you like to study at Oxford?.
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
TO BE – questions, short answers
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Anglický jazyk 3.třída to be
Zopakovat Rozumím atd..
VY 32 INOVACE 361.
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Markéta Březinová NÁZEV: VY_32_INOVACE_AJ_18_MY BODY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Transkript prezentace:

Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson Martin Punčochář 54084@mail.muni.cz

Important information: tests & credit Semester = 13 weeks (13th week = dissection week) 5 progress tests (4 written, 1 oral); passmark = 70 % credit test: December 21, 2015; passmark = 70 % 1 successfully passed progress test: 68 % 2 successfully passed progress tests: 66 % 3 successfully passed progress tests: 64 % 4 successfully passed progress tests: 62 % 5 successfully passed progress tests: 60 % all progress tests over 90 % = credit given automatically Czech Language for Foreigners I

Important information: absences & substitutions number of unexcused absences: 2 number of recommended absences: 0 substitution must be made during the week of absence substitution is not allowed on test week Czech Language for Foreigners I

Important information: book New Czech Step by Step Where to buy it? campus bookstore (or any other) https://www.kosmas.cz/knihy/174596/new- czech-step-by-step/ (10 % discount) Czech Language for Foreigners I

Letters. Alphabet / sounds Latin Alphabet Letters a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z Czech Letters: Consonants č ď ch ň ř š ť ž Czech Letters: Vowels á éě í ó úů ý Czech Language for Foreigners I

Vowels — short A — maminka, Masarykova univerzita, ano (yes) E — telefon, ne (no), den (day) I, Y — prsty (fingers), pivo (beer), týden (week) O — nos (nose), oko (eye), noha (leg) U — ucho (ear), žaludek (stomach), ruka (hand) Czech Language for Foreigners I

Vowels — long Á — máma, dobrá (good), nová (new) É — lépe (better), milé (nice), krásné (beautiful) Í, Ý — bílý (white), moderní, dobrý Ó — gól, móda, pól Ú, Ů — úraz (injury), dům (house), stůl (table) Czech Language for Foreigners I

Difthongs OU, AU, EU dobrou noc (good night, na shledanou (good-bye) auto, autobus, automatická euro, euthanasie Czech Language for Foreigners I

Consonants: hard H, CH, K, R, G, D, T, N hyena, nohy (legs), hýbat se (to move) ucho (ear), dýchat (to breathe) koleno (knee), oko (eye), kontrolovat (to check) ret (lip), brada (chin), trup (chest) gynekologie, guma tvrdý (hard), mladý (young) týden (week), tabule (board), prst (finger) noha (leg), nos (nose), rameno (shoulder) Czech Language for Foreigners I

Ž, Š, Č, Ř, Ď (DĚ/DI), Ť (TĚ, TI), Ň (NĚ, NI) + C, J Consonants: soft Ž, Š, Č, Ř, Ď (DĚ/DI), Ť (TĚ, TI), Ň (NĚ, NI) + C, J žebro (rib), žíla (vein), žít (to live) slyšet (to hear), uši (ears) močit (to urinate), čelo (forehead), česky × český (czech) dítě (child), děti (children), dělat (to do) něco (something), nic (nothing) Czech Language for Foreigners I

Special pronunciation (…Ě | Y/I) bě – pě – vě [bje – pje – vje]: oběd (lunch), pět (five), věda (science) mě [mnje]: město (city), měsíc (month) D — T — N + Y/I/Ě dy – ty – ny [di – ti – ni] × di – ti – ni [dji – tji – nji] de – te – ne × dě – tě – ně [dje – tje – nje] mladý (young), týden (week), krásný (beautiful), dítě (child), děti (children), jdete (you go), někdo (someone), ne (no) Czech Language for Foreigners I

Basic phrases: greetings FORMAL INFORMAL Dobrý den. Na shledanou. Dobré ráno. Dobrou noc. Ahoj. | Čau. | Zdar. Czech Language for Foreigners I

Basic phrases: Q&A FORMAL INFORMAL Jak se jmenujete? Jmenuju se Martin. Odkud jste? Jsem z Česka z Brna. Jak se jmenuješ? Jmenuju se Martin. Odkud jsi? Jsem z Česka z Brna. Czech Language for Foreigners I

Odkud jste? Jsem z Česka. < Česko. (Czechia) Jsem z Německa. < Německo. (Germany) Jsem z Norska. < Norsko. (Norway) Jsem z Irska < Irsko. Jsem z Švédska. < Švédsko. (Sweden) Jsem z Thajska. < Thajsko Jsem z Portugalska. < Portugalsko. (Portugal) Jsem z Řecka. < Řecko (Greece) Jsem z Saudské Arábie < SaudskáArábie Jsem ze Srí Lanky. < Srí Lanka. Jsem z Japonska. < Japonsko. (Japan) Jsem z Anglie. < Anglie. (England) Jsem z Dubaje. < Dubaj Jsem z Egypta. < Egypt. Jsem z Kypru. < Kypr Jsem z Izraele. < Izrael. Czech Language for Foreigners I

Basic phrases: classroom language Ano./Jo. Yes./Yeah. Ne. No. Co je to? What is it? Co znamená …? What does .... mean? Děkuji. / Děkuju. / Díky. Thank you./Thanks. Prosím. You are welcome! Jak se řekne česky…? How do you say ... in Czech? Jak se to píše? How do you spell it? Prosím vás, … Excuse me, ... Rozumíte? Do you understand? Nerozumím. Ještě jednou, prosím. I don't understand. Please repeat. Mám otázku. I have a question. Dobře./Správně./Výborně. Ok./Right./Great. Czech Language for Foreigners I

Rozumíte? Exercices Use the phrase „Co znamená XY česky?“, ask your colleague and provide the answer „Co znamená ,hotel’ česky?“ — „Hotel.“ Czech Language for Foreigners I

Rozumíte? Czech Language for Foreigners I

Verb být (to be) and basic questions (já) jsem nejsem I am not (ty) jsi nejsi you are not (on/ona/to) je není he/she/it is not (my) jsme nejsme we are not (vy) jste nejste you are not (oni/ony) jsou nejsou they are not Czech Language for Foreigners I

Basic questions and answers Co je to? (what is it?) — To je škola. (It is a school.) Kdo je to? (who is it?) — To je Petr. (It is Petr) To je škola? — Is it a school? Ano, to je škola. — Yes, it is a school. Ne, to není škola. — No, it is not a school. Czech Language for Foreigners I

Číslo | Number teen = …náct Moje číslo (= můj telefon) je _ _ _ | _ _ _ | _ _ _ Moje číslo je 731 271 265. Moje číslo je sedm tři jedna | dva sedm jedna | dva šest pět. Czech Language for Foreigners I

Homework Get a book (New Czech Step by Step). Review today's lesson. E-learning: sign in and use the page to review and study more: http://mluvtecesky.net/en, especially http://mluvtecesky.net/en/useful_phrases Meeting people School phrases Greetings Czech Language for Foreigners I