Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Advertisements

Funkce sinus a kosinus Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Základní škola Čelákovice
Číselné množiny - přehled
Elektronická učebnice - II
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Rozklad mnohočlenu na součin
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kritéria dělitelnosti
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
2.2 Kvadratické rovnice.
Násobení desetinných čísel
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Kvadratické nerovnice
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Zlomky a desetinná čísla
Rovnice základní pojmy.
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
12 CELÁ ČÍSLA.
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
OPAKOVÁNÍ ZE 7. TŘÍDY.
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Konstrukce mnohoúhelníku
(obsah a rozsah pojmu, klasifikace pojmů)
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Výukový materiál pro 9.ročník
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Sčítání a odčítání racionálních čísel
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
Početní výkony s celými čísly: dělení
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Dělitelnost přirozených čísel
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Nejmenší společný násobek,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení racionálních čísel
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu a) „ 2 je větší než 1 a menší než 2.“ b) „Číslo dělitelné šesti je dělitelné třemi a dvěma.“ c) „Operace odčítání není komutativní ani uzavřená na množině celých čísel.„ d) „Nezáporné číslo je buď nula nebo číslo kladné.“ e) „Přirozené číslo má alespoň tři dělitele nebo je prvočíslo.“ f) „Pro velikost úhlu platí |∢AVB| = 90° nebo bod V neleží na kružnici k.“

a) „Jestliže se nebudeš učit, dostaneš pětku.“ b) „Jestli bude ráno pršet, nepojedu na kole.“ c) „Nebude-li pršet, nezmoknem.“ d) „Je-li číslo dělitelné devíti, pak je dělitelné i třemi.“ e) „Je-li číslo dělitelné šesti, pak je dělitelné dvěma a třemi.“ f) „Má-li čtyřúhelník všechny strany shodné, pak jde o čtverec nebo kosočtverec.“ g) „Je-li trojúhelník rovnostranný, pak je ostroúhlý.“

a) „Číslo 158 je dělitelné 6, právě když je dělitelné 2 a 3.“ b) "Číslo nazýváme složené, právě když má nejméně tři dělitele." c) "Číslo nazýváme racionální, právě když ho můžeme zapsat desetinným číslem nebo nekonečným periodickým desetinným rozvojem."

Přijde Alena a Barbora. Přijde Cyril nebo David. Jestliže přijde Eva, potom přijde i Hana. Jan přijde právě tehdy, když Iva. Číslo 50 je dělitelné 15 a 5. Jestliže je poslední dvojčíslí daného přirozeného čísla dělitelné 4, potom je i dané číslo dělitelné 4. Číslo je dělitelné 6 právě tehdy, když je dělitelné 2 a 3.