Test ověřující znalosti z HV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Bedřich Smetana.
Bedřich smetana Život a dílo
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Z franc. romantique = jako v románu
Bedřich Smetana ( zakladatel novodobé české hudby )
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Národní divadlo 5. ročník
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Antonín Dvořák ( ).
Bedřich Smetana ( ).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Český hudební romantismus
Bedřich Smetana.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výukový materiál Bedřich Smetana
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Anotace: Určeno žákům 1.stupně ZŠ. Prvotní seznámení s osobností a dílem B. Smetany. Obsahuje odkazy na videa (učitel vybere jen něco podle svého uvážení).
Bedřich Smetana Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 1 – výukový.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_20_ANTONÍN_DVOŘÁK_TEST Dějiny hudby listopadu 2012 A. Dvořák– život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

Test ověřující znalosti z HV 1. Období romantismu přichází po hudebním slohu: 2. Hudební romantismus je charakteristický zejm. pro století: 3. Skladatelé se obraceli k tématům (vyjmenujte alespoň 2): 4. Jaké bylo nové postavení umělců v této době a jaký význam hudby v tehdejší společnosti? 5. Jmenujte alespoň 3 světové skladatele období romantismu a uveďte jejich národnost:

6. Jmenujte alespoň 3 znaky hudebního romantismu charakteristické pro české země: 7. S jakým českým městem je spojen rodný dům Bedřicha Smetany? 8. Kterou operu napsal B. Smetana k otevření ND? 9. Která z oper B. Smetany je jednou z nejlepších komických oper světového formátu? 10. Které další opery B. Smetana napsal?

11. Jak se jmenuje cyklus symfonických básní B. Smetany a co tento název vyjadřuje? 12. Dokážete vyjmenovat části tohoto cyklu? 13. Vypište event. další pro vás zajímavá či důležitá fakta z období českého či světového romantismu:

Řešení: 1. klasicismus 2. 19. století 3. svět snů a fantazie, oslava minulosti, přírody, ispirace lid. uměním, snaha o národnost a lidovost umění.. 4. hudba je součástí měšťanského vzdělání, hudebníci se stávají finančně nezávislými, svobodnými tvůrci, hudebníci svou tvorbu mohou uplatnit prostřednictvím impresária 5. rak. C. M. von Weber (opera Čarostřelec) franc. H. Berlioz (Fantastická symfonie), ruský P. I. Čajkovskij ( opera Piková dáma ad.), něm. Fr. Schubert, F. M. Bertholdy, R. Schumann ad. 6. sbírání lid. písní, tvorba na české texty, rozvoj hud. života, 7. vznik české opery 8. Litomyšl 9. Libuše 10. Prodaná nevěsta Braniboři v Čechách, Dalibor, Dvě vdovy, Hubička, Tajemství, Čert a káča, Viola

Zdroje: Mazurek Jan, Stručné dějiny evropské hudby, Montanex, dotisk 2. doplněného vydání, 2003 Vlastní zdroje