Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Dráha, rychlost, čas.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Fyzika - mechanika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost a měření rychlosti
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
17. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI II. – Frekvence, perioda
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Grafické znázornění pohybu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Průměrná rychlost – úlohy II
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pohyb těles-fyzika hrou
Nerovnoměrný pohyb.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AZ kvíz.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Co je pohyb?.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:.   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_10_Pohyb rovnoměrný a nerovnoměrný, rychlost Téma: 10B_Fy 7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 25.2.2012 v 7.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: Prezentace slouží k výkladu rozdělení pohybů podle rychlosti pohybujícího se tělesa. Žáci se seznamují s novou fyzikální veličinou - rychlostí. Dále jsou zde uvedeny různé kvízy k zpestření výkladu.

POHYB TĚLESA Pohyb rovnoměrný a nerovnoměrný Rychlost

Porovnej pohyb motorky v následujících situacích:   0m 12m 0s 1s 2s 3s 4s 5s 6s 7s 8s 9s 10s 11s 12s rovnoměrný pohyb II.   0m 12m 0s 1s 2s 3s 4s zrychlený pohyb III.   0m 12m 0s 1s 2s 3s 4s zpomalený pohyb

Pohyb nerovnoměrný zrychlený Pohyb rovnoměrný – těleso za každou stejnou dobu urazí stejnou dráhu (např. kufr na přepravním pásu, …) Pohyb nerovnoměrný zrychlený – těleso za každou následující stejnou dobu urazí delší dráhu (např. rozjíždějící se automobil, …) Pohyb nerovnoměrný zpomalený – těleso za každou následující stejnou dobu urazí kratší dráhu (např. brzdící automobil, …)

A nyní něco na procvičení … http://dum.rvp.cz/materialy/rovnomerny-a-nerovnomerny-pohyb.html

Gepard je považován za nejrychlejší zvíře planety. Dokáže vyvinout rychlost 112 km/h. Jednoznačným vítězem planety je však představitel ptačího druhu, sokol. Tomu byla naměřena rychlost 350 km/hod a při pronásledování kořisti běžně dosahuje rychlosti 180 km/h. Nejpomalejším zvířetem je mořský koník, který se pohybuje rychlostí 1,5 m/h.

Rychlost je odvozená fyzikální veličiny a značíme ji v. Stručný zápis: v = 180 km/h. Základní jednotka v SI je m/s – čteme: metr za sekundu.

Na obřím kolo ve Vídni urazí vagón během jedné otočky 192m za 256s Na obřím kolo ve Vídni urazí vagón během jedné otočky 192m za 256s. Jaká je jeho rychlost? za 256s … 192m za 1s … 192 : 256 = 0,75m Vagón se na obřím kole pohybuje rychlostí 0,75m/s. čas … t dráha … s rychlost … v Výpočet: v s t = :

v = s : t s t . v v = s : t s = v . t t = s : v Rychlost rovnoměrného pohybu = dráha pohybu : čas pohybu s t . v v = s : t s = v . t t = s : v

1.řádek - zapíšeme vzorec. 2.řádek - provedeme výpočet. 3.řádek - zapíšeme výsledek (Nezapomeň k vypočítané hodnotě uvést jednotku!) Nejprve provedeme stručný zápis = vypíšeme hodnoty fyz.veličin v, s, t. Fyz.veličinu s neznámou hodnotou uvádíme jako poslední. U všech hodnot uvedeme i jednotku! Paní Farná, stojící na jezdících schodech v novém obchodním centru Futurum, se pohybovala rychlostí 1,5m/s. Pozorovala ji Eva, která za nákupy vyrazila z domu pěšky a vzdálenost 1 428m (vzdálenost od hlavních dveří jejího bytu k vstupním dveřím obchodního centra) urazila za 17minut. Pohybovala se Eva rychleji než paní Farná? A nyní? v = s : t s = 1 428m t = 17min v = x m/s = 1 020s x = 1 428 : 1 020 = 1,4 v = 1,4m/s Pozor na jednotky! Odpověď: Eva se nepohybovala rychleji než paní Farná.

A nyní malý kvíz Do uvedených vět doplň správné rychlosti (můžeš využít nápovědu): Maximální povolená okamžitá rychlost vozidel v obci je …. Maximální rychlost vozidel mimo obec je …. Maximální povolená rychlost vozidel na dálnici v ČR je ….Rychlost zvuku ve vzduchu je …. Rychlost světla je …. Vlas roste rychlostí …. Měsíc kolem Země se pohybuje rychlostí…. Země kolem Slunce se pohybuje rychlostí …. Aktuální monoposty F1 mohou dosáhnout rychlosti přes … na okruhu. Valentino Rossi i Casey Stoner si myslí, že předpokládaná maximální rychlost nové generace motocyklů …, nebude příliš nebezpečná. Nápověda: 50km/h, 350 km/h, 340m/s, 3 700km/h, 0,015mm/h, 90km/h, 107 280km/h, 350km/h, 130km/h, 300 000km/s.

Správné řešení Maximální povolená okamžitá rychlost vozidel v obci je 50km/h. Maximální rychlost vozidel mimo obec je 90km/h. Maximální povolená rychlost vozidel na dálnici v ČR je 130km/h.Rychlost zvuku ve vzduchu je 340m/s. Rychlost světla je 300 000km/s. Vlas roste rychlostí 0,015mm/h. Měsíc kolem Země se pohybuje rychlostí 3 700km/h. Země kolem Slunce se pohybuje rychlostí 107 280km/h. Aktuální monoposty F1 mohou dosáhnout rychlosti přes 350 km/h na okruhu. Valentino Rossi i Casey Stoner si myslí, že předpokládaná maximální rychlost nové generace motocyklů 350km/h, nebude příliš nebezpečná.

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, spol. s r.o., 2000, ISBN 80-7196-119-1. MÍČEK, Arnošt; KROUPA, Roman. Fyzika 2. Brno: Tvořivá škola, 2009, ISBN 80-903397-7-4. AUTOR NEUVEDEN. sportweb.blog.cz [online]. [cit. 18.8.2011]. Dostupný na WWW: http://sportweb.blog.cz/0806/motyl-historie AUTOR NEUVEDEN. hadesovopodsveti.blog.cz [online]. [cit. 18.8.2011]]. Dostupný na WWW: http://hadesovopodsveti.blog.cz/1002/opice-inteligent AUTOR NEUVEDEN. poutove-atrakce.webnode.cz [online]. [cit. 18.8.2011]. Dostupný na WWW: http://poutove-atrakce.webnode.cz/obri-kolo-ve-vidni/ AUTOR NEUVEDEN. Tupounův blog [online]. [cit. 18.8.2011]]. Dostupný na WWW: http://tupoun.wordpress.com/ AUTOR NEUVEDEN. lidovky.cz [online]. [cit. 13.8.2011]. Dostupný na WWW: http://www.lidovky.cz/holubar-umlatil-sokola-za-ctvrtmilionovou-skodu-mu-hrozi-stihani-104-/zpravy-domov.aspx?c=A101122_112647_ln_domov_tsh KOŘÍNEK, Milan. PhotoExtract.com [online]. [cit. 13.8.2012]. Dostupný na WWW: http://www.photoextract.com/cs/foto/13506.html

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   AUTOR NEUVEDEN. erko,estranky [online]. [cit. 13.8.2011]. Dostupný na WWW: http://www.erko.estranky.cz/clanky/gepard.html Obrázky jsou použity i z galerie Microsoft office.