PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

KPG/0296 Sociální práce s mentálně postiženými
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Integrativní speciální pedagogika
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Individuální vzdělávací plán
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Základy speciální pedagogiky
Základy informatiky Přednášející: Ing. Jana Krutišová Cvičící: Ing. Jan Štěbeták.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
9. Tvorba individuálního plánu
Rekreologie 1 (sylabus)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Obecná didaktika ÚVOD.
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
Seminář ke speciální pedagogice 1
Integrativní speciální pedagogika
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Teorie rekreace a výchovy v přírodě
Základní škola a Praktická škola, Jičín
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogika jako vědecká disciplína
PSY413 Praxe a stáže (pedagogická a školní psychologie)
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
9. Tvorba individuálního plánu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Pedie Co mají společné?.
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina

K zápočtu aktivní práce v hodině max. absence 2x omluvit se e-mailem vložit omluvenku do IS větší absence – individuální domluva odevzdání prací – recenze každá seminární skupina - složka s číslem skupiny a jménem vyučujícího vše vkládat do této složky odevzdání do 16.12.2012

Recenze na film se spec. ped. tématikou rozsah celkově 3 A4 1. strana – název semináře, „recenze“, název filmu, jméno a příjmení studenta, učo, termín odevzdání, jméno cvičícího 2. a 3. str. – text recenze 1,5 řádkování, písmo Times New Romann, vel. 12., okraje 2,5 nesmí chybět název filmu, jméno režiséra, rok prvního uvedení námět, dle čeho byl film natočen (zda dle skutečné události, nebo co bylo předlohou) vlastní názor zdroj (kině, TV, DVD, net) pokud z netu, uvést odkaz

Recenze na film se spec. ped. tématikou nesmí chybět název filmu, jméno režiséra, rok prvního uvedení námět, dle čeho byl film natočen (zda dle skutečné události, nebo co bylo předlohou) vlastní názor zdroj (kině, TV, DVD, net) pokud z netu, uvést odkaz

Recenze na film se spec. ped. tématikou podmínky 1 film max. 2x v seminární skupině nahlásit výběr filmu pokud film, který už mají 2 studenti – nutné zvolit jiný může být i zahraniční budu vracet k přepracování

doplňující informace zkouška – souhrnná učivo z hodin i seminářů forma – scanovací testy termíny – budou v IS v hodinách – odkazy na semináře a obráceně

Kontakty PhDr. Lenka Gajzlerová gajzlerova@ped.muni.cz konzultační hodiny středa 14:50 - 15:35 dále dle individuální domluvy

Literatura povinná Povinná literatura: PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., rozšířené a přepracované vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. 126, 92 s. ISBN 8087000021. Vyhláška č. 116/2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Vyhláška č. 147/2011, kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných

Literatura doporučená CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5 VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004 Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2008. 126, 110 s. ISBN 978-80-87000-25-0 ZUCKOFF, M. Naia se smí narodit. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-827-9

Přehled témat 1. Speciální pedagogika - terminologie, předmět, cíle, klasifikace oboru... 2. Legislativa – vyhlášky 116/2011 a 147/2011 3. Pedagogicko-psychologické poradenské služby 4. Speciálně-pedagogická diagnostika 5. Logopedie + Alternativní a augmentativní komunikace 6. Surdopedie 7. Mentální postižení

8. Tělesné postižení 9. Zrakové postižení 10. Etopedie - Poruchy chování 11. Specifické poruchy učení 12. Autismus 13. Terapie ve speciálně pedagogické péči

Urči, o kterou „pedii“ se jedná…