OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Advertisements

PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Dokument KAP MSK - obsah
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
STUDY VISITS Praha
Úřad práce České republiky
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Didaktické metody Androdidaktika.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Závěrečná konference Zlín,
Adéla Kupčeková Portsmouth –
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Inovační potenciál České republiky
Techniky práce s mentálně postiženými
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
Školkáčci jedou na výlet
Vzdělávání.
Program celoživotního učení Comenius
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
UK01-KA
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Šablony I a jejich realizace
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV Karel Rýdl Fakulta filozofická Univerzity Pardubice karel.rydl@upce.cz

Účast v programu EU ARION Výjezdy: 1996 (Graz) The role of the headmasters in the Austrian schools. 1999 (Helsinki) Individualisation of Adult Education 2005 (Düsseldorf) Qualitätsorientierte Schulentwicklung in selbständigen Schulen

Účast v programu ARION Studijní pobyty v ČR V letech 1997-2007 celkem 10 pobytů, z toho 2 zrušeny pro nezájem. Postupně se v Praze a v Pardubicích vystřídalo 77 účastníků z 20 zemí Evropy.

Zaměření aktivit Poznání řešení aktuálních problémů v zahraničí (inovace, hodnocení kvality, CŽV) Zpřístupnění reformních snah v ČR, praxe vyučování, kultura škol, evaluace kvality. Propojení vzdělávání a kultury – komunikace kultur.

Proč jsem to dělal? Rozšíření profesních obzorů jako srovnávacího pedagoga. Získání nových kontaktů, materiálů, dokumentů. Poznání života školních komunit v zahraničí. Diskuse nad kroky české reformy. Konzultace o možnostech řešení podobných problémů. Zprostředkování dalších návazných aktivit pro kolegy a studenty. Zdokonalení vlastních prezentačních a komunikačních dovedností.

Profesní přínos Rozšíření obzorů v zahraničním školství. Získání konkrétních materiálů a poznání pozadí podobných jevů jako u nás. Nové kontakty (přechod do osobních přátelství) Možnost získávat nejnovější dokumenty i neoficiální materiály. Pokora a skromnost, úcta k činům jiných.

Osobní přínos Propojen s profesním přínosem – praxe organizačních dovedností. Nejvíce asi osobní přátelství (dodnes společné návštěvy, prázdninové akce, lektorování – DVU) Návaznost na další akce pro studenty (semináře – zvaní lidí z Arionu, posílání studentů na praxe – propojení lidí z Arionu během ERASMUS pobytů (Finsko, Německo, Norsko). Využití známých pro organizaci exkurzí ředitelů z Prahy 6 každoročně do jiné země. Stále nové a aktuální informace pro výuku a odbornou práci – výměna z obou stran. Motivace pro další kolegy a organizátory studijních pobytů. Nabytí přesvědčení, že komunikace i s chybami je vítanější než mlčení bez chyb.

Děti a dospělí mají všude podobné problémy, jen kulisy jsou odlišné.

Děkuji za pozornost a podporu přirozené různorodosti a pestrosti