Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_16.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Dechové dřevěné nástroje
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
„EU peníze středním školám“
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Programování mikrokontrolerů PIC 16F84A
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Programování jednočipových mikropočítačů Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu ICT-PG1-1/14 Programování jednočipových mikropočítačů Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Bc. Zdeněk Boháč Tématický celek Čítač, časovač Ročník 2-4. ročník SOŠ Datum tvorby Leden 2013 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s využitím čítače a časovače u jednočipového mikroprocesoru PIC16F84A Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět

Čítač, časovač s PIC16F84A Čítač/časovač má pro svou práci vyčleněn 8 bitový registr TMR0 a předděličku s dělícím poměrem až 1:256. Rozdíl mezi čítačem a časovačem je ve zdroji signálu. Signál pro časovač pochází z hodinového signálu oscilátoru. Frekvence načítání je tedy stejná jako frekvence vykonávání strojových cyklů tedy Frekvence Oscilátoru vydělá čtyřmi. Signál pro čítač pochází z externího zdroje signálu. CZ.1.07/1.5.00/34.0448 3 Zpět

Modul čítače/časovače Šířka pracovního registru TMR0 je 8 bitů Registr TMR0 lze číst i do něho zapisovat Volitelný zdroj hodinového signálu, vnější a vnitřní Volitelná aktivní hrana vnějšího hodinového signálu 8bitová programovatelná předělička Přerušení přetečením čítače/časovače z FFh do 00h CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět 4

Registr OPTION OPTION 81h RPBU – připojení Pull-up rezistorů na všechny vývody portu B nastavené jako vstup (1-povoleno, 0-zakázáno) INTEDG – volba aktivní hrany pro vnější přerušení RB0/INT TOCS – volba zdroje hodinového signálu pro čítač/časovač (1-čítač, 0-časovač) TOSE – volba aktivní hrany pro čítač, inkrementace 1 - sestupnou hranou, 0 – vzestupnou hranou PSA – volba použití předěličky, 1 – předřazena časovači Watchdog, 0 – předřazena čítači TMR0 PS2-PS0 – volba dělícího poměru CZ.1.07/1.5.00/34.0448 5 Zpět

Blokové schéma čítače/časovače TOCS – volba zdroje hodinového signálu pro čítač/časovač (1-čítač, 0-časovač) TOSE – volba aktivní hrany pro čítač, inkrementace 1 - sestupnou hranou, 0 – vzestupnou hranou PSA – volba použití předěličky, 1 – předřazena časovači Watchdog, 0 – předřazena čítači TMR0 PS2,PS1,PS0 – volba dělícího poměru CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět 6

Volba dělícího poměru bity PS2, PS1a PS0 – volba dělícího poměru CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět 7

Ukázka zdrojového kódu čítače (1) ;****************************************************** ; citac s PIC16F84A ; ****** definice registru***************************** status equ 0x03 ; status je na adrese 03h trisa equ 0x05 porta equ 0x05 trisb equ 0x06 portb equ 0x06 tmr0 equ 0x01 option_reg equ 0x01 ;*********** definice bitu **************************** #define rp0 status,5 CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět 8

Ukázka zdrojového kódu čítače (2) ; *********** hlavni program************************************ org 0x0000 ; program je uložen od adresy 0x00 ;************** nastaveni v/v ********************************** bsf rp0 ; bank 1 movlw b'00011111' movwf trisa ; PORTA jako vstupni (1=vstup,0=vystup) movlw b'00000000' movwf trisb ; PORTB jako vystup (1=vstup,0=vystup) movlw b'10101000' movwf option_reg ; nastaveni citace bcf rp0 ; bank 0 clrf portb ; vynulovani registru PORTB dokola movfw tmr0 movwf portb ; zobrazeni obsahu RMR0 na port B goto dokola end ;konec programu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět 9

Seznam literatury a pramenů Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jákékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Jednočipový mikropočítač PIC16F84A Překlad originální dokumentace [online]. 1998 [cit. 2012-10-05]. Dostupné z:www.copsu.cz/mikrop/mytest/obsah/informace/pomucky/%C2%B5pc/pic16f84a.zip PIC krok za krokem [online]. [cit. 2012-11-02]. Dostupné z:http://www.asix.cz/download/other/pic_krok_za_krokem.pdf CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět