Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

HYDROSFÉRA.
Vořechovská, Kocián, Jung, Daňková
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Rozdělení zásob vody na Zemi
Družicový snímek povrchu oceánu. Žlutá a oranžová barva představují vodu nejteplejší. Energii způsobuje vlnění Zatím se energie oceánů využívá velmi málo.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tsunami Josef Matouš.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Oceány a moře ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová
Světový oceán existuje na světě jeden – člověk si ho rozdělil na 4 (5) menších obsahuje 96,5 % vody na Zemi J polokoule (81% vody, 19% pevniny) - více.
POHYBY MOŘSKÉ VODY.
Pohyb vody na Zemi.
HYDROSFÉRA.
Světový oceán.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
video: obří vlny, korálové útesy, Panamský průplav, Suezský průplav
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hydrosféra 23. ledna Co budu umět ? orientovat se v objektech, jevech a procesech a rozložení prvků v hydrosféře, pracovat s porozuměním s pojmy:
HYDROSFÉRA MOŘÍ A OCEÁNŮ
Název Hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Využití energie přílivu
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Hydrosféra Kristýna Kotnová, 8.J.
Hydrosféra (VII. Část) Název školy
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
Atlantský a Severní ledový oceán
Slapové jevy Igor Dostal.
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Slapy Amálie Knotová 1.B.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
GRAVITACE Fy – prima Yveta Ančincová.
Tsunami.
MONZUNOVÉ VĚTRY Mgr. Petr Králík.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
H YDROSFÉRA – POHYBY MOŘSKÉ VODY Autor: Hana Brýdlová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření15.11.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – podpovrchovou – vodou v atmosféře – vodou v živých organismech.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
12.1 Hydrosféra - vodní obal Země
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Podmíněné pravděpodobnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_ZEMĚPIS
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Oceány.
Hydrosféra – vodní obal země.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Transkript prezentace:

Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Napište si ke každému dělení moří dva příklady. oceány moře okrajové středozemní vnitřní mezikontinentální Napište si ke každému dělení moří dva příklady. 2

Vlastnosti mořské vody teplota horizontální přenos tepla – mořské proudy vertikální přenos tepla – konvekční proudy mořská voda zamrzá při teplotě -1,9°C - průměr při hladině 17°C; u dna 0-2°C 3

2. salinita množství rozpuštěných minerálních látek v 1 kg mořské vody průměr cca 35 ‰ max. – Rudé moře 42 ‰ min. – Baltské moře 0,8 ‰ brakická voda 4

větší než u sladké vody (vlivem obsahu minerálních látek) 3. hustota větší než u sladké vody (vlivem obsahu minerálních látek) největší hustota je v polárních oblastech závisí na teplotě, tlaku a salinitě 5

4. barva závisí na obsahu minerálních a organ. látek a na hloubce žlutohnědá - minerální látky z pevniny (Žluté moře  Chuang-che) zelená - voda s bohatými organickými látkami – planktonem modrá - chudá na plankton červená - Rudé moře - červená řasa (Trichlodessium erythreum) bílá - led 6

5. pohyby Příčiny: kosmické vlivy - přitažlivost Slunce a Měsíce fyzikálně-chemické vlivy - oběh vzduchu; výpar, srážky, slun. záření, teplota, tlak ... pohyby zemské kůry 7

vzniká působením větru – závisí na velikosti vodní hladiny a) vlnění vzniká působením větru – závisí na velikosti vodní hladiny - naráží na pobřeží  příboj - způsobuje erozi b) tsunami vlny vyvolané zemětřesením na mořském dně nebo sopečnými podmořskými výbuchy tsunami v Thajsku 2004 8

c) dmutí Jaké síly způsobují jeho vznik? Jak vznikají skočný a hluchý příliv? Kolikrát denně se na určitém místě opakuje příliv a odliv? Odpovědi na otázky: princip dmutí záliv Fundy 9

e) mořské proudy nucené Uveďte 3 příklady teplých a 3 příklady studených mořských proudů. 10

Citace: KAŠPAROVSKÝ, Karel. Zeměpis I. v kostce: pro střední školy : [kartografie, fyzická geografie, socioekonomická geografie]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 152 s. Maturita v kostce. ISBN 978802530586712008. 11