Renesance a humanismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Postavení českého jazyka mezi evropskými
Významní představitelé renesanční literatury
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počátky písemnictví na našem území
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Středověká literatura - úvod
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Literatura vlády Karla IV.
Geometrická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
RENESANCE A HUMANISMUS
Prozodické systémy a druhy rýmů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozvrstvení národního jazyka
Jazykověda a její disciplíny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aritmetická posloupnost - součet
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Italská renesance a humanismus
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Renesance a humanismus Předmět: Estetická výchova Ročník: 1. ročník učebního oboru Autor: Jana Velacká Renesance a humanismus Anotace: žáci získají informace o uměleckém směru a světovém názoru a zároveň o významných představitelích té doby Klíčová slova: humanismus, renesance, Leonardo da Vinci, reformace, zámořské objevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Velacká Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti Sada: 37 Číslo materiálu: VY_12_INOVACE_EVKD1_15

Dějinné souvislosti Období zámořských objevů – 1492 - Amerika Vynález knihtisku – Gutenberg => umožnil rozvoj vzdělanosti a šíření renesančního slovesného umění Období reformace – snaha o nápravu církve; vznik nekatolických církví (kališníci, kalvinisté, luteráni)

RENESANCE vznik ve 14. století v Itálii z francouzštiny - La renaissance = znovuzrození znovuzrození antiky umělecký směr – objevil se ve stavitelství, malířství, sochařství V popředí zájmu – duševní i tělesná stránka člověka Od 15. století se šíří dále do Evropy

HUMANISMUS světový názor z latinského – humanus = lidský Reakce na středověký církevní názor – soustředění na lidskou duši a nadpozemský život V popředí člověk toužící poznat a ovládnout svět a přírodu rozvoj věd – společenské a pak přírodní

Významní umělci Leonardo da Vinci - sochař, malíř, stavitel, vynálezce, básník, vědec Dílo: Mona Lisa, Poslední večeře Michelangelo Buonarrotti - sochař, architekt, malíř Dílo: David

Významní představitelé Obr .2 Obr. 1

Renesanční památky Obr.3 Obr.4

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje 1. [online]. [cit. 2012-04-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leonardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_-_WGA12798.jpg 2. [online]. [cit. 2012-04-14]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Michelangelo01.jpg 3. [online]. [cit. 2012-04-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelos_David.jpg 4. [online]. [cit. 2012-04-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg 5. Sochrová, M. Literatura v kostce. 1. vydání. Fragment, 1996.88s. ISBN 80-85768-95-X 6. vlastní zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Velacká Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.