Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_276_Baltské republiky Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.8 Rostliny a živočichové Evropy Téma: Česká republika jako součást.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_319_Hubbleův teleskop Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Savci biomů světa 8. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva polí Živočichové
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Základní společenstva - lesy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Biomy.
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodní krajiny - test
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ekosystém louka Živočichové
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Miloš Kluiber Název: VY_32_INOVACE_281 _Evropa_Rostliny a živočichové Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2046 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Období vytvoření DUM: Září 2012

Anotace: Výuková prezentace pro hodiny zeměpisu Jazyk: Český Očekávaný výstup: Interaktivní forma výuky, podpora při výkladu Ročník: VIII. Druh učebního materiálu: Prezentace Power Point

ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ

Podmínky pro život rostlin a živočichů Závisí na zeměpisné šířce Závisí na nadmořské výšce Vyvinuly se různé typy přírodních krajin typické pro dané oblasti, kterým se přizpůsobili rostliny i živočichové Před zahájením zemědělské činnosti byla téměř celá Evropa zalesněná. V současné době je asi 3O% rozlohy Evropy zalesněno.

Závislost přírodních podmínek na nadmořské výšce Je dobře pozorovatelná ve výškových stupních horských oblastí 5OO m n. m. – listnaté, smíšené lesy 15OO m n. m. – jehličnaté lesy 2OOO m n. m. – kosodřevina 3OOO m n. m. – horské louky 4OOO m n. m. – mrazové pustiny HÜBELOVÁ, Dana; CHALUPA, Petr. Evropa. Brno: Nová škola, 2009, ISBN 80-7289-101-4

Polární pustiny a tundry Na ostrovech nejsevernější části Evropy se nacházejí mrazové pustiny pokryté sněhem a ledovci Při jižním okraji navazují tundry Sníh v krátkém létě roztává – na kamenitých tundrách se objevují zejména rostliny: 1.) mechy 2.) lišejníky Zástupci: 1.) sobi 2.) lumíci 3.) hmyz (např. komáři) Tundra na Aljašce v létě  http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tundra_coastal_vegetation_Alaska.jpg

Sob, typický obyvatel severu Evropy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:20070818-0001-strolling_reindeer.jpg

Polární pustina (ledová pustina, polární poušť, ledová poušť, zaledněné území či mrazová poušť) je označení pro oblasti, které jsou trvale pokryty ledem a sněhem, bez rostlin. Ledová poušť Mrož http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AntarcticaDomeCSnow.jpg; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Noaa-walrus22.jpg

Lesy a stepi mírného pásu Severní a severovýchodní vnitrozemská část Evropy je pokrytá jehličnany – tajga. - zástupci: jeleni, vlci, medvěd hnědý Největší část Evropy pokrývaly listnaté a smíšené listnato-jehličnaté lesy, které se zachovaly jen minimálně Na jejich místě jsou dnes většinou smrkové porosty, louky, pastviny, pole - zástupci: jeleni, srnci, divoká prasata, ptáci, hlodavci V jihovýchodní Evropě vznikají stepi, díky nedostatečným srážkám (nejkvalitnější půda Evropy) - zástupci: hlodavci, drobní savci

Obyvatelé lesa Vlk Prase divoké http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Redwolf.jpg; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frischlinge_mit_Bachen.jpg Vlk Prase divoké

Typický obyvatel suché stepi: sysel v noře http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europ%C3%A4ischer_Ziesel_aus_Erdloch_guckend.jpg

Název step vznikl v ruštině pro travnaté roviny mírného pásu Název step vznikl v ruštině pro travnaté roviny mírného pásu. Pro travnaté formace tropů a subtropů se používá název savana. Stepní půdy bývají velmi úrodné a v dnešní době jsou stepi proměněny ve světové obilnice. Stepi se vyskytují na východě Evropy.

Subtropické krajiny V jižní Evropě se nacházejí subtropické krajiny Původně zde rostly suché stálezelené lesy (duby, borovice) – zachovaly se však jen na malých plochách. Na místě lesů poničených člověkem vyrostly křovinaté porosty Stromy v subtropickém pásu: olivovníky, cypřiše, fíkovníky, citrusy Zástupci: hmyz, obojživelníci, plazy, ptactvo Krajina v Chorvatsku  http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ba%C4%8Dina2.jpg

Dub korkový / Portugalsku Vavřín (bobkový list) Dub korkový / Portugalsku http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Laurus_nobilis_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-086.jpg; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KorkeichePortugal1994.jpg

Olivovník evropský Olivy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ulivo_di_agrigento.jpg; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Olea_europaea_g2.jpg

Zdroj: http://commons. wikimedia Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki, konkrétní adresa uvedena v poznámce u obrázku HÜBELOVÁ, Dana; CHALUPA, Petr. Evropa. Brno: Nová škola, 2009, ISBN 80-7289-101-4.