RODINA OPAKOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
RODINA Maminka a tatínek jsou mí rodiče.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Rodina TÉMA: Příbuzenské.
Alžběta Brožová Barbora Šimková Lenka Krejcárková.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_10.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Rodina a její funkce.
„Rodina na prahu 21.století“ Rodina na cestě změn a růstu Taťjana Horká – soukromá psychiatrička a psychoterapeutka pro děti, dorost a dospělé. Pracoviště.
PŘÍBUZENSKÉ VZTAHY Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.

Vývoj člověka Ontogeneze.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Rodina 6. ročník.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_RODINNÉ.
Občanská výchova 7. ročník
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Rodina
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název Vztahy v rodině   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“
Název Náhradní rodinná péče
Křížovka – příbuzenské vztahy
Mezilidské vztahy 3. ročník
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výchova k občanství RODINA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.03_Manzelstvi Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_09_Manželství Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,6_02_RODINA.
RODINNÉ VZTAHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_01_RODINNÉ VZTAHY Téma: OBČANSKÁ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Co je to domov? DOMOV Domov je máma, táta a sourozenci … Domov je můj pokoj, hračky, knížky … Domov je náš dům, byt, obývák, kuchyň, ložnice,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_09_ Test, rodina Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Výchova k občanství TEMA: VZTAHY V RODINĚ ČÍSLO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_12 MANŽELSTVÍ Výchova.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Rodina, náhradní rodinná péče
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Rodina, příbuzenství.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-02
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
Když vlastní rodina chybí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Pardubice - Spořilov
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Vývoj člověka Ontogeneze.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo: VY_32_INOVACE_14_19 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
19. září Manželství, rodina.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

RODINA OPAKOVÁNÍ

Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/21.3806 III/2 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Výchova k občanství ROČNÍK: 6. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_12_4Ov_Rodina - opakování AUTOR: Mgr. Michaela Janošťáková DATUM TVORBY: 4. Únor 2014 OVĚŘENÍ: 5. únor 2014 ANOTACE: Materiál slouží k opakování kapitoly o rodině.

Funkce rodiny Vyjmenujte 5 funkcí rodiny a přiřaďte ke každé funkci jeden pojem: pokračování rodu, láska, oblečení, správné stravovací návyky, bezpečí citová – láska ochranná – bezpečí výchovná – správné stravovací návyky biologická – pokračování rodu materiální - oblečení

Typy rodiny Jaké typy rodin vidíte na fotografiích? základní rozšířená neúplná

role V jakých rolích vystupujete? syn/dcera žák/žákyně vnuk/vnučka Co se od vás očekává? pomáhat rodičům, mít úctu k rodičům, prarodičům, navštěvovat prarodiče, být uctivý, připravovat se do školy….

příbuzenské vztahy sestra maminky sestra manželky bratr tatínka otec tatínka syn strýce dcera sestry manželka dědečka syn tatínka otec manželky teta švagrová strýc dědeček bratranec neteř babička bratr tchán

manželství Co by lidé měli zvážit, než uzavřou manželství? zda mají společné zájmy, společné představy o budoucnosti, vlastních dětech, bydlení, zabezpečení… Kde je možno uzavřít manželství? v kostele na úřadě nebo kdekoli jinde před oddávajícím úředníkem a matrikářem Kdo musí být při uzavření manželství přítomen? svědek ženicha a svědek nevěsty

manželství Kdo nemůže uzavřít manželství? osoby neplnoleté osoby blízce příbuzné osoby zbavené svéprávnosti osoby ženaté/vdané osoby stejného pohlaví Jak se jmenuje svazek pro osoby stejného pohlaví? registrované partnerství

seřaďte vývojové fáze člověka adolescence předškolní věk batole prenatální období stáří puberta novorozenec mladší školní věk kojenec dospělost

Puberta Co platí pro osobu v pubertě? Jsem závislý na mamince. Chci být často s kamarády. Mívám špatnou náladu. Pořád se směji, i když někdy nemám čemu. Mám zodpovědnost za rodinu. Občas se hádám s rodiči, odmlouvám jim. Učím se spolupracovat. Buduji si pracovní kariéru. Začínám tělesně dospívat. Získávám základní návyky v chování.

rodinný rozpočet Jaké má vaše rodina příjmy? plat rodičů, přídavky na děti (výhra, dědictví, dary) Jaké má vaše rodina výdaje? pojištění, nájem, elektřina, plyn, voda, oblečení, jídlo, léky, hygienické potřeby, spotřebiče, nábytek, kultura, zábava, dovolená, dárky, spoření… Které výdaje jsou nepravidelné?

majetek Uveďte příklady majetku osobního oblečení, knížka, penál, mobil …. rodinného nábytek, pračka, nádobí…

Co uděláte? někdo cizí vám nabízí sladkosti jedete s kamarádem na kolo jste sami doma a někdo cizí zvoní u dveří kamarád vám nabízí cigaretu venku je náledí a babička potřebuje nakoupit chcete jet výtahem a před ním stojí někdo cizí starší spolužák po vás chce peníze někdo cizí vás láká do auta pod záminkou, abyste mu ukázali cestu potkáte na ulici známou osobu

výchova Kdy na vás rodiče působí záměrně? když nám udílí příkazy, rady, zákazy, doporučení… Kdy působí rodiče nezáměrně? když nevědomky napodobujeme jejich chování Co má větší váhu a proč? nezáměrné působení, protože napodobováním se učíme už od narození, to, co se takto naučíme, používáme, aniž bychom o tom přemýšleli, rodiče jsou našimi vzory

náhradní péče o děti Jaké dva základní druhy péče o děti rozlišujeme? ústavní a rodinnou Který z obou druhů je pro dítě vhodnější a proč? rodinná, protože dítě vyrůstá v běžné rodině, přebírá model rodiny Vysvětlete pojmy adopce a pěstounská péče. adopce – náhradní rodiče si dítě osvojí, dítě přebírá jejich příjmení, stává se jakoby jejich vlastním, biolog. rodiče ztrácí práva na dítě pěstounská péče – dočasná, dítě si nechává příjmení, biolog. rodiče neztrácí právo na dítě, můžou ho navštěvovat, pěstouni dostávají „plat“, končí dosažením plnoletosti dítěte

Citace a zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Janošťáková. Obrázky: kliparty otevřené galerie office.microsoft.com