Podmínky školní TV Bezpečnost v TV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Porada pro vedoucí školních jídelen Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Kulatý stůl k projektovému záměru IPn Pohyb a výživa – změna výuky TV a výživy na 1. stupni ZŠ MŠMT, Kulatý stůl,
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Podmínky TV – Právní podmínky Řízení školy jako státní instituce je zajištěno zákony s celostátní platností, výnosy a směrnicemi Ministerstva školství,
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Individuálně, ale společně a jinak
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogická psychologie
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika sportovních činností
Pracovnělékařské služby
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
OBSAH prezentace: Zásady bezpečnosti v pohybových volnočasových aktivitách Didaktické metody Hlavní didaktické zásady výchovy ve volnočasových aktivitách.
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Tělesná výchova na ZŠ praktické
seminář k Teorii a metodice výchovy
Pedagogika školního sportu
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Školní poradenské pracoviště
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Autoevaluace z pohledu
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Život bez střeva , Praha.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Podmínky školní TV Bezpečnost v TV DIDAKTIKA TV Podmínky školní TV Bezpečnost v TV Jitka Králíková

Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV jsou: institucionální sociální personální materiální právní tvoří prostředí, působí komplexně souhrn znaků k ostatním prvkům (učitel, žák): funkce podpůrná ovlivňují efektivitu výchovy

Institucionální podmínky vztah společnosti ke vzdělání, předmětům ovlivňují cíle i úkoly vzdělání společnost vytváří předpoklady (legislativní, ekonomické, organizační…), výstupy ve formě zákonů, předpisů, vyhlášek Instituce (rozvoj TV) škola školní sportovní kluby obecní úřady další organizace (mládežnické instituce…)

Institucionální podmínky Škola Základní výchovně vzdělávací instituce Státní, soukromá, církevní Povinná – žáci ve třídě (stejný věk) Volnočasová/klubová – stejný zájem Počet žáků ve třídě vliv na: efektivitu ztrátový čas kázeň organizaci způsob vyučovaní zatěžování žáků bezpečnost hygienu

Soukromá x státní škola 3,5 roku Výuka 1x za 3 týdny 10 modulů britský systém Zkouška: test + assignment (vzorový test) Přednášky: dobrovolné, plusové dny Literatura: zač. roku (+ learning package) Rychlá komunikace s lektory Výběr programu: Bc, BA (Hons) Vyšší věkový průměr Navazující programy: MSc, PhD, MBA, LLM

Institucionální podmínky Školní sportovní kluby působí přímo na školách (učitelé TV) cíl: podpora pohybových aktivit, zájem o sport, bez důrazu na výkonnost Asociace školních sportovních klubů ČR: založena 1992, ve všech okresech ČR

SOCIÁLNÍ PODMÍNKY ovlivněny významem TV ve společnost, škole, třídě, rodiči, sdělovacími prostředky rodina – největší vliv na osobnost žáka, socializaci učitel – výchovné působení na žáka (pochvala, trest, zákaz, příkaz…) špatné působení – negativní rysy (individualismus, agresivita…) vhodné působení – rysy pozitivní

SOCIÁLNÍ PODMÍNKY školní třída – formální výchovná skupina součástí organizace, má určené cíle, obsah činnosti (žáka, učitele, chování) učí: spolupráci, toleranci, pomoci… specifické sociální klima působení kladné i záporné

Personální podmínky Osobnost učitele – kvalifikace, pedagogické schopnosti, dovednosti, vlastnosti Požadavky na učitele TV – VŠ v oboru těl.výchovy, trenérská kvalifikace Specifické administrativní povinnosti: Záznam o školním úrazu kniha úrazů, zapsat do 24 h, oznámit rodičům Náhrada škody – záznam o školním úrazu

Personální podmínky Mimoškolní akce – lyžařský kurz, cykloturistický kurz… Inventarizace – vybavení tělocvičny Propagace školy – sportovní akce, zprávy o účasti a umístění žáků

Materiální podmínky podle platných směrnic – cvičení TV ve škole nebo v příslušném zařízení s vybavením neexistence normy pro počet vybavení škol uložení nářadí/náčiní – požadavky na bezpečnost, hygienu, čistotu kontrola nářadí – firmou 1x za rok, průběžná během roku, vizuální denně hygienické požadavky – větratelnost, max. 31°C min 19°C, protiskluzová úprava plochy…

Doporučený počet žáků Plavecký výcvik: max.10 neplavců/učitel max.15 plavců/učitel Lyžařský výcvik: max.15 žáků/učitel Tělocvična: max. 36 žáků Exkurze/výlet: max. 25 žáků/učitel Vodní turistika: max. 10 žáků/učitel (max.5 lodí) 5 kajaků nebo 5 kánoí nebo 2 rafty

Právní podmínky Směrnice Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) Školský zákon – základní dokument, školní docházka, typy a stupně škol… Pro učitele závazné dokumenty: Zákoník práce, pracovní řád Školní řád – práva a povinnosti, klasifikace žáků, provoz školy… Organizační směrnice – stanovují škol. docházku, povinnosti rodičů, rozsah výuky… Klasifikační řád – způsob hodnocení, opravné zkoušky, pochvaly, tresty

Bezpečnost ve školní tv, tréninkové jednotce, volnočasových aktivitách Prevence – poučení žáků na počátku školního roku, zápis o poučení Poučení v 1. vyuč. hodině/trén. jednotce Dohled nad žáky Z hlediska právní ochrany učitele TV: Přítomnost u cvičení Stálý přehled o cvičících Podle osnov Promyšlená organizace Kontrola nářadí, náčiní Ukázka, dopomoc

Bezpečnost ve školní tv, tréninkové jednotce, volnočasových aktivitách Při úrazu první pomoc ukončení činnosti ostatních žáků, informovat rodiče, evidence úrazu Činitelé bezpečnosti žáci – kázeň, bezpečnostní návyky, pohyb.úroveň učitel – organizace, kondice, zkušenosti podmínky – sociální, personální, pracovní… kurikulum –volba učiva, použité metody

Nejčastěji postižitelné chyby učitele TV Absence vyučujícího Chybná metodika Nedostatečná organizace Neinformovanost o bezpečnosti (lyžařský kurz) Nezajištění podmínek (kontrola nářadí, cvičební úbor) Nepřiměřený úkol Nezajištění činnosti necvičících

Seznam Použitých zdrojů Vilímová V. (2009). Didaktika tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita Podmínky vzdělávání a výchovy ve školní tělesné výchově. Online. Dostupné z http://www.ftvs.cuni.cz/katedry/ppd/materialy/skriptadi daktika/kap10-str156-164.pdf (vid 20. října 2013) Podmínky školní tělesné výchovy. Online. Dostupné z http://www.fsps.muni.cz/impact/didaktika-telesne- vychovy/podminky-skolni-telesne-vychovy/(vid 20. října 2013)