Trojčlenka Ing. Kamila Kočová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Graf nepřímé úměrnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dělení lomených výrazů
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Graf nepřímé úměrnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o společné práci
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rozcvička Zapiš výsledky: 8 -3,2 5/14 -5 1 -0,04 -9 -0,03 0,11

Trojčlenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č. 1 30 žáků ………. 450 Kč 28 žáků ………. x Kč Nejdříve si vypočítáme cenu svačiny pro 1 žáka. 1 žák …………. 450 : 30 = 15 Kč 28 žáků ………. 28 . 15 = 420 Kč Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč.

Trojčlenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č. 2 30 žáků ………. 450 Kč Zmenšení v poměru 28 : 30 Zmenšení v poměru x : 450 28 žáků ………. x Kč Cena svačin se mění ve stejném poměru, jako se mění počet žáků. Oba poměry vyjádříme zlomkem. Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč.

Trojčlenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č. 3 Kolikrát se zvýší počet žáků, tolikrát se zvýší cena. 30 žáků ………. 450 Kč Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. 28 žáků ………. x Kč K zápisu o počtu žáků a cenou připojíme dvě šipky. Začínáme šipkou od neznámého členu. Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč.

Trojčlenka Trojčlenka je postup řešení úlohy, který vede: k sestavení rovnosti dvou poměrů s jedním neznámým členem k výpočtu neznámého členu Tři členy v poměrech jsou známé, jeden člen je neznámý.

Trojčlenka Patnáct vajec stojí 33 Kč. Kolik stojí 20 vajec? Kolikrát se zvýší počet vajec, tolikrát se zvýší cena. 15 vajec ………. 33 Kč Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. 20 vajec ………. x Kč Za 20 vajec zaplatíme 44 Kč.

Trojčlenka 4 radlice ………. 48 hod. 6 radlic ..………. x hod. Jestliže traktorista použije pluh se 4 radlicemi, zorá lán pšeničného strniště za 48 hodin. Jak dlouho mu bude trvat orba tohoto lánu pluhem se 6 stejně širokými radlicemi při nezměněné pojezdové rychlosti v kilometrech za hodinu? Kolikrát se zvýší počet radlic, tolikrát se zkrátí doba. 4 radlice ………. 48 hod. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. 6 radlic ..………. x hod. Začínáme šipkou od neznámého členu. Pluh se 6 radlicemi zorá pole za 32 hodiny.

Trojčlenka 3 čerpadla ………. 7 hod. 5 čerpadel ..………. x hod. Tři stejně výkonná čerpadla vyčerpají vodu ze zatopené stavební jámy za 7 hodin. Za kolik hodin by vyčerpalo vodu z jámy pět stejně výkonných čerpadel? Kolikrát se zvýší počet čerpadel, tolikrát se zkrátí doba. 3 čerpadla ………. 7 hod. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. 5 čerpadel ..………. x hod. Pět čerpadel vyčerpá vodu za 4 hodiny a 12 minut.

Trojčlenka Z 3 kg čerstvých hub je 0,45 kg sušených. Kolik je potřeba nasbírat čerstvých hub, aby z nich byl jeden kilogram sušených? Kolikrát se zvětší množství čerstvých, tolikrát se zvětší množství sušených. 3kg čerstvých ………. 0,45 kg sušených x kg čerstvých ……….1 kg sušených Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. Je třeba nasbírat přibližně 6,6 kg čerstvých hub.

Trojčlenka Alej byla vysázena ze 490 stromů vzdálených 6 metrů. Kolik stromů by se vysázelo, kdyby vzdálenost byla 7,5 m? Délka aleje zůstane stejná. Kolikrát se zvětší vzdálenost, tolikrát se sníží počet stromů. 490 stromů ………. 6 m x stromů ....………. 7,5 m Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. Alej by byla osázena 392 stromy.

Trojčlenka Dva dělníci provedou montáž konstrukce zahradního skleníku za 54 hodin. Za kolik hodin provede montáž 9 dělníků? Kolikrát se zvýší počet dělníků, tolikrát se sníží počet hodin. 2 dělníci ………. 54 hod. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. 9 dělníků ....……. x hod. 9 dělníků provede montáž za 12 hodin.

Trojčlenka Vytěžené dřevo sváží z lesa na pilu. Řidič denně vykoná cestu čtyřikrát a práce mu trvá 8 dní. Kolikrát by musel denně jet, aby byl s prací hotov o 2 dny dříve? Kolikrát se sníží počet dní, tolikrát se zvýší počet cest. 4 cesty ………. 8 dní x cest.. ....……. 6 dní Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. Řidič by musel jet denně 6x.

Trojčlenka hod.………. 5 km x hod. ……… 28,5 km hod. ……… odpočinek Žáci turistického kroužku podnikli na kolech výlet ke zřícenině hradu. Za hodiny ujeli průměrně 5 km. Za kolik hodin dojeli ke zřícenině vzdálené km, jestliže cestou hodiny odpočívali? Kolikrát se zvětší vzdálenost, tolikrát se prodlouží jízdní doba. hod.………. 5 km x hod. ……… 28,5 km Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. hod. ……… odpočinek y hod. ……… celkem Ke zřícenině dojeli za 2hodiny a 9 minut.

Trojčlenka Šest dělníků vykoná práci za 8 hodin. Kolik dělníků je třeba přibrat, má-li být práce hotova za 3 hodiny? 6 dělníků ………. 8 hod. Kolikrát se sníží počet hodin, tolikrát se zvýší počet dělníků. x dělníků ....……. 3 hod. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. y dělníků ....……. přibrat Je třeba přibrat 10 dělníků.

Trojčlenka Čtyřčlenná rodina spotřebuje za rok průměrně 220 kg brambor. Postačí 1,5 q pro tříčlennou rodinu? 4 členové .………. 220 kg Kolikrát se zmenší počet členů, tolikrát se zmenší spotřeba 3 členové ……..… x kg Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. 3 členové ……….. 1,5 q = 150 kg Pro tříčlennou rodinu 1,5 q brambor nestačí.