Hodina pohybu navíc - Ragby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Advertisements

Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu
ERGONOMIE PRÁCE NA PC Petra Spáčilová, 4. Z
Základní pohybový systém
Pravidla nadhazování 2010 Kapitola VI. - nadhazování
8. Signály následků hry – jak se bude pokračovat
FÁZE OBLOUKU.
Základy informatiky část 13
Beach rugby
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Stanovení úrovně vybraných herních dovedností v tchoukballe jako základní předpoklad jejich kultivace Ladislav Bláha KTV PF UJEP, Ústí nad Labem.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
ÚMYSLNÁ HRA RUKOU Pravidlo 12
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
F.R.F mit Vocet - Profesoři Branka Del Petra z Líbejprdelnic na 1:0 Vysvětlivky: Pohyb hráče F.R.F Pohyb hráče Profesorů Pohyb hráče F.R.F s míčem Pohyb.
R2R2 R1R1 Základní pohybový systém nejkratší cestou, pokud je to možné, pokračovat přímo za branku nebát se být více v hřišti SPRÁVNĚ Schéma.
Informace o posunu věkové hranice pro hru tělem v žákovských kategoriích Od roku 2005 platí směrnice ČSLH omezující hru tělem pro kategorii žáků 5. tříd.
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Systematika fotbalu.
Pravidla „Upravená verze“ (Zpracováno pro použití v soutěžích řízených PVS)
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Historie překážkového běhu
HOD KLADIVEM.
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
SOFTBALL 1.
POSILOVÁNÍ BŘICHA.
1. zdroj síly (rychlosti) u nadhazování 1. zdroj síly (rychlosti) u nadhazování 2. nadhazovací styly (sidearm, overhead….) 2. nadhazovací styly (sidearm,
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VOLEJBAL 1.
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu Nápravná cvičení pro odstraňování chyb v technice Jan Fiedler.
Propozice volné střelecké soutěže
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Hana Hrachovská NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_12 TÉMA:
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Margita Urbanová Název šablony VY_32_INOVACE OV Název DUMuOV H Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Závodní chůze: práce paží 1
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
II. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Chyby u sítě, překážení.
TENIS.
Historie překážkového běhu
Parelli Natural Horsemanship
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
Možné oblasti použití a potenciál…
Metodický dopis běhu na lyžích pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Transkript prezentace:

Hodina pohybu navíc - Ragby Martin Kafka 15.-16.9.2015 | Praha, Jihlava, Olomouc

„Myslet bez učení je prázdné a učení bez myšlení je zbytečné.“ Jan Amos Komenský 1592 – 1670 Český teolog, filosof, pedagog a spisovatel Hodina pohybu navíc

Něco žáky naučit Ať se žáci baví hrou Bezpečnost Cíle Něco žáky naučit Ať se žáci baví hrou Bezpečnost Hodina pohybu navíc

OBECNÉ PRINCIPY U DĚTÍ Jdu vpřed Tlačit Bojovat Podporovat Stavět se proti útočníkovi s míčem Chytit ho Učit se hrou – učení se realizuje v akci Herní situace x cvičení Nezakazovat chyby, ale nechat hráče se z nich učit Opozice Hodina pohybu navíc

DOVEDNOSTI DĚTÍ 6-9 LET Manipulace s míčem – vertikální, horizontální, s odskokem, přesnost Běh s balonem, vyhnutí se překážce Chycení, odhad dopadu Sbírání balónu Padání –kotrmelce… Kontrola míče nohama Role Hodina pohybu navíc

EFEKTIVNÍ A BEZPEČNÁ POZICE V KONTAKTU Chodidla paralelně směrem vpřed Váha na přední straně chodidel Chodidla na šíři ramen Snížit těžiště díky pokrčení v kolenou Záda rovná a ve směru vektoru pohybu Hlava v přirozené neutrální pozici Paže objímají soupeře Kontakt se soupeřem je skrze rameno Tělo přitisknuto k soupeři Hlava přitisknuta k soupeři V kontaktu se postupuje vpřed díky krátkým a dynamickým krůčkům V kontaktu jsou ramena výše než boky Úhel v kolenou je mezi 90° a 120° Úhel mezi trupem a stehny je mezi 90° a 120° Obecný princip vycházející z biomechaniky: Pohyb vychází vždy z nohou a skrze trup a rameno se přenáší do soupeře Hodina pohybu navíc

CHYBY V POZICI TĚLA Hodina pohybu navíc Chodidla jsou vytočené vně, či dovnitř Váha na patách Chodidla příliš u sebe, či příliš od sebe Snížení těžiště ohnutím zad (předklonění) Záda směřují v jiném směru než je výsledný pohyb tlaku Mezi těly je mezera Hlava je odkloněna od těla soupeře Žák tahá soupeře rukama V kontaktu se postupuje vpřed dlouhými kroky Úhel v kolenou je příliš ostrý Úhel mezi trupem a stehny je příliš ostrý Nohy jsou propnuté Kulatá záda Hlava zakloněná/předkloněná Hlava je odkloněná od těla soupeře Ramena jsou níže než boky Hodina pohybu navíc

Správná pozice Hodina pohybu navíc

Špatná pozice Hodina pohybu navíc

CO NEDĚLAT Čištění Skládání Standardní situace Nebýt příliš analytický Hrát dle pozic Programovat Hodina pohybu navíc

Fundamentální pravidla Postavení mimo hru (včetně přihrávky vzad) „Hra na zemi“ Skládka Dosažení bodů Hodina pohybu navíc

CHARAKTERISTICKÉ CHOVÁNÍ DĚTÍ ZAČÁTEČNÍKŮ „Hrozen“ dětí kolem míče „Satelity“ Děti nejdou vpřed Zbavování se míče Neznalost fundamentálních pravidel Didaktické indikátory etap: Neorganizovaný „hrozen“ „Organizovaný hrozen“ – spolupráce tlačením Vnímaní volného prostoru – obíhání „hroznu“ Spolupráce přihrávkou v prostoru Hodina pohybu navíc

OČEKÁVANÉ CHOVÁNÍ U DĚTÍ PO 10 TJ Vymizení afektivních problémů Děti respektují během hry fundamentální pravidla Děti se ztotožnily s principem „jít vpřed“ Dětí umí vyndat míč ze skrumáže a oběhnout ji Děti spolupracují tlačením a „přihrávkou“ Hodina pohybu navíc

Obecná hra Skrumáže Žádné konkrétní příkazy učitele – kromě bezpečnosti Snaha učitele udržet míč ve hře Komplexnost hry Velikost hřiště – 2–2,5 m/hráče Bezpečnost okolí (zdi…) Bezkontaktní ragby – ano či ne? Hodina pohybu navíc

OTÁZKY? Hodina pohybu navíc

Děkujeme za pozornost!

KONTAKT Martin Kafka T +420 604 239 657 E Martin.Kafka@msmt.cz