NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Stromy.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Poznávání přírodnin.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Les Les je domovem lesních zvířat. V lese také rostou rostliny, které člověku slouží k užitku. Jistě je skoro všechny znáte.
Společenstvo les – test
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Určování rostlin (les)
ROSTLINY V LÉTĚ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_02_DEN ZEMĚ_ Umím pozorovat les a jeho život AUTOR: Mgr.Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 09_ Houby TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Jedlé houby. Bedla vysoká ➲ Roste na horách i v nížinách, v lesích i ve vyhřáté trávě. ➲ Je dobrá v polévce, k masu. Můžeme ji smažit i sušit.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Les - rostliny, houby-prezentace
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Společenstva lesů - stromy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na procházce v lese.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_35_Závěrečný test
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Autor: Mgr. Eva Procházková
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13 TÉMA: Člověk a jeho svět, Přírodověda 4.ročník, Závěrečné opakování - rostliny DATUM TVORBY: 14. května 2013 ČÍSLO PROJEKTU: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424

ANOTACE Test na opakování probrané látky ve 4. ročníku. Test uvádí příběh 2 skřítků. Žáci nahrazují slova v příběhu přetažením zmenšených obrázků. Hrají 2 žáci nebo 2 skupiny. Každá dvojice – skupina pracuje u jednoho PC stanoviště. Jeden žák – skupina je skřítek VĚTVIČKA, druhý SOUČEK. Skřítci dávají střídavě otázku a opět střídavě odpovídají. Vyhodnocení: Žáci zaznamenávají své odpovědi přímo do prezentace nebo do prázdné tabulky na konci testu. Tuto je možné i vytisknout. Další možnost – přiřazují smajlíka ke správné odpovědi. Odpovědi skřítků může zaznamenávat i nezávislý žák do tabulky na svém PC. Na závěr je test zobrazen na PC a společně vyhodnocen.

SOUČEK a VĚTVIČKA V hlubokém černém lese žili dva skřítkové. Skřítek Souček bydlel v chaloupce pod velkým starým smrkovým pařezem. A skřítek Větvička měl kůrovou chaloupku v zeleném mechu u paty vysoké borovice. Měli k sobě blízko a tak se často scházeli buď pod smrkem nebo pod borovicí.

Za teplých letních večerů sedávali venku, pili jahodovou a borůvkovou šťávu, mlsali ostružinovou a malinovou zavařeninu a vyprávěli si různé příhody o lese a zvířatech, která zde žijí.

Ale když na podzim opadalo listí a nastalo deštivé počasí nebo v zimě, když venku fičel severák, padal sníh a mrzlo, sedávali u kamen, popíjeli čaj z černého bezu, dávali si různé hádanky a snažili se jeden na druhého vyzrát.

JEDOVATÉ ROSTLINY Větvička Souček Vypadá to jako borůvka, ale má to 4 listy Má 2-3 listy, bílé vonné květy na stonku a červené kulaté plody Borůvkový čtyřlístek pro štěstí Královské borůvky výborné chuti Vraní oko čtyřlisté -jedovaté Červený rybíz Bez hroznatý Konvalinka vonná Odpověď Součka : Odpověď Větvičky

LISTNATÉ STROMY II. Kdy opadá listí ze zimního dubu? : Větvička Souček a) na podzim b) v zimě když mrzne c) na jaře – roste nové listí B. BUKVICE roste na 1. dubu 2. buku 3. habru : Odpověď Součka: Odpověď Větvičky : http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Buchenwald_1.jp

JEHLIČNANY Souček Větvička III. Kterému jehličnanu opadává na zimu jehličí? a. modřínu b. tisu c. jalovci C. Proč nelze najít na zemi jedlovou šišku: 1. šiška se rozpadne 2. veverky všechny šišky sní 3. jedle nemá šišku JEDLE SMRK BOROVICE Odpověď Součka: Odpověď Větvičky:

L E S Souček Větvička D. V listnatých lesích rostou hlavně: 1) duby, buky, javory, lípy 2) duby, buky, javory, jírovce 3) duby, buky, javory, břízy IV. V jehličnatých lesích převládají: a) borovice, smrk, jedle, modřín b) borovice, tis, jedle, modřín c) zerav, tis, borovice, smrk Odpověď Větvičky: Odpověď : Součka

LESNÍ PODROST Větvička Souček V. Lesní podrost tvoří: E. Které lesní plody zde rostou? a. stromy, keře, byliny, houby b. horniny, stromy, keře, houby c. keře, byliny, houby, mechy 1. borůvky, angrešt, brusinky, maliny 2. maliny, houby, borůvky, ostružiny 3. rybíz, houby, maliny, ostružiny Odpověď Součka: Odpověď Větvičky:

H O U B Y Větvička Souček Sbírej jen to, co dobře znáš!!! VI. Jedovatá houba je: a) muchomůrka červená b) čirůvka májovka c) bedla vysoká Souček F. Na obrázku je: 1. kozák březový 2. hřib dubový 3. hřib hnědý Sbírej jen to, co dobře znáš!!! Odpověď Součka: Odpověď Větvičky:

ROSTLINY NA LOUCE Větvička Souček VII. Na obrázku je: sedmikráska chudobka pryskyřník prudký kopretina bílá Souček G. Na obrázku je: 1. pryskyřník prudký 2. kohoutek luční 3. třezalka tečkovaná Odpověď Součka: Odpověď Větvičky:

O B I L O V I N Y Větvička Souček VIII. Mezi obiloviny patří: a) všechny rostliny pěstované na poli b) sója, oves, zelí, žito c) žito, ječmen, kukuřice, oves Souček H. Obiloviny se pěstují : jako okrasné rostliny pro obilná zrna pro získávání oleje Kukuřice Pšenice Ječmen Řepka Odpověď Součka : Odpověď Větvičky

LÉČIVKY Větvička Souček IX. Která z těchto rostlin se sbírá jako léčivka ? Souček I. A která je léčivka z těchto rostlin? 2) Zvonek rozkladitý a) Orsej jarní b) Třezalka tečkovaná 1) Kostival lékařský http://www.bylinymikes.cz/fotky1/fotos/_c_95SKMBT_C22413040309470.pdf Odpověď Větvičky: Odpověď Součka:

STAVBA ROSTLIN Větvička Souček X. Na kterém obrázku je KVĚTENSTVÍ? J. Která z rostlin na obrázcích má ODDENEK? 1 a b 2 2 Odpověď Součka: Odpověď Větvičky:

Tabulka pro vyhodnocení testu: Odpovědi Součka: A B C D E F G H I J Odpovědi Větvičky: I. II. III. IV. V. VI. VII. VIII. IX. X.

Řešení: Tabulka pro vyhodnocení testu Odpovědi Součka: A 3 B 2 C 1 D E F G H I J Odpovědi Větvičky: I. c II. III. a IV. V. VI. VII. b VIII. IX. X.

LETOKRUHY – paměť stromů doplněk k obrázku pařezu na snímku 3

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paris_quadrifolia_2011_G1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Buchenwald_1.jp http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quercus_petraea_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-118.jpg www.office.microsoft.com http://www.houbareni.cz/houby.php Fotografie: Vlastní fotogalerie autorky