Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

Sčítání celých čísel.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Celá čísla Násobení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
Osová souměrnost.
Funkce Absolutní hodnota
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
CELÁ ČÍSLA.
11.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_66.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Matematická dovednost Téma: Společný dělitel.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Funkce Absolutní hodnota
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
Pojem kvadratické funkce, její graf
ZLOMKY Pojem zlomků.
DESETINNÁ ČÍSLA.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Úvod. Porovnávanie celých čísel.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Úvod Porovnávání celých čísel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Transkript prezentace:

Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel.

Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):  září 2012 Ročník:  7. Tematická oblast:  Matematická gramotnost Téma: Celá čísla Metodický list (anotace): Rozdělení, porvnávání,

Přirozená čísla Vyjadřujeme počet osob, zvířat, předmětů a podobně nebo pořadí.

Celá čísla K obrazu každého přirozeného čísla na číselné ose existuje obraz souměrný. Středem souměrnosti je zde číslo nula. Říkáme, že ke každému přirozenému číslu přiřazujeme číslo opačné. -9 +9, -4 +4, -2 +2

Celá čísla Celá čísla jsou čísla přirozená, čísla k nim opačná a nula. Čísla na číselné ose vpravo od nuly se nazývají celá kladná čísla, vlevo od nuly celá záporná čísla. číslo nula Číslo nula čísla záporná Čísla opačná k přirozeným Čísla přirozená čísla kladná

Každé kladné číslo je větší než nula. Porovnávání celých čísel Směrem doprava leží na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší. . Číslo 7 je číslo kladné a kladná čísla leží vpravo od nuly. Číslo 7 je tedy větší než nula. Každé kladné číslo je větší než nula.

-6 < Každé záporné číslo je menší než nula. Směrem doprava leží vždy na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší. Číslo -6 je číslo záporné a záporná čísla leží vlevo od nuly. Číslo -6 je tedy menší než nula. Každé záporné číslo je menší než nula. -6 <

Směrem doprava leží vždy na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší . Ze dvou kladných čísel je vždy větší to, jehož obraz leží na číselné ose více vpravo 3 < 8

-4 > -9 Směrem doprava leží na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší. . Obraz čísla -9 leží na číselné ose více vlevo. Číslo -9 je tedy menší než číslo -4. -4 > -9

Důležité Ze dvou záporných čísel je menší to, jehož obraz leží na číselné ose více vlevo

-7 < 4 Porovnávání celých čísel Směrem doprava leží na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší. Číslo -7 je číslo záporné, zatímco číslo 4 je číslo kladné. Číslo 4 je tedy větší než číslo -7. -7 < 4

-7 < 4 Porovnávání celých čísel Směrem doprava leží na číselné ose čísla větší, směrem doleva menší. Číslo -7 je číslo záporné, zatímco číslo 4 je číslo kladné. Číslo 4 je tedy větší než číslo -7. -7 < 4

Důležité Každé kladné číslo je větší než číslo záporné.

Procvičení K daným číslům urči čísla opačná. 15 82 -3 73 9 -27 -8 65 582 163 77 -96 -39 87 -2 320 6 -89 -101

Procvičení Urči absolutní hodnotu daných čísel. 6 2 -8 -71 67 -206 -5 55 -52 1 -73 -39 -32 7 -501 400 23 -919 -100

Řešení: 6 6 2 2 -8 8 -71 71 67 67 -206 206 -5 5 55 55 -52 52 1 1 -73 73 -39 39 -32 32 7 7 -501 501 400 400 23 23 -919 919 -100 100

Porovnej následující dvojice čísel. 6 -6 62 62 -8 8 -73 -31 67 -77 1 -202 -208 -22 -2 98 45 -32 -52 12 -2 -73 73 -41 -45 -32 232 8 -17 -501 -51 405 450 203 23 -918 1918 -100 101

Uspořádej vzestupně čísla. Vzestupně znamená od nejmenšího po největší! -31; 2; -4; 5; 3; 0; -3; -7; 4; 6; -8; 9 -4, -3, 5, -6, 22, -41, -11, 0, 8, 87, -1,

Využití celých čísel v praxi Normální stav hladiny řeky je dán výškou 150 cm. Zapište kladnými či zápornými čísly odchylky od normálního stavu hladiny: 156 cm 148 cm 167 cm 206 cm 135 cm 143 cm 139 cm 157 cm 201 cm 111 cm

Zdroje Wikipedie.cz Sbírka příkladů, materiál UP Olomouc,1980 Vlastní materiály stažení zdarma klipart