Schodiště – návrh dvouramenného schodiště v bytovém domě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Advertisements

Určování zeměpisné polohy
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15
ArchiCAD nástroj Schodiště 2
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Postup při návrhu (výpočtu) schodiště
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
ArchiCAD nástroj Střecha 1
Měření objemu pevného tělesa
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jeden vtok a různý sklon
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI VeBe, SEDNUTÍ KUŽELE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZKOUŠKY KAMENIVA jemné částice
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Schodiště – postup zakreslování
Ing. Renata Segmüllerová
Schodiště – půdorysy v jednotlivých podlažích, řezy
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Kreslení ve Wordu Autor: Mgr. Jiří Maršík
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Komanditní společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-06
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Odvodnění plochých střech
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Poměr, úměra.
ArchiCAD nástroj Deska
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Procenta v „autařské“ praxi
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Interference na tenké vrstvě
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁVRH ELEKTROINSTALACE
Délka kružnice, obvod kruhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
Teoretické řešení střech Valbová střecha půdorysu „EL“
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Přesnost a chyby měření
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Schodiště – půdorysy, druhy čar
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Schodiště – návrh dvouramenného schodiště v bytovém domě Autor: Ing. Jaroslava Bláhová Ing. Renata Segmüllerová

Konstrukční cvičení – 2. ročník Anotace Tematický okruh Konstrukční cvičení – 2. ročník Anotace Prezentace je určena pro 2. ročník STA Žáci se naučí navrhovat dvouramenné schodiště v bytovém domě Metodický pokyn Prezentace doplněná výkladem učitele. Druh materiálu prezentace Datum tvorby 31.01.2014 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Bl2_14 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Návrh dvouramenného schodiště Příklad: Navrhněte schodišťový prostor pro dvouramenné schodiště v bytovém domě, konstrukční výšku určíte z minimální světlé výšky a výšky stropu 370mm, zrcadlo mezi rameny je 200mm 1) -konstrukční výška je 2970mm - pro bytové domy je minimální světlá výška 2600 + tloušťka stropu 2) – zvolíme normovou hodnotu výšky jednoho stupně h=170mm 3) 2970/170=17,47 - nemůžeme navrhnout schodiště s desetinným počtem stupňů, proto se desetinné číslo zaokrouhlí na celé číslo ( u dvouramenného schodiště na sudé číslo) - počet stupňů 18 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Návrh dvouramenného schodiště 4) – vypočítáme skutečnou výšku „h“ jednoho stupně - 2970/18=165mm - výška stupně h=165mm 5) – vypočítáme skutečnou šířku stupně „b“ pomocí Lehmanova vzorce 2*h+b=630 2*165+b=630 330+b=630 b=300mm - další vzorec - vzorec pro kontrolu 2*h+b=600 b-h=120 2*165+b=600 b-165=120 330+b=600 b=285mm b=270mm - všechny tři výsledky vyhovují šířce stupně pro bytový dům - šířku stupně zvolíme b=285mm EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Návrh dvouramenného schodiště 6) - vypočítáme sklon schodišťového ramene tgα=h/b tgα=165/285 tgα=0,5789 α=30,07° -hodnotu porovnáme s hodnotami danými pro bytový dům (30° - 35°) - vyhovuje 7) – vypočítáme podchodnou výšku schodišťového ramene h1 =1500+750/cosα h1 =1500+750/cos 30,07 h1 =2367mm - hodnotu porovnáme s hodnotou pro bytový dům, která je 2100mm 2367mm>2100mm - vyhovuje EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Návrh dvouramenného schodiště 8) – vypočítáme průchodnou výšku schodišťového ramene h2 =750+1500*cosα h2 =750+1500*cos30,07 h2 =2048mm - hodnotu porovnáme s hodnotou pro bytový dům 1900mm 2048mm>1900mm 9) – určíme délku schodišťového ramene DR=(n-1)*b DR=(9-1)*285 DR=2280mm 10) –určíme šířku schodišťového ramene, pro bytový dům ŠR=1200mm 11) – určíme šířku mezipodesty ŠMP=1200mm EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Návrh dvouramenného schodiště 12) – učíme šířku hlavní podesty ŠP=ŠR+200 ŠP=1200+200 ŠP=1400mm 13) – šířka zrcadla 200mm 14) – návrh velikosti schodišťového prostoru - délka schodišťového ramene = šířka hlavní podesty + délka schodišťového ramene + šířka mezipodesty 1400+2280+1200=4880mm - šířka schodišťového ramena = 2* šířka schodišťového ramene + šířka zrcadla 2*1200+200=2600mm - schodišťový prostor má rozměry 4880*2600mm EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

PAVLIS, Jaroslav a kol. Cvičení z pozemního stavitelství PAVLIS, Jaroslav a kol. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotálec, 1995, ISBN 80-901684-9-3. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154