Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Opakování na písemnou práci
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta 8. ročník
Pythagorova věta v prostoru
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Výuková sada – Matematika, DUM č.01
Užití goniometrických funkcí
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Pythagorova věta.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití goniometrických funkcí
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pythagorova věta - příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Pythagorova věta v praxi(EUPŠM19), M 8.r. Zpracoval: Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na upevnění a procvičení učiva – Pythagorova věta v praxi. Žáci řeší praktické slovní úlohy, rozvíjejí si logické myšlení a úvahu. DUM vytvořen: 9. 11. 2011

Pythagorova věta v praxi Řešení slovních úloh (s pomocí kalkulačky)

Úloha č. 1 Král smrků v pralese Boubín(před svým pádem v prosinci 1970, k němuž přispěli také návštěvníci) rostl šikmo. Vychýlení vrcholu od svislé osy činilo 11 m, dosahoval výšky 45,9 m. Jaká byla délka jeho kmene?

Řešení úlohy č. 1 a = 45,9 m b = 11 m c = ? m ( přepona) c² = a² + b² Délka jeho kmene byla 47,2 metrů. b A C . a c B

Úloha č. 2 Papírový drak je upoután na motouzu dlouhém 50 m a vznáší se nad místem vzdáleném 15 m. V jaké výšce se vznáší?

Řešení úlohy č. 2 c = 50 m b = 15 m a = ? m (odvěsna) a² = c² - b² Drak se vznáší ve výšce 47,7 metrů. B c a . : C A b

Úloha č. 3 Jak vysoko dosáhne žebřík dlouhý 12 m opřený o stěnu ve vzdálenosti 2 m od stěny?

Řešení úlohy č.3 c = 12 m b = 2 m a = ? m (odvěsna) a² = c² - b² Žebřík dosáhne do výšky 11,8 metrů. B c a . A C b

Úloha č. 4 Jaké nejdelší pletací jehlice je možné uložit na dno krabice? Rozměry dna krabice: c = 30 cm, d = 24 cm.

Řešení úlohy č.4 c = 30 cm d = 24 cm u = ? cm (přepona) u² = c² + d² Na dno krabice je možné uložit pletací jehlice s nejdelší délkou 38,4 cm. u d c

Použité zdroje: Učebnice Mullerová J.,Divíšek J.,Macháček V.,Repáš V.,Šmelhaus J.,Urbanová J.,Židek S. .: Matematika pro 7. ročník základní školy – cvičebnice 7,2.vyd., SPN Praha,1982 Mullerová J., Čižmár J.,Divíšek J.,Macháček V.: Matematika pro 7. ročník základní školy, 1.díl, 1.vyd., SPN Praha,1990,ISBN 80-04-24008-9 Zdena Rosecká, Arnošt Míček: Geometrie pro 8. ročník, Brno, 1999, ISBN 80-85607-93-X