MS Excel – Absolutní odkaz

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tabulkové procesory (MS Excel)
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Informační technologie 2 Informační technologie Jarní semestr 2005.
Excel – funkce.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Zadání úlohy Podle předlohy vytvořte aktivní tabulku „Převádění stupňů“, ve které budete převádět hodnoty teplot ve stupních Celsia na stupně Fahrenheita.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Excel – formát čísla. Formát čísla Při práci v tabulkách je důležitý formát dat v buňce Zvolený formát ovlivňuje nejenom zobrazení dat v buňce, ale i.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Excel – vzorce.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úvod  Při psaní vzorců se můžeme dopustit různých chyb.  Pokud se dopustíme chyby kterou Excel odhalí, bude nás informovat chybovým hlášením.  Chyby.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Práce s tabulkami.
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
INFORMATIKA 9 MS Excel I. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.04 Téma: PowerPoint.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_225.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_09 Informatika - MS Excel – Vzorce cvičení Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ25 Excel – Absolutní odkaz na buňku.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MS Excel – Žákovská knížka
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ24 Excel – funkce Randbetween Předmět 
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Tabulkový procesor
Relativní a absolutní odkazy
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
MS Excel – Relativní odkaz
MS Excel – Vytváříme nový graf
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Úvod do prostředí Upraveno pro verzi 2007
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

MS Excel – Absolutní odkaz Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel – Absolutní odkaz Název : VY_32_inovace_12 Informatika - MS Excel – Absolutní odkaz Autor: Pavlína Honcová Období: Leden 2013 Věková skupina: 9. ročník Tematická oblast: Informatika – Tabulkové kalkulátory Anotace: Absolutní odkaz, procvičení

Absolutní odkaz Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily. K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle potřeby znak „$“ před názvem sloupce, řádku.

Tvar absolutního odkazu Znak „$“ můžeme vkládat buď z klávesnice nebo pomocí klávesy F4 Vkládání pomocí klávesy F4: 1xF4 → $A$5 2xF4 → A$5 3xF4 → $A5 4xF4 → A5

Cvičení - násobilka Úkol: V Excelu vytvoř násobilku pěti. Podle vzoru připravíme tabulku, do které budeme vkládat vzorce.

Cvičení - násobilka Pokud vložíme do buňky E3 vzorec =B3*C3 a kopírujeme tažením, výsledky budou následující:

Cvičení - násobilka Jak program počítá?

Cvičení - násobilka $B$3 Abychom získali správné výsledky, musíme při zadávání vzorce změnit relativní adresu buňky B3 na adresu absolutní: $B$3 Program bude počítat v této posloupnosti:

Cvičení – násobilka řešení

Pamatuj Absolutní adresa je odkaz, směřující stále na stejné buňky $A$1. Smíšená adresa má tvar: A$5 nebo $A5 Rychlou změnu adresy provádíme klávesou F4. Pokud kopírujeme vzorec, kopíruje se automaticky adresa relativní. Při psaní vzorců se mohou odkazy absolutní a relativní kombinovat.

Umíte odpovědět? Definuj význam relativního odkazu. Definuj význam absolutního odkazu. Je možné vzorec s absolutním odkazem kopírovat? Kterou klávesu používáme při změně adresy relativní na absolutní či naopak? Mohou se při psaní vzorců kombinovat adresy relativní a absolutní?

Zdroje Literatura: VANÍČEK, Jiří. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. díl. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80-251-0630-6. Obrázky: Vlastní, snímky obrazovky aplikace Excel systému Microsoft Office 2010.