ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Adam Kučera, Jan Starý Vincent van Gogh.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obrazy jakou autobiografie
Teplé a studené barvy Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr.Matěásková Hana TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Vincent van Gogh POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 09 KÓD DUMu: HM_Dějiny_umění 09 DATUM TVORBY: 14. 1. 2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace, která seznamuje se složitou uměleckou osobností malíře Vincenta van Gogha, především s charakteristickými rysy jeho tvorby . Jedná se o podpůrný textový a obrazový materiál pro výuku dějin umění. METODICKÝ POKYN: Kvinta / 1.ročník,Sexta/2.roč.

Jeden ze zakladatelů expresionismu Vincent van Gogh Jeden ze zakladatelů expresionismu

Vincent van Gogh 1853-1900 Nizozemský malíř a kreslíř Malířova vlastní podobizna 1889 1) Malířova vlastní podobizna

Charakteristika malíře V.van Gogh ovládal impresionistický způsob malby ( stejně jako impresionisté nanášel jasné a zářivé barvy v silné vrstvě na plátno), nestačilo mu ale malovat prchavé dojmy, zachycovat atmosféru určitého okamžiku, lákal ho vnitřní svět člověka, jeho duševní stavy, pocity (Expresionismus) . Expresionismus – soustředění hlavně na negativní stránky života, obrazy často vyjadřují – pesimismus, melancholii, rezignaci, revoltu atd Hlavní zdroj inspirace – příroda, ovlivněn technikou Pissara a Signaca Styl - housenkovitý tah štětcem, nanášení husté barvy,užití doplňující se kontrastní barvy

Charakteristika malíře Nejbližší přítel – bratr Theo – podpora ekonomická i duševní po celý život. Jejich přátelství zdokumentováno v 625 dopisech ( deník malíře) Za života malíře – prodána jen jedna jeho malba – Červená vinice(1889). Uznání jeho tvorby – 11let po smrti – výstava v Paříži - úspěch Tvořil v Antverpách,Paříži,Provence – zde propuknutí duševní choroby – po hádce s Gauguinem si uříznul kousek ucha. Celý život trpěl depresemi a vnitřní úzkostí, život ukončil sebevraždou. .

Vincent van Gogh – Pokoj v Arles (2) Van Goghův pokoj v Arles 1889, nanášení barev na velké plochy ohraničené černými čarami,idea odpočinku, klidu, živé barvy, především odstíny žluté ,perspektiva – zvětšené předměty v popředí

Vincent van Gogh – Hvězdná noc (3) Hvězdná noc 1889, po hádce s Gauguinem – umístěn do léčebny, tento pohled – z okna svého pokoje. Jas noční oblohy osvětluje celé město, v tomto období jeho dílům dominuje kroužení a kudrlinky

Vincent van Gogh – Kavárna v noci (4) Kavárna v noci 1888 –tuto kavárnu v Arles malíř navštěvoval každý večer, často s Gauguinem, pochmurná atmosféra pozdně noční kavárny, navzdory zářivě žluté

Vincent van Gogh - Portrét doktora Gacheta(5) Portrét doktora Gacheta s větvičkou náprstníku 1890, malíř – schopný portrétista, doktor Gachet se o Gogha staral v době častých záchvatů spojených s pokusy o sebevraždu, doktorův pohled – unavený , myšlenkami jinde . .

Vincent van Gogh – Kosatce(6) Kosatce 1889, množství vlnitých čar v barevné harmonii, užití doplňujících barev s převládající modrou a modrofialovou

Vincent van Gogh – Červená vinice(7) Červená vinice(Červené víno) 1888 – údajně jediný obraz, který V. Gogh prodal za svého života

Vincent van Gogh – Jedlíci brambor (8) 1885

Zdroje AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 3.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh_1887_Selbstbildnis.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 3.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:La_Chambre_%C3%A0_Arles,_by_Vincent_van_Gogh,_from_C2RMF.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 3.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh-starry_night.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 3.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_076.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_Dr_Paul_Gachet_-_Google_Art_Project.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-Irises_1.jpg

ZDROJE 7. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 11.1.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Red_vineyards.jpg 8.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van-willem-vincent-gogh-die-kartoffelesser-03850.jpg