Seminář ke speciální pedagogice 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Integrativní speciální pedagogika
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Dnes ty mně, zítra já tobě!
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Základy speciální pedagogiky
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Poruchy autistického spektra
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
4. Pedagogika sportu v systému věd
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
9. Tvorba individuálního plánu
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Seminář ke speciální pedagogice 1 SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1

Kontakt Pavlína Livňanská 220033@mail.muni.cz Konzultační hodiny: středa 16:40-17:25, popř. dle domluvy

Osnova Speciální pedagogika Integrace, inkluze Pedagogicko-psychologické poradenské služby v České republice Speciálně pedagogická diagnostika Logopedie Surdopedie Psychopedie Somatopedie Oftalmopedie Etopedie Specifické poruchy učení Terapie ve speciálně pedagogické péči

Požadavky a podmínky ukončení Max. 2 absence aktivní účast v semináři výroba pomůcky recenze na film test

Výroba pomůcky Dle vlastní volby (ideálně co využijete v praxi) Předvést na semináři Popsat + fotodokumentace ->vložit do ISu

Recenze k filmu název filmu, režisér, rok prvního uvedení dle čeho byl film natočen (skutečná události, co bylo předlohou) určit druh postižení, kterého se film týká film Forest Gamp není povolen rozsah – 1. strana – název semináře, „recenze“; název filmu; jméno a příjmení studenta; učo; termín odevzdání (do 30.11.); jméno cvičícího; délka max 2 A4 (dohromady tedy 2-3 A4); 1,5 řádkování; písmo Times New Romann; vel. 12.; okraje 2,5 nesmí chybět zdroj – kino, TV, DVD, net (vložit odkaz); pokud z netu, musí uvést odkaz. K citacím uvádět zdroje! Film se nesmí opakovat více jak 2x

Test Generovaný ISem Přednášky, semináře + literatura Především - J. Pipeková- Kapitoly ze speciální pedagogiky, 3. přepracované a aktualizované vydání z r. 2010

Literatura MŰLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno : Paido Brno, 2010. od s. 201-211, 11 s. Neuveden. ISBN 978-80-7315-198-0. PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007, 178 s. ISBN 978-80-7315-142-3. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2002a., s. 444. 3. vyd. ISBN 80-7178-678-0. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3. VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, s. 302. 2., rozšířené a přepracované vydání. ISBN 80-7315-134-0.

Okruhy ke zkoušce 1. Pojetí speciální pedagogiky, klasifikace speciální pedagogiky, základní terminologické pojmy, komprehensivní rehabilitace, diagnostické a terapeutické metody. 2. Integrace, inkluze, legislativa k integraci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR po roce 1989. 3. Služby pedagogicko-psychologického poradenství v ČR. 4. Logopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika jednotlivých vad a poruch, systém logopedické péče v ČR. 5. Surdopedie - etiologie, klasifikace sluchových vad, sluchová protetika, komplexní péče o sluchově postižené, specifika edukace dítěte se sluchovou vadou, školy pro žáky s vadou sluchu. 6. Somatopedie - klasifikace pohybových vad, obrny centrální a periferní, deformace, malformace, amputace, DMO jako kombinované postižení, LMD, chronická onemocnění - charakteristika, epilepsie, alergická a astmatická onemocněni, problematika výchovy a vzdělávání dětí a mládeže s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Význam a úkoly školy při zdravotnických zařízeních.

7. Oftalmopedie -vymezení disciplíny, terminologie, klasifikace zrakových vad, etiologie, systém speciálně pedagogické podpory v ČR. 8. Psychopedie -pojmové vymezení a terminologie, klasifikace mentální retardace, charakteristika jednotlivých stupňů MR, výchova a vzdělávání jedinců s MR, Downův syndrom. 9. Autismus -etiologie, znaky, edukace jedinců s autismem. 10. Specifické poruchy učení - definice, etiologie, klasifikace, diagnostika, charakteristika dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie, reedukace SPU, systém péče o žáky se SPU. 11. Etopedie - pojetí, vymezení základních pojmů, klasifikace poruch chováni a jejich charakteristika, péče o jedince s poruchami chování, přehled jednotlivých zařízení, preventivně výchovná péče. 12. Terapie ve speciálně pedagogické péči. 13. Alternativní a augmentativní komunikace.