Sociální práce s rodinou 4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Mateřská a rodičovská dovolená
Posouzení nepříznivé sociální situace
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Struktura poradenského procesu
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
Rodina.
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Sociální práce s rodinou 3
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Parametry funkční a dysfunkční rodiny v posouzení
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Rodinné prostředí žáka
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
Psychologie II Sociální psychologie
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Rodinné finance Ing. Petr Ježek, Ph.D. FSE UJEP 2010.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Model transkulturní péče
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
Lenka Lacinová Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Modely mentální retardace
Seminář pro ředitele dětských domovů Pozlovice,
Definice a typologie dysfunkčních rodin Klasifikace rizikových faktorů ohrožujících stabilitu rodiny U3V Mgr. Michaela Vaško.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Humanitární sdružení PERSPEKTIVA. Působnost organizace  HS Perspektiva poskytuje služby cílové skupině již 10 let  Sociální rehabilitaci od
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
Rodina a typologie rodin
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Teorie a přístupy v SP 6.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Struktura poradenského procesu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
RODINNÁ, PÁROVÁ A INDIVIDUÁLNÍ TERAPIE
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální práce s rodinou 6
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
SP s rodinou 2 Metody hodnocení, protektivní a rizikové faktory
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Koncepční záměry MPSV v oblasti náhradní rodinné péče
Rodičovství biologické a pěstounské
Děti se závažnou zdravotní a sociální anamnézou v kontextu mezinárodního osvojení Mikulov, Petra Jonášková.
Transkript prezentace:

Sociální práce s rodinou 4 Hodnocení situace rodiny a dítěte PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D

Struktura potřebných údajů Reference, dostupné údaje, navázání kontaktu Společný rozhovor s dospělými v roli rodičů Rozhovor s jednotlivými dospělými v roli rodičů Rozhovor s dalšími pečujícími osobami Pozorování dítěte (do 5 let) Rozhovor s dítětem Pozorování a hodnocení

Reference, dostupné údaje, navázání kontaktu Kontakt pracovníka a rodiny Důvody posouzení Zdroje údajů Další osoby a subjekty angažované na řešení situace

Společný rozhovor s dospělými v roli rodičů Důvody posuzování rodiny z hlediska rodičů Složení domácnosti Širší rodina Kulturní a hodnotová orientace rodiny (jazyk, náboženství) Zaměstnání dospělých Socioekonomický status a příjmy Partnerský vztah Vztah rodičů k dítěti

Vztah rodičů k ostatním dětem Sourozenecký systém Zajištění provozu domácnosti Bydlení Společné činnosti Významné vztahy mimo rodinu Postoj ke změně Informace o dítěti Zdraví a vývoj dítěte

Sociální dovednosti Sebehodnocení Vztahy s vrstevníky Škola Mimoškolní aktivity

Rozhovor s jednotlivými dospělými Dětství Traumata Schopnost vypořádat se s těžkostmi Tělesné a duševní zdraví Závislosti Socioekonomický status, příjmy Vztahy Rodičovství Informace o dítěti a sourozencích

Rozhovor s další pečující osobou Kontakty s rodinou Názor na její fungování Názor na situaci dítěte

Pozorování dítěte (do 5 let) Zajištění základních potřeb Interakce rodič – dítě, dítě – sourozenci, reakce na projevy nepohody či konfliktu, primární pečující osoba

Rozhovor s dítětem Stimulace Škola/školka Zájmy Rodiče a blízcí lidé Sourozenci Širší rodina a jiní blízcí Rizika

Pozorování a hodnocení Reference Postoj rodiny k pracovníkovi Definice problémů Socioekonomický status a příjmy rodiny Kulturní a hodnotová orientace Trans-generační vztahy širší rodina, přátelé Partnerská dyáda Rodičovský systém Sourozenecký systém

Zajištění provozu domácnosti Společné činnosti Teritorium rodiny Komunikace členů rodiny Zdraví a vývoj dítěte Traumata dítěte Nároky na rodiče Škola Mimoškolní aktivity

Rizika u dítěte Rizika u dospělých Postoje ke změně a perspektiva