Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Číslo v digitálním archivu školy
Poznáváme slovesa Slovesa vyjadřují děj..
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
Slovesa (verba).
Slovesný vid Dokonavý nedokonavý.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Slovesný vid 8. ročník.
Slovesa – osoba, číslo, čas
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SLOVESNÝ VID Mgr. Michal Oblouk.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.05 Název pro školu:EU ČJ 05 II Název materiálu:Slovesný vid Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_54_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_336_Slovesa AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Slovesný vid mluvnická kategorie sloves
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0115 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
SLOVESNÝ VID.
jazyk a jazyková komunikace český jazyk
Slovesa (verba) Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ2r0111 Název sady:
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_15_MLUVNICKÉ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
VY_32_INOVACE_ČJ.3.36 Anotace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Šablona 32 VY_32_INOVACE_13_24_Slovesný vid
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Slovesný vid.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Příprava na PP ČJ – 8. třída
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo VY_32_INOVACE_3227 Název Slovesný vid Téma hodiny Slovesný vid dokonavý a nedokonavý Předmět Český jazyk Ročník/y/ 8. Anotace Materiál seznamuje žáka s kategorií slovesného vidu. Očekávaný výstup Žák rozliší v textu slovesa vidu dokonavého a nedokonavého. Druh učebního materiálu Prezentace

Slovesný vid Rozlišujeme: a) slovesný vid dokonavý (D) b) slovesný vid nedokonavý (N)

Slovesný vid nedokonavý Označuje děj neohraničený, stále probíhající v čase: a)minulém - četl b)přítomném - čte c)budoucím – bude číst

Slovesný vid dokonavý Označuje děj ohraničený jen v čase: a)minulém – přečetl b)budoucím – přečte

Vidové dvojice Slovesa vidu nedokonavého a dokonavého tvoří vidové dvojice Příklady: nést (N) – přinést (D) říci (D) – říkat (N) psát (N) – napsat (D)

Obouvidová slovesa - jmenovat - obětovat - absolvovat - věnovat Slovesa vidu dokonavého i nedokonavého - jmenovat - obětovat - absolvovat - věnovat

Cvičení Urči u slovesa slovesný vid Vidět Vdát se Dávat Odnášet Zpívat Vyrobit Sednout si

Řešení Urči u slovesa slovesný vid Vidět (N) Vdát se (D) Dávat (N) Odnášet (N) Zpívat (N) Vyrobit (D) Sednout si (D)

Cvičení Označ slovesný vid a doplň sloveso opačného vidu Mýt Pozvat Kreslit Psát Skočit Učit se Smát se

Řešení Označ slovesný vid a doplň sloveso opačného vidu Mýt (N) – umýt (D) Pozvat (D) – zvát (N) Kreslit (N) – nakreslit (D) Psát (N) – napsat (D) Skočit (D) – skákat (N) Učit se (N) – naučit se (D) Smát se (N) – zasmát se (D)

Zdroj Archiv autora