Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Akcie a akciové společnosti
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Procesy Informační proces
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Účetní subsystémy dle primárních uživatelských potřeb
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Postup realizace IPO (diskuzní materiál)
Varianty prodejního procesu firmy – klady, zápory
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Finanční analýza.
Prosperita organizace
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
PODNIKY V ČR VÝSLEDKY EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ Ladislav Blažek Výzkum konkurenceschopnosti podniků realizovaný v rámci Centra konkurenční.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Tržní prostředí.
OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI opakování
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
31. březen 2010 Strategie fondů private equity Identifikace, hodnocení a strukturování investic David Marek, ARX Equity Partners.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Podnikové hospodářství Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ.1.07/3.2.08/
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Dopady CMU na reálnou ekonomiku a související změny ve fungování finančního trhu Rozvoj a inovace finančních produktů /2/2016.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Název společnosti Obchodní plán.
Katedra řízení podniku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Malé a střední podnikání
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Výroba a organizace firmy TNH 1 (S-3)
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10) Pavel Seknička

Primární emise akcií Initial Public Offering - IPO Primární emise akcií je důležitým finančním zdrojem růstu obchodních společností, je známkou jejich stability a důvěryhodnosti IPO jsou marketingově široce využitelné (návaznost především na obchodní plán, strategie zavedení nových produktů, strategie upevnění pozice v odvětví apod.)

Motivy pro primární emise akcií Nedostatek kapitálu pro další rozvoj korporace, Upevnění vztahu ke klíčovým zaměstnancům – manažerům firmy, např. na bázi opčních programů, Marketingové podněty apod.

Výhody IPO Finanční síla Pozice společnosti na veřejnosti Produktová diverzifikace na veřejnosti Akcionáři, vedení společnosti a zaměstnanci Nástupnictví apod.

Nevýhody či omezení spojené s IPO Tržní výkyvy Riziko převzetí Corporate Governance Uveřejňování informací Náklady na primární emisi akcií

Příprava IPO – vývoj trhu a pozice společnosti Společnost působí v určitém odvětví, oboru – aktuální pohled investorů, Celkové zmapování právně – ekonomických podmínek, Specifikace, odlišnost a atraktivita produktů a služeb, předchozí úspěchy, Přesvědčivá, srozumitelně definovaná strategie podnikání a jasně vymezení cíle podnikání, Účelné a štíhlé podnikové struktury

Příprava IPO – reporting a finance Implementace mezinárodních účetních standardů – IAS Čtvrtletní vykazování zpráv Má zavedeny profesionální plánovací, účetní a řídící struktury a systémy Plně integrovaný obchodní plán, alespoň 3 roky Společnost je připravena na profesionální vztahy s investory Má příslušnou velikost obratu, perspektivu růstu Obrat společnosti roste min o 20% ročně Má širokou bázi zákazníků Má pozitivní Cash Flow a pozitivní hospodářský výsledek Má vyjasněnou potřebu kapitálu do budoucnosti, na 3 až 5 let apod.

Příprava IPO – Vlastnická struktura a řízení Stávající majitelé jsou schopni předat část svého podílu novým nabyvatelům Kvalita řízení a správy společnosti Zkušený a přesvědčivý manažerský tým Rozhodování je rychlé, ale kompetentní a profesionální Výkonné jsou všechny struktury řízení, i včetně nižších úrovní Jsou využívány systémy měření hodnoty pro akcionáře

Příprava IPO – prezentace společnosti Společnost se veřejně prezentuje Komunikace a PR je považována za prioritu Budování image společnosti na veřejnosti je důležité Prezentace na kapitálových trzích Důležité jsou pozitivní efekty „strategie otevřenosti“

Příprava IPO – Transakce primární emise akcií Velikost transakce alespoň 20 mil. Euro Společnost má celkově přesvědčivý „investiční příběh“ vhodný pro investování Je zvolen manažer emise (investiční banka, banka, OCP apod.) Konzultanti pro IPO – právní poradci, auditor, daňový poradci, poradci pro vztahy k investorům k veřejnosti