Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čas Karel Kovář.
Advertisements

Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Měření času Jednotky času
Čas Ing. Radek Pavela.
ČAS.
Čas, hodiny a měření času
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Čas a jeho měření.
Paulus Lukáš Co je to čas ?.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Fyzika Měření objemu a času.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ČAS.
ČAS Běží, běží a nemá nohy. LC.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Převody jednotek objemu,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_Čas AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Římsky i arabsky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měření objemu pomocí odměrného válce
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas Číslo DUM: III/2/FY/2/1/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich.
Čas Čas jako fyzikální veličina Převody jednotek času.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakou fyzikální veličinou se budeme dnes zabývat?  Závodník uběhl 60.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 7  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Autor: Andrea Kolářová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas
VY_32_INOVACE_119_Fyzika_měření_času
zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_48_MĚŘENÍ ČASU
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Jednotky času.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření objemu pomocí odměrného válce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZŠ a MŠ Deštné v O. h. Mgr. Martin Kapucián VY _52_INOVACE_A_12_Čas
Tlak Když stlačíme kuličku z plastelíny, zdeformuje se. Podobně se deformuje měkká hlína, když po ní šlapeme nebo hliníková lžička, když ji ohýbáme. V.
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Matematika 2 Porovnávání čísel do 100.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
JEDNOTKY OBJEMU A ČASU.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_08_Určování času
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Transkript prezentace:

Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t základní jednotkou času je sekunda (s) další používané jednotky času jsou minuta (min), hodina (h), den (d) k měření času používáme hodiny, které mohou být různých druhů – digitální, kyvadlové atd. Obr.1 – foto autor

k přesnému měření krátkých dějů používáme stopky Obr.3 – foto autor Obr.2 – foto autor k přesnému měření krátkých dějů používáme stopky metronom slouží k odměřování stejných dob a je využíván zejména hudebníky

Chceme-li převádět jednotky času, musíme vědět, že 1 min = 60 s h = 60 min = 3 600 s. Zopakuj si: kolik má den hodin a kolik má den minut kolik má rok dnů a kolik má rok hodin co to je přestupný rok, jak často nastává.

Př.1 : Vyjádři v uvedených jednotkách. 12 s = min 12,5 min = s 0,1 h = s 2 h = s 720 s = min 12 d 2 h = h 0,5 h 23 s = s 720 s = h

Př.2 : Seřaď jednotlivé časové úseky od nejmenšího k největšímu. 3 min, 95 s, 1/6 min, 1/10 h, 150 s 400 s, 0,2 h, 7 min, 1/12 h. Př.3 : Doplň znaky <, = , > : a)50 min 0,5 h b)0,4 h 1 800 s c)450 s 9 min.

Řešení příkladu 1 : 12 s = 0,2 min 12,5 min = 750 s 0,1 h = 360 s 2 h = 7 200 s 720 s = 12 min 12 d 2 h = 290 h 0,5 h 23 s = 1 823 s 720 s = 0,2 h

Řešení příkladu 2 : a)1/6 min, 95 s, 150 s, 3 min, 1/10 hod b)1/12 h, 400 s, 7 min, 0,2 h Řešení příkladu 3 : 50 min > 0,5 h b)0,4 h < 1 800 s c)450 s < 9 min.