POPIS Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Popis budovy / místnosti
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Slohové postupy.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název projektu: Moderní škola
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti
POPIS OSOBY.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
POPIS teorie.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
VYPRAVOVÁNÍ.
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
POPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hrátky s češtinou.
CHARAKTERISTIKA znaky.
Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA
Větné členy PŘÍSUDEK.
Popis - opakování a procvičování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ x NEOHEBNÉ
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
VY_32_INOVACE_05_01 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_01 Zpracovala:Mgr.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu Název sady:Funkční styly pro 2.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
MOTIVACE Práce do skupin – ústní cvičení Co jste naposledy vyráběli v pracovních činnostech? Stručně popište. Zhodnoťte. Práce do skupin – ústní cvičení.
Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis (základní slohový postup) Název sady:Funkční styly.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – odborný popis Název sady:Funkční styly (prostě sdělovací,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Funkční styl odborný.
Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

POPIS Mgr. Michal Oblouk

POPIS – DRUHY POPISU cílem je podat celkový obraz popisovaného předmětu, osoby, zvířete, činnosti nebo jevu vychází: a) ze soustředěného pozorování popisovaného předmětu b) z určení částí předmětu a jejich vlastností a výběru příslušných pojmenování c) z logického seřazení popisovaných částí tak, jak spolu souvisí nejdříve popisujeme hlavní, nejnápadnější rysy, pak teprve doplňujeme podrobnosti, v určitém směru, podle toho, k čemu jednotlivé části slouží, jak fungují a) statický popis – popisujeme předmět, výrobek, umělecké dílo b) dynamický popis – popisujeme pracovní postup (proces)

POPIS PROSTÝ nepotřebujeme odborné znalosti, stačí důkladné pozorování objektu popisujeme předmět, osobu, zvíře, místnost, činnost nebo jev jazyk – výstižná podstatná a přídavná jména, příslovce, předložky, přirovnání, plnovýznamová slovesa osnova: Úvod – celkový vzhled, seznámení Hlavní část popisu – vzhled, významné rysy, části, vlastnosti, vztahy Závěr – výčet předností, nedostatků, význam, funkce, využití, doporučení

POPIS UMĚLECKÉHO DÍLA obraz, plastika, socha, umělecké fotografie, stavba, reliéf, dřevořezba, užité umění – nádoby, vázy, keramika, sklářství, kovářství, textil, šperky, klenoty podává celkový obraz popisovaného předmětu vystihuje základní, podstatné a nejnápadnější části postupujeme systematicky - pečlivě sledujeme umělecký objekt jazyk – podstatná a přídavná jména, příslovce, několikanásobné větné členy, postupně rozvíjející přívlastky, vhodná slovesa

OSNOVA 1. Úvod – název obrazu, autor, rok vzniku, umělecký směr, technika, kterou byl obraz namalován nebo materiál, z něhož byla socha vytvořena, hlavní motiv 2. Hlavní část popisu – popředí (detaily, barvy, tvary, světlo, stín), střed obrazu (hlavní motiv – od celku k částem, tvary, barvy, odstíny, kontrasty, bezprostřední okolí hlavního motivu), pozadí 3. Závěr – celkový dojem, nálada díla, vjem prostoru, působení barev, světla, stínu, kontrastu na pozorovatele, vliv na emoce

POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU patří k popisu děje návod k nějaké činnosti, výroba a oprava předmětu, kuchyňský recept logická následnost, dodržujeme časovou posloupnost – žádnou fázi nesmíme vynechat jazyk - užíváme odborné názvy (srozumitelnost), slova bez citového zabarvení, dějová slovesa, příslovce času, předložková spojení a časové spojky, neopakujeme stále příslovce pak, potom ani spojovací výrazy když, tak – jednoduché a srozumitelné věty názornost se zvyšuje pomocí nákresů, obrázků a grafů

OSNOVA Úvod - úplný výčet potřeb, materiálu a potřebných nástrojů Popis pracovního postupu - jednotlivé fáze postupu Závěr – využití v praxi, zhodnocení