Evaluace předmětů studenty (Anketky)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Osobní management Tomáš Procházka.
Advertisements

Univerzitní informační systém IV., Svojanov 2005 Financování studií Ing. Tomáš Klein
Zahradnická fakulta v Lednici 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Financování studia Tomáš Klein
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Zahradnická fakulta v Lednici 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému Novinky eLearningového subsystému UIS sekce ELIS.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
2. cvičení z KIV/ZI Webnet. Náplň cvičení Univerzitní www stránky Portál a STAG Webmail Koleje, menzy a knihovna Diskový prostor.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Univerzitní informační systém V., Svojanov 2006 Portál vedoucího (seznámení) Ondřej Gabriš.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Co nového ve VVIS Tereza Černá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO32 Název.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Databáze © Mgr. Petr Loskot
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Pojem přeměna obchodní společnosti
Systém odměňování pracovníků
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Biologie - pokyny ke zkoušce
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Kontrola závěrečných prací na Masarykově univerzitě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Algoritmizace - opakování
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Správa rozhodčího v informačním systému FIS
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Vědeckovýzkumný IS Milan Šorm.
Interní grantová agentura
Databáze MS ACCESS 2010.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Rozpisy témat a odevzdávárny
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Novinky v Záznamníku učitele
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Benefit7.
Digitální učební materiál
Využití softwaru při tréninku a hodnocení sportovních aktivit
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
2. cvičení Univerzitní WebNet
za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Porovnání modelů SYMOS’97 a ATEM Emisní model MEFA
Informační systém základních registrů
Informační modelování staveb (BIM)
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Transkript prezentace:

Evaluace předmětů studenty (Anketky) Ing. Tomáš Klein klein@uikt.mendelu.cz Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Obsah O co se jedná Základní kostra systému Tvorba anket Sběr dat Vyhodnocení Budoucnost Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

O co se jedná Systém hodnocení předmětů studenty Využívá předem definovaných anket Vznik a vývoj iniciován vedením univerzity Získání poznatků o proběhlé výuce pro učitele i vedoucí pracovníky Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Základní kostra Pro celé období pouze jedna anketa Otázky společné pro všechny předměty Doplňující otázky, nevztahují se k předmětům Životní cyklus ankety: Tvorba Sběr dat Vyhodnocení Stav ankety (příprava, běh, uzavření) Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Tvorba anket Potřebné oprávnění: ankety-p Základní krok: založení ankety, vyplnění základních údajů Novou anketu lze založit kopií předchozí Pouze do období, ve kterém není dosud žádná anketa Členění do sekcí, pouze informativní charakter Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Tvorba otázek Typy otázek: Textové (jedno a víceřádkové) Výběr jedné možnosti Výběr více možností Každá otázka má určeno oprávnění pro vyhodnocení Pouze garant Garant a přednášející Garant a zkoušející Garant a cvičící – ukládá se informace o vyučujícím Pouze vedení fakulty Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Tvorba možností Pro otázky s předem definovanou množinou odpovědí je nutné vytvořit jednotlivé možnosti Otázka s nezadanými možnostmi znemožňuje zveřejnění ankety Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Zveřejnění ankety Pro vizuální kontrolu je k dispozici náhled vytvářené ankety Validace – kontrola správné struktury Při zveřejnění dojde k rozeslání informačních emailů studentům Po zveřejnění již nelze anketu měnit Manuální zveřejnění nebo automatické na základě zadaných dat Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Sběr dat Student může vyplnit anketu pro každý předmět, který má řádně zapsán. Období ankety určuje období v katalogu předmětů, nikoliv období zápisu (mezifakultní předměty). Pro každý předmět lze anketu vyplnit pouze jednou, odpovědi nelze později změnit (uložena informace, kdo a pro jaký předmět odpovídal). U jednotlivých odpovědí není zaznamenán jejich autor. Pro zajištění maximální anonymity jsou mazány i parametry v logovacích tabulkách. U otázek na cvičící je uložen záznam o osobě civčícího. Ten se automaticky určuje podle rozvrhové akce. Není-li civičící zadán nebo student nemá vybrané cvičení, nelze na tyto otázky odpovídat. Doplňující otázky nejsou vztaženy k předmětům a lze na ně odpovědět pouze jednou v rámci jedné ankety (pouze tam, kde je student řádně zapsán). Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Vyhodnocení dat Množinu zobrazovaných dat je nutné omezit podle rolí vyučujích. To se týká jak předmětů, tak jednotlivých otázek. Tři základní skupiny: Běžný vyučující – nastaven u předmětu jako garant, zkoušející, přednášející nebo cvičící. Pracuje s vyhodnocením přes záznamník učitele. Další omezení je aplikováno podle oprávnění na jednotlivé otázky. Vedoucí ústavu – má přístup ke všem předmětům, které garantuje jeho ústav (i mezifakultně). Při prohlížení výsledků má stejná práva garant. Osoba se speciálním právem – přístup k předmětům podle subjektu práva. Zobrazeny jsou předměty z daného subjektu a předměty, které studoval alespoň jeden student z daného subjektu. Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Vyhodnocení dat II K dispozici je několik metod pro vyhodnocení výsledků anket: Základní přehled o stavu ankety a počtu respondentů Statistika odpovědí k jednotlivým otázkám Respondenti otázky Respondenti předmětu Studenti předmětu Sdružení jednotlivých odpovědí podle anketních lístků Grafy pro jednotlivé otázky OLAP analýza pro porovnání závislostí mezi otázkami Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Vyhodnocení dat III Kromě detailních statistik pro jednotlivé předměty jsou k dispozici i souhrnné statistiky pro celou anketu Všechny ankety v rámci univerzitního období Sledované údaje: Potenciální počet respondentů Skutečný počet respondentů Počet řádně zapsaných předmětů v období Počet předmetů s odpověďmi Počet předmetů bez odpovědí Počet vyplněných anketních lístků Průměrný počet lístků na předmět Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Budoucnost Další výstupy (tisk, jiné typy sestav) Možnost rozšířit o vlastní otázky k předmětu Zájem ze strany studentů klesá, vyučující často kritizují použité otázky Další rozšiřování je při současném vytížení celkem sci-fi Univerzitní informační systém III., Lednice 2004

Děkuji za pozornost. Dotazy ? Univerzitní informační systém III., Lednice 2004