NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
SEVERNÍ AFRIKA.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
Starověká Indie.
EGYPT.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Egypt.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Egypt – organizace státu a společnosti
Název: STAROVĚKÉ ŘECKO Autor: Mgr. Eva Vondrková
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověký EGYPT.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Archaické období Dagmar Zemanová
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Úvod do starověku; Vznik písma
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Řím Úvod str. 99.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
STAROVĚKÝ EGYPT 1) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
OP VK Využívání ICT Sada č
Pomocné vědy historické
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-13_ Úvod do Starověkého Egypta Číslo projektu:
Život mezi řekami Mezopotámie.
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ. 1. 07/1. 4. 00/21. 1700 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1700 NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola 2011 ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ: Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST: Starověk   PŘEDMĚT: D ROČNÍK: 6.   NÁZEV MATERIÁLU: Starověký Egypt- úvod   ANOTACE: Materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli. Prezentace shrnuje základní charakteristiky starověkého Egypta. pomocí otázek a odpovědí podává žákům informace o poloze, podnebí, zemědělství a obchodu, společenské hierarchii, písmu a o stručném politickém vývoji tohoto starověkého státu.

(starověk) STAROVĚKÝ EGYPT

základní informace Do které skupiny starověkých států Egypt patří? staroorientální státy Ve kterém světadíle Egypt leží? Afrika Která řeka Egyptem protéká? Nil Do kterého moře Nil ústí? Středozemního

Na území kterého dnešního státu ležel starověký Egypt Na území kterého dnešního státu ležel starověký Egypt? Egyptu Jaké je podnebí v Egyptě? suché, teplé Jak se Egyptu říká? Egypt je darem Nilu

politická periodizace 3000 přnl. osídlení oblasti okolo Nilu sjednocení Horního a Dolního Egypta období Staré říše období Střední říše období Nové říše nadvláda Peršanů nadvláda Řeků nadvláda Římanů 2500 přnl. 2000 přnl. 1000 přnl. 525 přnl. 332 přnl. 30 přnl.

vznik jednotného státu 3000 přnl. sjednocení Horního a Dolního Egypta sjednocený Egypt Dolní Egypt Horní Egypt + = - na severu v úrodných nížinách - ve znaku kobra - na jihu v hornatých oblastech - ve znaku hlava slepice - na území celého Egypta - ve znaku kobra a slepice

hierarchie společnosti FARAON KNĚŽÍ ÚŘEDNÍCI, VOJÁCI OBCHODNÍCI, ŘEMESLNÍCI, ZAMĚDĚLCI OTROCI vtělený bůh, neomezený vládce vzdělávací, náboženská funkce správa státu, obrana země svobodní, ale poddaní obyvatelé bezprávní a nesvobodní zajatci

Do které vrstvy obyvatel patří lidé na obrázcích?

zemědělství Odkud převzali Egypťané znalost pěstování plodin? - z Mezopotámie Která část území starověkého Egypta byla nejúrodnější? - pás okolo řeky Nil Jaký přínos měly každoroční záplavy? - úrodné bahno Které plodiny Egypťané pěstovali? - ječmen, pšenice, len, luštěniny, vinná réva, ovoce Která zvířata Egypťané chovali? - krávy, ovce, kozy, kachny

kovolitectví, kovotepectví suroviny řemesla hrnčířství (hrnčíř. kruh) tkalcovství (len) kovolitectví, kovotepectví dostatek železná ruda kámen sůl nedostatek zlato slonovina vzácná dřeva (např. cedrové) měď Odkud získávali nedostatkové suroviny?

písmo hieroglyfy (hieros= posvátný, glyfó= tesat) obrázkové (asi 700 znaků) psáno na papyrus

Roku 1822 rozluštil egyptské hieroglyfy francouzský vědec Jean Francois Champollion.

Zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Deshret.svg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hedjet.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pschent.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Tomb_of_Nakht_Harvest.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Chariot19.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Tutmask.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Horus.svg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Egyptian_hieroglyphs_in_Istanbul_1.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Egyptian_papyrus.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Papyrus_Nash.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Jean-Francois_Champollion_2.jpg