Informace k realizaci procesu přechodu na digitální vysílání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technický plán přechodu A co dál?
Advertisements

Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Efektivita a budoucnost zemského pokrytí digitálním televizním vysíláním Konference DIGImedia Praha 12. června 2008 Kamil Levinský ředitel úseku pro transformaci.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
Televizní vysílání bude kvalitnější a zábavnější. Díky Českým radiokomunikacím. Česká hlava - Věda v ulicích a aktualizace říjen 2005.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Informace k realizaci procesu přechodu na digitální vysílání PhDr. Pavel Dvořák, CSc. Předseda Rady ČTÚ.
SET-TOP-BOX jeden pojem, mnoho podob Jan Kálal redaktor DigiZone.cz 31. říjen 2006.
Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Přednosti a úskalí IPTV Jiří Peterka IPTV over ….. STB IPTV set-top box IPTV Internet xDSL nebo FTTx IPTV over xDSL (ADSL, ADSL2+) over FTTX.
Elektrotechnika Přenosová technika
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Blok I: Zapínáme digitál, vypínáme analog moderuje: Jan Potůček.
Tazatelská síť.
TELEKO1 Vaše cesta k digitálnímu rozhlasovému vysílání v České republice Ing. Tomáš Řapek Vaše cesta k digitálnímu rozhlasovému vysílání v České republice.
Rozvíjíme DVB-T2 a HDTV v ČR
Televizní vysílání v České republice
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Implementace flexicurity v ČR Porovnání výsledků šetření implementace přístupů k flexicurity v Polsku a ČR – CAPA a.s., český partner projektu. Mgr. Aneta.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
IPTV dva roky poté Jan Potůček, DigiZone.cz. Stručná historie září 2005 – zahájení prvního pilotního vysílání IPTV v České republice (Mattes AD, Ostravsko)
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ V ČR. ISSS Proces digitálního vysílání v ČR (1999 – 2004) 1999  zahájení experimentálního vysílání DTV (Praha, později Brno)
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Tisková konference ke spuštění multiplexu veřejné služby v Plzeňském kraji a ukončení analogového zemského vysílání ČT2 v Plzni Čtvrtek 5. června 2008.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
České Radiokomunikace – stabilní partner pro digitalizaci 2008 Kamil Levinský ředitel Úseku pro transformaci společnosti.
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí o televizním digitálním vysílání. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku systému.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Možnosti připojení k internetu
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Český telekomunikační úřad
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Role ČT v rozvoji DTT.
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

Informace k realizaci procesu přechodu na digitální vysílání PhDr. Pavel Dvořák, CSc. Předseda Rady ČTÚ

Pokrytí obyvatel zemským televizním signálem [%] Výpočet proveden metodou ITU 1546-2 CA bez morfologie.   Česká republika Pokrytí obyvatel zemským televizním signálem [%] ČT1 ČT2 NOVA Prima Síť 1 Síť 2 Síť 3 Síť 4 červen 2008 99,6 90,8 97,7 73,0 0,0 43,0 23,7 17,7 Výpočetní metoda ITU 1546-CA Oblasti dle TPP Brno 99,9 82,3 96,6 56,8 26,8 40,1 24,2 České Budějovice 99,7 99,2 99,8 63,0 Jeseník 94,6 99,5 43,5 Jihlava 100,0 99,0 91,4 0,1 Ostrava 87,6 98,9 80,8 62,1 Plzeň 95,7 99,3 84,5 35,4 Praha 95,4 91,6 92,6 83,0 71,8 Sušice 98,1 96,7 31,5 20,0 Trutnov 72,9 16,2 4,9 0,9 Ústí nad Labem 57,0 9,6 2,1 Zlín 97,8 46,9 89,9 71,4 Proces realizace TPP Srpen 2008

Přehled o podílech jednotlivých typů obcí z hlediska dostupnosti signálu ATV jednotlivých programů.  Bez pokrytí Problematické pokrytí   Částečné pokrytí   Pokrytá obec CT 1 0,0% 0,6% 1,7% 97,7% ČT 2 4,2% 8,2% 9,1% 78,6% Nova 0,7% 3,4% 4,4% 91,5% Prima 31,1% 15,7% 10,4% 42,7%   Proces realizace TPP Srpen 2008

Typy obcí ČR dle dostupnost ATV Ve skupině obcí, zahrnující 53% obcí ČR (72% obyvatel ČR) jsou dostupné všechny tyto celoplošné programy. Průměrné pokrytí těmito programy je v této skupině pro všechny celoplošné programy větší než 92% obyvatel. Druhou největší skupinu obcí ČR – 30% obcí (16% obyvatel ČR) tvoří obce, kde jsou odstupné všechny ATV programy s výjimkou programu Prima. Pro tuto skupinu obcí je dokonce průměrné pokrytí programy ČT1,ČT2 a Nova vyšší jak 97% obyvatel a průměrné pokrytí programem Prima je jen na úrovni 6% obyvatel. Zbývající obce – 17% (12% obyvatel) jsou pak obce s problémovým pokrytím většiny ATV programů, pouze program ČT1 dosahuje i v této skupině obcí průměrně 95% pokrytí. Další programy pak dosahují následující průměrných úrovní pokrytí obyvatel – ČT2 47%, Nova 81% a Prima 36% obyvatel. Proces realizace TPP Srpen 2008

Vysílací síť 1 Proces realizace TPP Srpen 2008

Vysílací síť 2 Brno město 40, Domažlice 38, Nemanice 38, Ostrava Slezská Ostrava 39, Praha 25, Praha město 25, Ústí nad Labem 58 Proces realizace TPP Srpen 2008

Vysílací síť 3 Brno Hády 59, Ostrava Hošťákovice 54, Plzeň Košutka 52, Praha Ládví 46, Praha Strahov 46, Praha Zelený pruh 46 Proces realizace TPP Srpen 2008

Vysílací síť 4 Brno Jihlavská 64, Praha Ládví 64, Praha Strahov 64, Praha Václavská 64, Praha Zelený pruh 64 Proces realizace TPP Srpen 2008

Kontrola pokrytí Proces realizace TPP Srpen 2008 Po stabilizaci vysílání v síti 1 v oblasti Plzeň bude proveden výpočet pokrytí DTV signálem a ATV signálem příslušejícím danému provozovateli vysílání. Po implementaci a zapracování výpočtu do SW se podle map a odborného odhadu vyberou problémová místa, která se proměří vozem MOMS-P (ověření pokrytí obcí na hranicích se sousední územní oblastí, obcí, kde bylo špatné pokrytí DTV od vysílače ve vedlejší oblasti apod.). Tam, kde bude na základě výsledků měření MOMS-P indikován problém bude provedeno bodové měření, které bude dále prováděno na místech, kde budou hlášeny stížnosti na zhoršení signálu. V mapce jsou uvedeny obce, ve kterých je již nyní plánováno provedení uvedeného měření MOMS-P. Výsledky měření budou promítnuty do stanovení pokrytí signálem vysílací sítě 1. Proces realizace TPP Srpen 2008

Digitalizace televizního vysílání Podklad pro snídani s novináři Praha srpen 2008 Proces realizace TPP Srpen 2008

Základní informace o výzkumu Přechod na digitální vysílání vyžaduje komplexně pojatou datovou základnu, spojující různé zdroje dat v jednotlivých etapách procesu přechodu na digitální vysílání. Opakované a systematické zjišťování klíčových údajů o rozvoji digitálního televizního vysílání je jednou z důležitých podmínek racionální a transparentní realizace přechodu na digitální televizní vysílání pro všechny zúčastněné subjekty a jejich rozhodování. Z tohoto důvodu vznikl výzkumný program ČTÚ, který si klade za cíl přinést informace o průběhu digitalizace. Tyto informace by měly částečně být získány prostřednictvím kvantitativních výzkumů. Výzkumy by měly být realizovány dvakrát do roka (sběr dat květen, říjen). Důležitým aspektem výzkumného programu bude zajištění srovnatelnosti získávaných údajů v čase, což bude dosaženo díky opakovaně zjišťovaným otázkám a propojení na údaje o pokrytí území signálem televizního vysílání, získané na základě postupů podle vyhlášky ČTÚ. Informace prezentované v tomto materiálu jsou prvním signálním výsledkem výzkumného programu ČTÚ. Předmětem výzkumu je digitalizace televizního vysílání v České republice, tedy proces přechodu z vysílání analogového na vysílání digitální na všech platformách a rozvoj digitálních platforem televizního vysílání. Sběr dat byl proveden společností STEM/MARK, a.s. v druhé polovině května letošního roku. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na občany České republiky starší 15ti let. Výzkum byl reprezentativní podle vybraných znaků (region, věk, pohlaví, vzdělání, velikost obce). Výběrový soubor obsahuje 1859 respondenty. Proces realizace TPP Srpen 2008

Hlavní zjištění Proces realizace TPP Srpen 2008     89 % respondentů již slyšelo o digitálním televizním vysílání 36 % respondentů má o digitalizaci všechny informace, které potřebují 50 % ví, co má dělat v případě, že by on nebo jeho rodina chtěl(a) přijímat digitální televizní signál 13 % respondentů informace o digitálním televizním vysílání nezajímají 7 % vůbec nechce přejít/zabezpečit si příjem digi. tv. vysílání Proces realizace TPP Srpen 2008

Informovanost o digitálním televizním vysílání Deklarovaná informovanost o digitálním televizním vysílání je vysoká. 89 % respondentů uvedlo, že již slyšeli o digitalizaci. Během posledního roku se informovanost příliš nezvýšila. V roce 2007 bylo o digitalizaci informováno 86 % respondentů. Informovanost v jednotlivých krajích se pohybuje mezi 71 % (Olomoucký) až 97 % (Moravskoslezský). Největší podíl respondentů (více než 3/4), o digitalizaci slyšelo v televizi. 51 % respondentů získalo informace od přátel, známých a 42 % od rodiny, příbuzných. Při hodnocení spokojenosti se získanými informacemi se na prvním místě umístil „internet“. S informacemi o digitalizaci získanými na „internetu“ je spokojeno 85 %. Vysoká spokojenost (80 %) je také s informacemi z „odborných časopisů, odborného tisku, výstav, veletrhu“ a s informacemi získanými „v práci, od kolegů, spolupracovníků, obchodních partnerů“. S informacemi v televizi jsou respondenti ve srovnání s většinou ostatních zdrojů méně spokojeni. S informacemi v televizi je spokojeno 55 %. V žebříčku spokojenosti se zdroji informací o digitalizaci se tak televize dostává na 9. místo z 11. Vzhledem k tomu, že televize je zdrojem informací o digitalizaci pro největší podíl respondentů, měla by poměrně negativnímu hodnocení informací v televizi být věnována pozornost. Asociace s „přechodem na digitální televizní vysílání“ jsou převážně pozitivní. Nevětší podíl respondentů (37 %) si přechod na digitální televizní vysílání spojuje s „větší kvalitou příjmu, vysílaní“. 16 % respondentů si vybaví „výběr z více televizních programů“. „Nutnost zakoupit SET-TOP-BOX nebo TV“ má s přechodem na digitální televizní vysílání spojeno 15 % respondentů. Proces realizace TPP Srpen 2008

Proces realizace TPP Srpen 2008 Pokud se zaměříme na znalost jednotlivých způsobů šíření digitálního televizního vysílání, respondenti nejčastěji znají digitální televizní vysílání šířené prostřednictvím pozemních vysílačů (64 %). Nižší je znalost satelitního digitálního vysílání - DVB-S (58 %) a kabelového digitálního televizního vysílání - DVB-C (53 %). Z uvedených způsobů příjmu respondenti nejméně znají (14 %) digitální televizní vysílání šířené prostřednictvím pozemních vysílačů do mobilního telefonu - DVB-H . 87 % respondentů má zájem o nějakou z uvedených informací o digitálním televizním vysílání. Informace o digitalizaci méně zajímají věkovou skupinu nad 60 let, ženy a respondenty se základním vzděláním. Nejvíce (39 %) respondentů zajímá datum vypnutí analogového televizního signálu v místě bydliště. 38 % respondentů má zájem o informace o kanálech, které u nás bude možné přijímat a o obecné informace o možnostech digitálního televizního vysílání. Více než třetinu (36 %) respondentů zajímají informace o datu zapnutí digitálního televizního signálu jednotlivých kanálů v místě jejich bydliště. Menší zájem (mezi 17 % až 25 %) je o konkrétnější informace převážně technického rázu o set-top-boxech, digitálních televizích a anténách. Hodnocení informovanosti respondenty jsme zjišťovali prostřednictvím výroku: „O digitalizaci mám všechny informace, které potřebuji“. Pouze 36 % respondentů se domnívá, že má všechny potřebné informace. Naopak 42 % nemá všechny potřebné informace. 50 % respondentů ví, co má dělat v případě, že by on nebo jeho rodina, chtěl(a) přijímat digitální televizní signál. Pro 46 % respondentů jsou informace o digitalizaci snadno dostupné, je kde je hledat a 42 % respondentů považuje prezentaci informací za srozumitelnou a jasnou. Proces realizace TPP Srpen 2008

Zdroj informací o digitalizaci Spokojenost s informacemi o digitalizaci z jednotlivých zdrojů Otázka: Kde či od koho jste slyšel(a) o digitálním televizním vysílání? Informovanost z daného zdroje % N Otázka: Jste s těmito informacemi … spokojen(a)? na internetu 24 % N = 390 v odborných časopisech, odborném tisku, na výstavě, veletrhu 13 % N = 219 v práci, od kolegů, spolupracovníků, obchodních partnerů 25 % N = 414 v obchodě 9 % N = 156 od přátel, známých 51 % N = 843 v rozhlase 22 % N = 364 od rodiny, příbuzných 42 % N = 697 v novinách nebo v časopisech 40 % N = 667 v televizi 76 % N = 1253 od podomního prodejce 6 % N = 93 od některého z našich politiků, v parlamentu, sněmovně, vládě 4 % N = 58 Proces realizace TPP Srpen 2008 Respondenti kteří slyšeli o digi. tv. vysílání N=1655

Informovanost o televizním digitálním vysílání Otázka: Co se Vám vybaví pod slovním spojením „přechod na digitální televizní vysílání“? 37 % větší kvalita příjmu, vysílaní 16 % výběr z více televizních programů 15 % nutnost zakoupit SET-TOP-BOX nebo TV 12 % změna vysílání (nový typ vysílání) 6 % odpojení od analogového vysílaní (antény) 6 % digitální televize, přechod na digitální vysílání 5 % bude to finančně náročnější 5 % modernizace, nová technologie 3 % přenos přes satelit, z družic 2 % komplikace s převodem 2 % doplňkové služby 1 % dražší TV poplatky 1 % kabelové vysílání 1 % lepší pokrytí signálu 5 % nic mi to neříká 1 % internetové vysílání, internet 6 % neví Všichni respondenti N = 1859 Proces realizace TPP Srpen 2008

Zájem o jednotlivé informace o digitálním televizním vysílání Otázka: Jaké informace o digitálním televizním vysílání Vás zajímají? informace o datech vypnutí analog. tv. signálu ve Vašem bydlišti informace o kanálech, které u nás bude možné přijímat obecné informace o možnostech digi. tv. vysílání informace o datu zapnutí digi. tv. signálu jednotlivých kanálů ve Vašem bydlišti technické informace, jak zabezpečit příjem digi. tv. signálu v domácnosti informace o nabídce set-top-boxů informace o fungování set-top-boxů informace o televizoru umožňujícím příjem digi. tv. vysílání informace o nových službách digi. tv. informace o využití a úpravě antén informace o digi. tv. vysílání mě nezajímají Proces realizace TPP Srpen 2008 Všichni respondenti N = 1859

Vlastnosti spojované s televizním digitálním vysílání Otázka: Které z následujících vlastností si spojujete s digitálním televizním vysíláním? vyšší kvalita obrazu větší programová nabídka vyšší kvalita zvuku obraz s vysokým rozlišením HDTV lepší možnosti nahrávání pořadů zjednodušení televizního příjmu služby interaktivní televize mobilita příjmu Proces realizace TPP Srpen 2008 Všichni respondenti N = 1859

Děkuji za pozornost PhDr. Pavel Dvořák, CSc. Předseda Rady ČTÚ dvorakp@ctu.cz